Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Filmen handler om ei bondegårdsjente som drar til storbyen, og kommer tilbake med tatovering og farget hår. eller den handler ikke om det, men det skjedde ihvertfall. jeg mener at den het noe som "svigersmors drøm" eller noe i den duren. Det var den norske tittelen. Jeg er rimelig sikker på at den er amerikansk, og jeg innbiller meg at vi snakker om perioden 1985-1995.

 

Noen som vet det engelske navnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett par filmer jeg skulle ha visst hvem er.

 

1. Denne er kanskje den vanskeligste... jeg så den på NRK en gang i tidsrommet 1980 til 1985 vil jeg anta, mao. var jeg mellom 7 til 12 år så jeg husker ikke så mye.

Det eneste jeg husker fra filmen er følgende; -Spansk eller Italiensk (selv om jeg ikke er 100% sikker på det...) -Hovedpersonen (mann) blir boende på en delvis øde(?) togstasjon sammen med en eller flere der -På slutten av filmen skjer det en togkollisjon, som hovedpersonen ser utspille seg på en slik sporoversiktstavle -Så vidt jeg husker fikk denne samme personen skylden for kollisjonen?

Som sagt, så husker jeg lite av filmen. Men den har alikevel klart og feste seg i hukommelsen i kanskje snart 30 år, så det hadde vært greit og visst hvilken film det er. Kunne ha vært morsomt og sett den også.

 

 

2. Denne filmen så jeg på kino mens jeg gikk på barneskolen. Jeg vil tippe at jeg så den i tidsrommet 1982-1986. Hovedhandlingen er en gjeng med gutter som driver med modellfly, og jeg husker spesielt at de hadde noen modellfly av engelske WWII fly (Spitfire/Hurricane). Husker ikke så mye av resten av handlingen, men jeg mener det var involvert enten en "skurkegjeng" eller noen andre gutter som de bombet med malingsbomber med disse modellflyene. Mener at filmen var engelskspråklig.

Lenke til kommentar

Tror det var en film, men kan ha vært en slags serie:

 

-Den utspiller seg mot slutten av 1800-tallet, vil jeg tro.

 

-Det ble slosskamp mellom arbeidsklassen(bønder) og polititet i kjerka.

 

-Filmen følger arbeidernes dårlige kår og liv.

 

-Det er ei lokal lita jente, som går i et langt skjørt og uten truse. Hun får penger for at guttene skal gå under, tenne en fyrstikk, og "nyte utsikten". Jeg er rimelig sikker på at jenta het Margrethe, Maria, eller noe lignende.

 

-Jeg er nesten helt sikker på at den enten er norsk, svensk eller dansk.

 

Når den ble innspilt har jeg ingen anelse om, men mener å huske at bildet var av såpass kvalitet at den nok ble lagd etter 1980.

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg så en film med Clint Eastwood en gang, og husker ikke hva filmen het. Den handa om at han var befal eller noe... Det er veldig lenge siden jeg så filmen. Mener å huske at det var en komedie, og det var veldig mye banning i filmen. Som sagt, det er veldig lenge siden jeg så filmen, så jeg husker desverre ikke mer :blush: Vet dere hvilken film jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Film som er rundt 10 år gammel tipper jeg.

Handler om fire tenåringsjenter som driver og eksperimenterer med sort magi. Så går det hele til helvete. Er bl.a. en jene der som har noen digre arr på ryggen etter en brannskade eller noe. Gief title plox?

Lenke til kommentar

En mellomhard en:

 

Filmen illustrerer et ekstremt kriminelt belastet miljø ett sted i statene. Her har vi en Hvit familie med en sænn rundt 20 som flytter inn, pga familien har dårlig råd.

 

Vi følger også en av de fargede "lederne". De selger en del dop i filmen, men de lærer også av den hvite gutten å brenne CD'er slik at de kan selge disse.

 

På slutten av filmen blir en liten farget gutt skutt av en voksen mann, fordi han har blandet ut dop og solgt det.

 

Denne er sett på TV, muligens TV2 Zebra for ca. ett år siden..

 

Anyone?

Lenke til kommentar

takk Cuneax.

 

Fortsatt ingen som vet hva dette er for noe;

 

Filmen handler om ei bondegårdsjente som drar til storbyen, og kommer tilbake med tatovering og farget hår. eller den handler ikke om det, men det skjedde ihvertfall. jeg mener at den het noe som "svigersmors drøm" eller noe i den duren. Det var den norske tittelen. Jeg er rimelig sikker på at den er amerikansk, og jeg innbiller meg at vi snakker om perioden 1985-1995.

 

Forresten husker jeg også at hun jenta kom tilbake med oransje aktig hår, og var ganske lys i huden.

 

Innbiller meg også at det var en stor søskenflokk på den bondegården.

Lenke til kommentar
Leter etter en film hvor will smith er hovedperson, filmen er basert på ekte historie og filmen går ut på at denne personen will smith spiller som mister jobb eller noe sånt så må han og sønnen leve på gaten.. Iallfall noe inne i denne retningen

 

The pursuit of happyness.

Lenke til kommentar
Leter etter en film hvor will smith er hovedperson, filmen er basert på ekte historie og filmen går ut på at denne personen will smith spiller som mister jobb eller noe sånt så må han og sønnen leve på gaten.. Iallfall noe inne i denne retningen

 

The pursuit of happyness.

Takker

Lenke til kommentar

Heia!

 

Jeg leter etter en film, og jeg regner med denne blir en forholdsvis hard nøtt... Jeg så en film på Hallmark-channel for en stund tilbake (Rundt 2003-4) om et ubåt-mannskap som har overlevd et verdensomspennende virus. Jeg husker ikke så mye, annet enn at de er innom Sidney, og at den har en særdeles unhappy ending.

 

Om noen husker navnet ville jeg blitt evig takknemmelig, da jeg mener å huske det var en ganske bra film! ;)

Lenke til kommentar
Heia!

 

Jeg leter etter en film, og jeg regner med denne blir en forholdsvis hard nøtt... Jeg så en film på Hallmark-channel for en stund tilbake (Rundt 2003-4) om et ubåt-mannskap som har overlevd et verdensomspennende virus. Jeg husker ikke så mye, annet enn at de er innom Sidney, og at den har en særdeles unhappy ending.

 

Om noen husker navnet ville jeg blitt evig takknemmelig, da jeg mener å huske det var en ganske bra film! ;)

 

On The Beach ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...