Gå til innhold

Modde PSU til 24v?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei du.

 

Kunne du ha kommet med forslag på hvordan du ville løst dette. :wow:

 

Har en 400watt m/12amp i 12v, som jeg gjerne vill ha 15volt og 24volt av.

Hvis ikke mulig med begge så bare 15volt..

 

Hvilken deler trenger jeg og kunne du gått igjennom hvordan du kobler?

Har ikke master i elektro, heller motsatt :blush:

Ja 400watt(hard løgn fra produsent vill jeg påstå) med 12amp er lite, Q-tec(q-tips) vettu, har fått den av en venn pga svake spenninger..

 

[email protected] uten noe koblet til, men uansett hva jeg kobler på 12v synker speningen til 11.7v - 11.6v.. latterlig!

Tenkt utnytte den til peltier feks..... som psu to.

 

Jeg har hørt det er mulig å koble en motstand til 12volt for å få justert speningen opp til 15volt, noen som sitter med slik kunskap??

Lenke til kommentar
Og, DimensionX, Statoil pølser er bedre! Men ESSO burgere er best...

en trailer meny på esso er best!! 42,-!!

så har du på vanlig ketshup, salsaketshup(den med biter i) og de 2 forskjellige sennepene de har, og så, på toppen, french hot dog dressing!!! la det renne over med denne dressingen!!! det er så diiiigg!!! JAAAAHHH!!

 

å stikke på en bensinstasjon der en ikke_så_erfaren ungdom jobber, og spørre etter en bly-akkumulator er oxo gøy

 

ehm...ja...

back to topic now

Lenke til kommentar

Sku hjelpe søskenbarnet med en moped, han måtta ha ut tennpluggen siden han hadde blandet noe sterke saker med bensinen så jeg måtte bøye den haken som er på pluggen (der gnisten dannes, kommer) fordi det ble for varmt og den bøydes da. Gikk in på ESSO siden vi var der, spurte etter ei skralle og en pluggkopp eller pluggnøkkel, men da fikk jeg som svar, hmmm hva er det, noe nytt som er kommet.... Da måtte jeg spørre om du som er en slik "råner" og kan mye om biler må da kunne vite hva ei skralle er da, men neida. Fikk da lov til å leite det frem på verkstedet, og før jeg gikk spurte jeg om de kunne ordne ei beikenpølse til meg, og da var det fart på striken i 20 årsalderen!! Så for de som leiter etter jobb, dra på en beinsinstasjon spørr etter jobb, får du svar at det er ikke noe ledigt, så vise hva du kan om verktøy og skifting av olje og vindusviskere samt lys, da får du garantert jobb, men husk at det viktigste er at du kan navnene på alle de ulike pølsemenyene de også har.

 

Litt opptopic, men måtte ut med dette siden noen var så godt i dette!

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Hei du.

 

Kunne du ha kommet med forslag på hvordan du ville løst dette. :wow:

 

Har en 400watt m/12amp i 12v, som jeg gjerne vill ha 15volt og 24volt av.

Hvis ikke mulig med begge så bare 15volt..

 

Hvilken deler trenger jeg og kunne du gått igjennom hvordan du kobler?

Har ikke master i elektro, heller motsatt :blush:

Ja 400watt(hard løgn fra produsent vill jeg påstå) med 12amp er lite, Q-tec(q-tips) vettu, har fått den av en venn pga svake spenninger..

 

[email protected] uten noe koblet til, men uansett hva jeg kobler på 12v synker speningen til 11.7v - 11.6v.. latterlig!

Tenkt utnytte den til peltier feks..... som psu to.

 

Jeg har hørt det er mulig å koble en motstand til 12volt for å få justert speningen opp til 15volt, noen som sitter med slik kunskap??

Jeg sa feil :blush: husket dårlig...

 

Det var koble motstand til "sense" ledningene, kunne noen forklart hvordan dette gjøres??

Lenke til kommentar
That's all!

Akkurat som to batteri (vanligvis) i ei lommelykt er.

pirke pirke!! :p

 

hvis du har to batterier i en lommelykt, har du en litt uvanlig lommelykt.

EDIT: det heter ikke batteri før det er 2 eller flere celler koblet sammen. i en lommelykt er det 1 batteri

Tenkte på en maglite da... :p:p

Lenke til kommentar

en maglite ja....

NETTOPP

du sier du kan en del til å være 14, men det er nok bare enkle prinsipper...lover og regler og formler er det kanskje dårligere med? ;)

alle sier det, men alle sier det feil. det vi kaller 1 batteri, er ikke et batteri. det er en celle. har du lagt merke til de stooore maglitene? de kaller seg ofte for 4 cells og 5 cells. ta et bilbatteri for eksempel. det er et batteri. for der er det 6 celler. et slikt et flatt batteri som brukes i f.eks. hodelykter, er et batteri. for der er det 3 celler. men de derre korte, "lubne" med + i topp og - i bånn, det er celler.

1 bazooka(eller rekylfri kanon heter det vel) er en bazooka...2 bazookaer er et batteri.

fyrverkerier oxo. det er ikke batteri før det er 2 eller fler.

du er interresert i elektronikk, da kommer du sikkert til å velge elektro til høsten. da får du slengt i fjeset alle mulige slike pirke stuff som lærerene vil rette på. har du examen i elektronikk, og skriver 1 batteri istedet for en celle, ryker den 6'ern.

 

EDIT: haha, jeg visste jeg kunne bruke det der til et eller annet når vi lærte det :)

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar
en maglite ja....

NETTOPP

du sier du kan en del til å være 14, men det er nok bare enkle prinsipper...lover og regler og formler er det kanskje dårligere med? ;)

alle sier det, men alle sier det feil. det vi kaller 1 batteri, er ikke et batteri. det er en celle. har du lagt merke til de stooore maglitene? de kaller seg ofte for 4 cells og 5 cells. ta et bilbatteri for eksempel. det er et batteri. for der er det 6 celler. et slikt et flatt batteri som brukes i f.eks. hodelykter, er et batteri. for der er det 3 celler. men de derre korte, "lubne" med + i topp og - i bånn, det er celler.

1 bazooka(eller rekylfri kanon heter det vel) er en bazooka...2 bazookaer er et batteri.

fyrverkerier oxo. det er ikke batteri før det er 2 eller fler.

du er interresert i elektronikk, da kommer du sikkert til å velge elektro til høsten. da får du slengt i fjeset alle mulige slike pirke stuff som lærerene vil rette på. har du examen i elektronikk, og skriver 1 batteri istedet for en celle, ryker den 6'ern.

 

EDIT: haha, jeg visste jeg kunne bruke det der til et eller annet når vi lærte det :)

Dimension,....skal gå elektro neste år jeg ;) Får håpe på den 6'ern da vøtt :p

Lenke til kommentar
Minner meg litt om ungdomsskolen, da det var fryktelig gøy å gå på butikken etter naturfagtimen og spørre etter et alkalisk element...

Og, DimensionX, Statoil pølser er bedre! Men ESSO burgere er best...

Hehe.. dette må være for å få fyrt av salget på nye PSU, etterhvert som strålen av sur isolasjonsrøyk stiger opp fra kabinettene i de tusen gutte/jenterom.

Syns det er rart at ikke noen forslår starthjelp til buldozere, da hadde de ihvertfall hatt et sniff av sporet.

Godt nyttår :fun::fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...