Gå til innhold

The Sims


Anbefalte innlegg

Etter hva jeg har sett er det få som liker The Sims her, og hvis noen liker det, tror jeg ikke de tør innrømme det i frykt for et evt. homserykte.

 

Selv syns jeg det er på tide å komme ut av skapet. Derfor reiser jeg meg opp, og sier: Jeg heter Jon@s og liker å spille The Sims. Dette til tross for at jeg hverken er homofil, transvestitt, shemale el.

 

For å være litt seriøs:

Jeg syns The Sims i utgangspunktet var et veldig bra spill som jeg storkoste meg med våren 2000. Problemet er alle de elendige tilleggspakkene som har dukket opp de siste par åra. Makan til melking av en i utgangspunktet god tittel har jeg aldri sett før. Det har vel kommet noe sånt som 7 tilleggspakker ä kr. 300 = kr. 2100 + 500 for org. spillet = kr. 2600 totalt.

 

Det man sitter igjen med etter å ha installert alle tilleggspakkene er ikke verdt en brøkdel av det beløpet.

 

En eller to tilleggspakker til et godt spill kan være positivt, men når de mekker tillegg over 4 år uten å forbedre grafikk etc, trekker det spillet grundig ned.

 

Nå som de endelig har fått fingeren ut og lager et helt nytt The Sims spill, "The Sims 2" (kommer i mars/april 2004), er jeg spent på hva vi har i vente.

 

Selv om skjermbildene jeg har sett ser veldig fine ut, tør jeg ikke ha alt for store forventninger, men gleder meg likevel mye til å få testet det ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt homo, litt transe, og har alltid hatt en forkjærlighet for She-males. Men The Sims liker jeg ikke.

 

Men... Det er nok et bedre spill enn sitt rykte. Will Wright er ingen dårlig spill-designer. Og ja, EA har melket Sims for altfor mye. Og etter det jeg har hørt gir tillegspakkene veldig lite nytt til spillet som man ikke kan laste ned gratis fra internet, Skamme seg, burde EA. Men Sims 2 kommer jo snart, og da får de noe nytt å melke.

Lenke til kommentar

OK, må innrømme at jeg spilte The Sims en god del da det var nytt. Har ikke spilt det på et par år nå, nettopp på grunn av den evinnelige melkinga. Har en tilleggspakke, og det holder i lange baner.

 

Dessuten mener jeg at spillet inneholder for mange feil. Brukervennligheten er rett og slett for lav. Hovedsaklig mener jeg at de mange behovene simmene har blir for dominerende. En får jo ikke tid til annet enn å spise, sove, prate litt, dusje og gå på dass. Håper dette blir forbedret i toern!

Lenke til kommentar

Helt ok for meg at du spiler Sims, Jon@s. Ser ikke på andre som spiller det som hverken det ene eller det andre. Tross alt bare et dataspill. Men jeg skjønner ikke at folk orker. Men vi er forskjellige, og liker forskjellige spill. Sånn er det bare. Personlig får jeg gåsehud av hele spill-serien.

Fint innlegg du har skrevet uansett. :)

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har sett er det få som liker The Sims her, og hvis noen liker det, tror jeg ikke de tør innrømme det i frykt for et evt. homserykte.

 

Selv syns jeg det er på tide å komme ut av skapet. Derfor reiser jeg meg opp, og sier: Jeg heter Jon@s og liker å spille The Sims. Dette til tross for at jeg hverken er homofil, transvestitt, shemale el.

 

For å være litt seriøs:

Jeg syns The Sims i utgangspunktet var et veldig bra spill som jeg storkoste meg med våren 2000. Problemet er alle de elendige tilleggspakkene som har dukket opp de siste par åra. Makan til melking av en i utgangspunktet god tittel har jeg aldri sett før. Det har vel kommet noe sånt som 7 tilleggspakker ä kr. 300 = kr. 2100 + 500 for org. spillet = kr. 2600 totalt.

 

Det man sitter igjen med etter å ha installert alle tilleggspakkene er ikke verdt en brøkdel av det beløpet.

 

En eller to tilleggspakker til et godt spill kan være positivt, men når de mekker tillegg over 4 år uten å forbedre grafikk etc, trekker det spillet grundig ned.

 

Nå som de endelig har fått fingeren ut og lager et helt nytt The Sims spill, "The Sims 2" (kommer i mars/april 2004), er jeg spent på hva vi har i vente.

