Gå til innhold

Beste trådløse høyttaler til 3000-5000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sydvest skrev (7 minutter siden):
Trådløse bakhøyttalere Nei
Trådløs subwoofer Nei

Ja visst.

Men det er små falser i parketten på gulvet her, ca 1-2 millimeter. Kan hende jeg kan ha dem nedi der. Eller bare ha de på en rekke på kommoden og bortover langveggen. Usikker på kvaliteten, mange positive anmeldelser men også noen negative.

Men 1000 watt da, det er jo litt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (5 minutter siden):

Hva skal bruken være? Skal det kobles til tv og pc til film/spill/musikk?

Ja, nettopp det. Mest pc. Se filmer og serier, spille litt høy musikk av og til, mest rock.

Kan vel bruke bytterett hvis jeg er veldig misfornøyd, og 1700 kr er jo ikke så mye, kan sikkert få solgt den brukt for 1000 kr om et år eller to hvis jeg skulle finne noe dyrere og bedre jeg får lyst på.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Digger Audipro. C10 som var foreslått er fantastisk, men til 5000kr får du også Audipro A40 (den er veldig ofte på tilbud den siste tia). Har ein selv og digger den.
BW oppfølger til Zeppelin er også ganske bra. Ei anna liten høytaler til ca 2500kr på HiFiklubben hørtes ekstrem bra ut (for å være så liten og billig), men husker ikkje merket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (3 minutter siden):

Digger Audipro. C10 som var foreslått er fantastisk, men til 5000kr får du også Audipro A40 (den er veldig ofte på tilbud den siste tia). Har ein selv og digger den.
BW oppfølger til Zeppelin er også ganske bra. Ei anna liten høytaler til ca 2500kr på HiFiklubben hørtes ekstrem bra ut (for å være så liten og billig), men husker ikkje merket.

Jøss, halv pris fra 10 000 er jo et utrolig bra tilbud, er den verdt de penga? I så fall venter jeg muligens på den.

https://prisguiden.no/produkt/audio-pro-a40-370289?gclid=CjwKCAiA98TxBRBtEiwAVRLqu01-sVj1xTH45HUPYHQ-xgAWLKFuydPMOCcDaAliGAwAos-gJTvfcBoCHEQQAvD_BwE

Sydvest skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hvor kresen du er på lyd da. Noen blir fornøyd så lenge de får spilt høyere. Men med min interesse for grei lyd så hadde jeg droppet å kjøpe surround i prisklassen 2-3000.

Kresen og kresen, ikke superkresen, men jeg er god på å bruke equalizer/lydutjevner, liker å stille det inn skikkelig. Bruker per i dag en JBL GO, og en marsall gitarforsterker til å spille høyt med ^^ hehe. Jeg vil bare ikke bli veldig misfornøyd. Da er det kanskje best å vente.

Lenke til kommentar

Jeg tok sjansen på den dritten til 2000 ^^ Så får vi se da. Er vel alltids returrett om det skulle være på nivå med hårfønere. Ellers kan man gi det i en finere gave til noen og kjøpe noe bedre hvis man skulle finne det. Er mye morsomt i tråden her. Tar tid for meg å finne ut av det greiene her.

Takker igjen for alle tips, veldig snilt!

 

  

Mato skrev (2 timer siden):

watt er ganske urelevant og meget unøyaktig mål for stereo 

Ser på hertzfrekvensområde, det spiller vel kanskje en større rolle? Bruker lydutjevner mye.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (På 29.1.2020 den 21.30):

Jøss, halv pris fra 10 000 er jo et utrolig bra tilbud, er den verdt de penga? I så fall venter jeg muligens på den.

https://prisguiden.no/produkt/audio-pro-a40-370289?gclid=CjwKCAiA98TxBRBtEiwAVRLqu01-sVj1xTH45HUPYHQ-xgAWLKFuydPMOCcDaAliGAwAos-gJTvfcBoCHEQQAvD_BwE

Eg liker den veldig godt. Den har eit par mangler (ingen 5g wifi støtte b.a.), men ellers er det lite å klage på. For de 4700kr eg ga for den, er eg super fornøyd! Har enda til gode å kjøre lyd gjennom ein skikkelig forsterker, trur den leverer enda bedre då.

Lenke til kommentar
aomt skrev (18 minutter siden):

Eg liker den veldig godt. Den har eit par mangler (ingen 5g wifi støtte b.a.), men ellers er det lite å klage på. For de 4700kr eg ga for den, er eg super fornøyd! Har enda til gode å kjøre lyd gjennom ein skikkelig forsterker, trur den leverer enda bedre då.

