Gå til innhold

Life is Strange-studioets neste spill har transperson som hovedfigur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/15/2019 at 10:19 AM, Gavekort said:

Siden vi snakker om Life is Strange, en serie som handler mye om "coming of age" og egen identitet, så mener jeg at LGBT er et veldig relevant og tidsaktuelt hovedtema.

Stiller spørsmål ved om du leste hele kommentaren min eller bare så en bit av den du ikke likte før du hoppet til Svar knappen.

Jeg sa ingen verdens ting om at LGBT ikke var et aktuelt eller relevant tema.

Bygge stråmenn kan du gjøre andre plasser, det drar bare hele tråden nedover.

Jeg sa bare at jeg håpte de ikke fokuserte FOR mye på at karakteren er en transperson.

Transpersoner har MER ved sin personlighet enn at de er transpersoner.

Det er det som er problemet når det legges for mye vekt på at en karakter er homofil/bifil/transperson/annet. De blir ofte todimensjonale og lite troverdige.

Derfor jeg nevner Dorian som et eksempel. Han er en homofil karakter men har har MASSE personlighet utover det.

At han er homofil er EN del av hele hans personlighet og det er det som gjør karakteren til en godt skrevet karakter.

Homofile og transpersoner er MER enn bare sin seksuelle orientering og kjønnsidentitet. Det er DET som er poenget mitt.

Du burde også holde deg for god for å klippe ut én enkelt bit av hele min kommentar slik at hele meningen blir vridd på hodet.
Usaklig av deg.

Endret av Randalf the Black
Lenke til kommentar
On 11/15/2019 at 12:00 AM, Taurean said:

Trist verden det har blitt når kjønnet på hovedpersonen i spillet må stå som en stor nyhet. Spill skal ikke dreie seg om politisk korrekthet. Hadde hatt mer av den kjønnsnøytraliserende effekten de var ute etter om de bare lot være å gjøre en nyhet ut av det.

Quina fra Final Fantasy 9 er kjønnsnøytral. Tenkte aldri over det og brydde meg aldri om det. Er bare en fantasifigur. Spill er spill, virkelighet er virkelighet.

Stiligere i South Park A fractured but whole, hvor man kan bytte kjønnsidentitet så mange ganger man har lyst.

Lenke til kommentar
On 11/15/2019 at 8:50 AM, Civilix said:

Jeg trur transpersoner verdsetter gode spill like mye som alle andre, og ønsker først og fremst det. Fokuset burde alltid være å lage ett godt spill, og det er ingen en ting man kan legge til ett spill også blir det automagisk bra eller dårlig.

Faren ved å reklamere for at det er "spill med transperson" er at hvis spillet ikke klarer å levere gameplay-messig blir det altfor enkelt for enkelte grupper å dra konklusjonen "spill med transperson er ikke bra". Og det er det ingen som tjener på i lengden.

Men, .. men.. har jeg som ikke er transperson lov å spille det da? ?

Endret av G
Lenke til kommentar
15 hours ago, Taurean said:

Hadde vært bedre om de bare lot være å gjøre en big deal ut av det, og bare la spillet være dét det er. Det er min mening. Større psykologisk effekt når man lar ting være subtilt enn når man gjør en stor sak ut av det.

Jo.

Men når ble film og spill uten behov for spoiler alerts i trailers og promotering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...