 

Selv om skjermbildene jeg har sett ser veldig fine ut, tør jeg ikke ha alt for store forventninger, men gleder meg likevel mye til å få testet det ut.

Som om jeg skulle sagt det selv. :yes: Det VAR en klassiker.

Lenke til kommentar
Enig med deg Jon@s.

Spilte Sims litt når det kom, men har ikke spilt noe de siste årene.

Dama har derimot brukt MANGE timer på Sims så det må jo være noe bra/underholdende med spillet.

Ja, jeg lurer på om ikke The Sims appelerer mer til jenter enn gutter. Hvis man vil, er det jo mulig å bruke mye av spillet til å velge hva slags tapet man skal ha på soverommet, hvilke møbler som skal stå hvor osv.

 

Jenter elsker nemlig å bestemme hvor tunge møbler skal stå, mens det er vi gutta som må flytte på dem. :no:

 

Uansett forstår jeg godt de som syns det er mer spennende å spille action-spill som Max Payne og Half life. Jeg er også glad i disse spilla, men når det kommer til strategispill syns jeg The Sims er noe av det bedre man kan få ved siden av Sim City-spillene.

 

Som det ble nevnt her i tråden sliter The Sims med en del feil, og alle toalettbesøkene og badinga var noe som gjorde meg en smule lei. Har ikke spilt Sims på et halvt år nå, venter istedet på to'ern.

Lenke til kommentar

The Sims var et dritt bra spill. Likte de første tilleggspakkene, men så ble det bare dritt. Dessuten ble jeg lei av simene's KI - Det begynte å brenne på kjøkkenet. Så ringte jeg til brannmannen. Så kommer han, da løper sim'n inn i kjøkkenet og skriker. Så starter han å brenne, bra nok straff når du er passe dum :devil:

 

De skulle ha startet på The Sims 2 etter andre eller tredje tilleggspakke :green:

Lenke til kommentar

Min personlige mening om "the Sims" er:

Spill som "the Sims" (finner ennå ikke noe sidestykke) er spill som ødelegger spill-markedet.

 

Hvorfor det?

 

Sims var et ganske artig spill når det kom ut, helt ny idé; man kunne gjøre ALT. Middelmådig grafikk, teit spillmotor, men du verden så lang levetid det kunne få. Og så kunne man laste ned ting til det på nettet.

 

Den første tilleggspakka inneholdt nye klær, nytt interiør og noen nye funksjoner, og alle synes det var en god idé.

 

Så kom temapakkene. Og ikke bare én, men MANGE. På kort tid. Når disse pakkene rottet seg sammen tok de over tida di fordi det var så mye å gjøre (vel, det så sånn ut), de tok over harddisken din (ettersom omtrent hver pakke består av to CDer som skal tømmes inn i Sims-mappa di), ja, de tok til og med over gleden ved å installere ditt nye spill - rett og slett fordi det var fordømt mye tull og tidtrøyte med det. (Satt senest igår og surret med dette, da min søster (tross formaninger fra meg) kom hjem med sitt nye "Sims on holiday", hvor man måtte installere alt sammen i en bestemt rekkefølge og hele prosessen tok halvannen time.)

 

Problemet er bare at når vi kjøper pakke etter pakke, så tror EA vi synes det er greit med tilleggspakker med to nye bukser og et nytt tre. EA begynner å bli ganske store når det gjelder utgiver-rollen (etter hvert også utvikler-rollen), enten vi liker det eller ikke, og selv om Sims foreløpig står i en klasse for seg i utnytting så er det tendenser å se på andre spill også. Enten det spys ut tillegspakker eller pakkene har middelmådig innhold.

 

Jeg vil ikke at spillmarkedet skal bli slik, og selv om jeg kanskje setter det litt på spissen så er jeg rimelig sikker på at jeg ikke er alene om denne tanken.

 

 

--

 

Life is pretty much like "the Sims" - so much to do in so little time, over and over again. :no:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spillt så mange av tilleggspakkene til The Sims, men hadde det ganske moro en stund med originalen.

Nå er jeg ganske lei og kommer vel ikke til å drive no mer med det før The Sims 2 kommer.

Jeg vet egentlig ikke om The Sims kan kalles et spill engang. Det er vel mer som å leke med Lego, eller dokker - alt ettersom hva man gjør det til. Ikke at det er noe galt i det. Det falt bare ikke helt i smak hos meg (forresten DIGGER jeg å leke med Lego), men jeg vurderer seriøst å skaffe meg Animal Crossing til GC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...