Spiller veldig lite av på nett og sånt, så det betyr lite for min del :) Takk for info.

Hmm, kan den spilles av uten forsterker, -og med- forsterker? Jeg må prøve å forstå hva forsterker innebærer.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (13 minutter siden):

Spiller veldig lite av på nett og sånt, så det betyr lite for min del :) Takk for info.

Hmm, kan den spilles av uten forsterker, -og med- forsterker? Jeg må prøve å forstå hva forsterker innebærer.

Sorry, min feil. Eg mente DAC selvfølgelig, ikkje forsterker. Men ja, du kan spille av via kabel/BT/WiFi og sette flere audipro som multi-room.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dritt og dritt. Jeg prøver å sku på 5.0 surround-innstilling, men da virker det ikke. Har googlet og prøvd masse greier, men det virker kun skikkelig på vanlige lydinnstillinger, og i og med at det kommer lyd ut av alle 5 vanlige høyttalerne, og jeg tror subwooferen, så virker det som at det er mer "statisk", jeg kan ikke stille lyden opp og ned på hver høyttaler i lydinnstillings-programmet.

Og jeg regner med at hvis jeg går på elkjøp og spør, så vil ikke de klare å lære meg det der heller, siden de ikke har det satt opp der.

Det er selvsagt bedre lyd enn 4-watts jbl-høyttaleren jeg har brukt, men ikke i nærheten av det jeg forventet. Det er nesten umulig å bli klok på å bruke lydutjevner. Ser mye på serier, og ved prat, må jeg skru opp lyden en del for å høre bass og diskant skikkelig, men når det kommer lyd eller musikk, så blir det dobbelt så høyt. Jeg liker å skru mellomtonen ned litt. Det har kanskje noe med det å gjøre, men jeg føler det ikke er den kvaliteten jeg vil ha.

Så da går det mot full retur og prøve noe annet ^^ Så forbasket mye styr med å koble til ledninger og alt mulig, helsikes styr. Skulle holdt meg til filosofien om én høyttaler, og trådløs. Rart det der, 95% av tiden viser det seg at det lønner seg å holde seg til planen.

Et annet minus er at hovedsentralen/dvd-spilleren lager lyd. Ikke så høyt at det er veldig plagsomt, men kanskje 20-25 desibel. I 2020, bør de kunne lage lydløse høyttalersentraler!

 

Lenke til kommentar
Pop skrev (På 9.2.2020 den 10.13):

A40 er fortsatt på halv pris....  ;)

 

Sydvest skrev (På 9.2.2020 den 11.29):

Klipsch RP-160M er enda satt ned til 3490 (-43%). Kan ikke det være et greit alternativ for TS? Kombinert med en receiver av noe slag. 

Takker igjen for tips!

Nå begynner jeg faktisk å bli vant til høyttalerne, og lære meg å stille dem inn via lydutjevner. Det er annerledes enn en 4 watts høyttaler ^^ Og det er stor forskjell på å ha på serier og spille musikk.

Jeg må si, jeg er veldig fornøyd med å spille musikk. Med så mange høyttalere, får man liksom en "bredere" opplevelse. Noe jeg var litt ute etter uten å huske det. At det ikke er trådløst går bra, da det ikke er så nøye for meg å ha dem stående bak. Har ikke klart å få på 5.1-surround-innstillingen, skal spørre på elkjøp om dette. Får det på, men det virker likevel ikke som det skal.

Det er dog veldig fristende å kjøpe noe dyrere som dere anbefaler for å sammenligne kvalitet, og dermed selge eller gi bort hva jeg liker dårligst til et familiemedlem. Men enn så lenge så tror jeg at faktisk tar vare på dette anlegget, så får man se hva man gjør om kanskje et halvt år eller to-tre. Så oppdaterer jeg igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jaja, har fått det høyttaleranlegget til å virke da.

Nå vurderer jeg å kjøpe denne for å ta med ut om sommeren:

https://www.elkjop.no/catalog/lyd-hi-fi/hoyttalere/no-tradlos-hoyttaler/tradlose-barbare-hoyttalere

Igjen usikker på beste trådløse høyttaler (som jeg egentlig lurte på ^^).

Kan hende jeg som skrevet før gir bort det surround-anlegget jeg har hvis jeg blir fornøyd nok med den nye trådløse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...