Gå til innhold

Politiet patruljerte på Facebook – fem bøtelagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Mange blir dessverre det når de drikker i ulovlig ung alder, ja. Kjøp og salg av ulovlig alkohol er forøvrig tyveri fra alle ærlige skattebetalere pga. tapte avgifter, noe som definitivt burde straffes hardt. Keshvari fra Frp ble dømt til syv måneders fengsel i dag, og mange smuglere har unndratt enda mer enn han.

Ikke tyveri fra alle skattebetalere, men heller at snyltere som ikke bidrar til felleskassen, burde dermed bli utestengt fra alt som samfunnet har bygd og leverer av tjenester. Den eneste tjenesten de kunne fått levert og blitt brukere av, er fengsel.

Men det vil alltid være de som tror at siden jeg overlevde å skyte ei sprøyte med heroin rett inn i øyeeplet, så er det helt ufarlig og ingen tar skade av det.

Samme folka har jo vanskelig for å forstå at det er dyr som har blitt slaktet, for å lage alt kjøttet som er til salgs i butikkene. De tror jo at kjøttet bare blir levert der fra produsenten av kjøttet.

Ikke skjønner de at det er samfunnet som sponser deres narkoforbruk gjennom forsikringen. De mener at siden de stjeler en pc, så får jo eieren en ny på forsikringen og at dermed lider ingen skade av det. Prøv å fortell de at det er økte premier til kundene av forsikringsselskapene som dekker inn dette og ikke forsikringsselskapene som gir en ny pc.

Samme gjengen mener thc burde fristilles til medisinsk bruk, men lite skjønner de hvilken prosess som ligger bak før et produkt kan brukes til medisinsk behandling. Ingen fare med at det skal bli godkjent, til det er bivirkningene alt for mange og alvorlige til den. Men da roper de opp igjen om at siden de ikke føler noen skader ved å bruke cannabis, så er det jo ufarlig... JFC   facepaalm.

Lenke til kommentar

Mange blir dessverre det når de drikker i ulovlig ung alder, ja. Kjøp og salg av ulovlig alkohol er forøvrig tyveri fra alle ærlige skattebetalere pga. tapte avgifter, noe som definitivt burde straffes hardt. Keshvari fra Frp ble dømt til syv måneders fengsel i dag, og mange smuglere har unndratt enda mer enn han.

 

Så "harryhandling" er tyveri? Igjen - ingen ofre her. Snarere motsatt. Jeg føler meg som offer hver gang jeg må betale idiotiske alkoholavgifter som blir blåst bort på gulldoer og performanceteater.

 

I tillegg blir dette tilsynelatende ofte prioritert over faktisk ran av andre mennesker, så det er tydelig hvor skoen trykker.

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så "harryhandling" er tyveri? Igjen - ingen ofre her. Snarere motsatt. Jeg føler meg som offer hver gang jeg må betale idiotiske alkoholavgifter som blir blåst bort på gulldoer og performanceteater.

 

Ikke nødvendigvis, men om du tar med deg mere enn kvoten uten å fortolle varene, så er det tyveri/svindel. Det er mange tapere som ikke forstår hva som får samfunnet til å fungere, og som omtaler innkreving av skatt som "et ran". Anbefaler disse å stemme for andre skatteregler, eller flytte til et land som fører politikken de ønsker. En må nesten forholde seg til reglene som gjelder der man bor.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men om du tar med deg mere enn kvoten uten å fortolle varene, så er det tyveri/svindel. Det er mange tapere som ikke forstår hva som får samfunnet til å fungere, og som omtaler innkreving av skatt som "et ran". Anbefaler disse å stemme for andre skatteregler, eller flytte til et land som fører politikken de ønsker. En må nesten forholde seg til reglene som gjelder der man bor.

 

Faktisk er jeg en av de "taperne" og skal flytte snart, og jeg tar da med meg min virksomhet osv. Så kan rottene synke med skipet når oljefondet blir tomt. Det gleder jeg meg til! Så kan man lure på hvem som blir de virkelige taperne!

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar

Hva med hatkrim, sjikane, mobbing osv, som jeg også regner med politiet vil slå ned på når de likevel har et prosjekt for sosiale medier? Narkosalg, smuglersprit, salg til barn/ungdom osv.

 

Nå har politiet allerede har en dedikert "nettpatrulje", som driftes av Kripos, som tar seg av nettopp slike ting, med dedikert personell og budsjett.

 

I tillegg har vi NORSiS, som tar seg av alvorligere ting innad i riket, samt E-Tjenesten som overvåker intetnettaktiviteten til personer av særlig interesse, samt trusler mot rikets sikkerhet.

 

Det er jo ikke slik at politi og forsvar ikke har en betydelig tilstedeværelse på nett, men her snakker vi altså om at to lokale politibetjenter i Trondheim, på eget initiativ, har "patruljert" på Facebook, og gitt ut mindre forelegg for det som trolig er salg av små mengder alkohol på nett.

 

I stedet for å konsentrere seg om å oppklare faktisk kriminalitet, har de benyttet to måneder på å patruljere en facebook-gruppe, hvor de har anmeldt 16 personer, hvorav kun 5 har fått mindre forelegg.

 

Trolig har noen personer vedtatt forelegget, mens de fleste ikke har vedtatt, og dette er vel så ubetydelig at politiet ikke en gang har sett noe poeng i å ta dette videre i rettsvesenet.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...