Gå til innhold

Enkelste studie å bestå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg mangler 1 ekstrapoeng for å komme inn dit jeg vil høsten 2020. Derfor har jeg bestemt meg for å ta 30 studiepoeng, slik at jeg får dette ekstrapoenget.

Har bestemt meg for å ta et par enkeltemner på 10 eller 15 studiepoeng, slik at jeg får 30 studiepoeng til sammen.

Jeg skal ta opp et par fag fra videregående ved siden av, så jeg prøver å finne enkeltemner som jeg kan ta uten å møte opp i forelesninger og lese for mye i boken.

Noen som har tips til enkeltemner uten obligatoriske innleveringer eller forelesninger, og som er enkle å bestå? ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes små emner som gir nokre få studiepoeng. Meiner at du kan få to eller tre studiepoeng for å skrive feks ein vitenskapeleg artikkel med kriteriet bestått/ikkje-bestått. 

Dei fleste høgskular og universitet har slike småemner nettopp for slike situasjonar der studenten manglar eit eller to studiepoeng. Dette er ein vanleg situasjon å ende opp i dersom ein byttar studieplasd. Enkelte stadar delar ein faga opp i bolkar som kan delast på 5,og andre stadar i bolkar som kan delast på 3. Dette gjer at ein lett kan ende opp med nokre få poeng for mange eller for lite. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...