Gå til innhold

Joe Biden/Barak Obama Ukraina eskapader forklart.


Oddvardm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USA har dessverre blitt tatt over av selskaper som styrer "demokratiet" der borte.

 

De tok vist litt for mye American dream.

 

Russland handlet i riktig tid, om Ukraina hadde kommet med i NATO så kunne de vinket hade sin base på Krim og demmes tilstedeværelse i svartehavet.

 

Da hadde det blitt enkelt og handelsblokkere dem. Japan og USA kan enkelt ta kontroll på øst kysten, England og USA tar blokkerer østersjøen og traver opp og ned norskekysten for og bli kvitt russisk tonnasje.

 

Så woops hadde russerne slit veldig med import, dog de er mye mindre avhengig av import grunnet de har så enormt landområde de har alt de trenger av råmaterialer så si.

Lenke til kommentar

USA har dessverre blitt tatt over av selskaper som styrer "demokratiet" der borte.

 

De tok vist litt for mye American dream.

 

Russland handlet i riktig tid, om Ukraina hadde kommet med i NATO så kunne de vinket hade sin base på Krim og demmes tilstedeværelse i svartehavet.

 

Da hadde det blitt enkelt og handelsblokkere dem. Japan og USA kan enkelt ta kontroll på øst kysten, England og USA tar blokkerer østersjøen og traver opp og ned norskekysten for og bli kvitt russisk tonnasje.

 

Så woops hadde russerne slit veldig med import, dog de er mye mindre avhengig av import grunnet de har så enormt landområde de har alt de trenger av råmaterialer så si.

Geo politisk er jeg enig med deg. Ukraina medlem i NATO ikke helt der. En viktig forutsetning for å bli medlem i NATO er at man ikke har uavklarte stridigheter med naboland. Tyrkia og Hellas var begge NATO medlemmer før kypros krisen. Man kan si at Russland handlet som de gjorde for å unngå at Ukraina ble NATO medlem med hold i virkeligheten, men tror nok at Europa ikke ville latt Ukraina bli med uansett. Men jeg er med på det du sier. Svartehavet er et sårbart område ikke så mye for import av varer, men adgangen rent militært til Russlands kjerne land. Blokade av Bosporus stredet er forholdsvis enkelt. Geopolitisk er Russland isolert med liten tilgang til havet. Det vil endre seg ettersom isen smelter i nord. Her er Norge et strategisk plassert land. Einar Gerhardsen base politikk og deklarasjon av atom våpen fri sone i Norge er hovedsteinen i vår sikkerhets politikk. Vi må ikke la Erna og de andre høyre kreftene i Norge rokke med den virkeligheten. Hvis vi gjør det så lever vi farlig. Russland vil øke sin tilstedeværelse på Svalbard ettersom isen forsvinner. Men uansett så trenger Amerika desperat vår hjelp til å bekjempe de høyrekreftene som angriper folk der hele tiden. Hvordan de sender folk ut i meningsløse kriger for å tilfredstille det miltær/industrielle komplekset i en evig penge strøm fra det Amerikanske samfunnet. Siste tall er 22 selvmord per dag begått av veteraner. Tusenvis av veteraner som ikke får hjelp medisinsk eller finansiellt. Alt styrt av rike mennesker som ikke selv kjemper. Vi må hjelpe dem.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Geo politisk er jeg enig med deg. Ukraina medlem i NATO ikke helt der. En viktig forutsetning for å bli medlem i NATO er at man ikke har uavklarte stridigheter med naboland. Tyrkia og Hellas var begge NATO medlemmer før kypros krisen. Man kan si at Russland handlet som de gjorde for å unngå at Ukraina ble NATO medlem med hold i virkeligheten, men tror nok at Europa ikke ville latt Ukraina bli med uansett. Men jeg er med på det du sier. Geopolitisk er Russland isolert med liten tilgang til havet. Det vil endre seg ettersom isen smelter i nord. Her er Norge et strategisk plassert land. Einar Gerhardsen base politikk og deklarasjon av atom våpen fri sone i Norge er hovedsteinen i vår sikkerhets politikk. Vi må ikke la Erna og de andre høyre kreftene i Norge rokke med den virkeligheten. Hvis vi gjør det så lever vi farlig. Men uansett så trenger Amerika desperat vår hjelp til å bekjempe de høyrekreftene som angriper folk der hele tiden. Hvordan de sender folk ut i meningsløse kriger for å tilfredstille det miltær/industrielle komplekset i en evig penge strøm fra det Amerikanske samfunnet. Siste tall er 22 selvmord per dag begått av veteraner. Tusenvis av veteraner som ikke får hjelp medisinsk eller finansiellt. Alt styrt av rike mennesker som ikke selv kjemper. Vi må hjelpe dem.

Den atomvåpen fri sone er for idèalister. Vi kunne brukt 2% av BNP i 10 år, så hadde vi sikret norsk selvstyre for bestandig ved og fått egne atomvåpen.

 

Par ubåter som kan skyte opp disse og vi kan slappe av uten en uro. Og ikke et hav av penger brukt på og vedlikeholde et stort militær.

Penger brukt på F-35 er nok til og mate alle skolebarn i Norge i 210 år med varmmat. 

 

USA har tapt alt, de har bare ikke skjønt det enda. De er så si bankrått, lønningene hos de 50% lavest lønnende har stått stille siden midten av 70 tallet. Og har begynt og gå ned nå (Justert for inflasjon) Har begynt og lære meg kinesisk. Ganske sikker på det kommer til og være til stor hjelp i fremtiden.

 

Militær komplekset er en selvslikkende iskrem. Lobbyister påvirker politikere, krig startes, penger strømmer. Penge strømmen brukes så for lobbyisme igjen. Og sirkelen gjentar seg.

 

Sist gang Iran ble styrtet var det pga de nasjonaliserte oljen, Venezuela blir nå styrtet pga de nasjonaliserte oljen.

 

Folk vet ikke hvor heldig vi er som det eneste land i verden som nasjonalisterte oljen uten og få frihets bomber på døren.

 

De har også halve norske befolkning i fengsel, fengsler som ikke er humane. Spise råtten mat er ikke uvanlig, siden det er privat styrt og de vil bruke minimum på fanger. Gjerne mates de for 70 cent om dagen. De blir tvunget til og jobbe, ellers blir det bank og litt rumpe fingring.

 

også alle veteranene du nevner, som blir hjernevasket som dumme barn. Får ødelagt sin metale helse av og være i krig. Og får nada hjelp når man kommer hjem igjen.

 

Mange som trenger vår hjelp der borte. Kan ta med alle de diskriminerte minoritetene, siden skoler blir finansiert av lokal eiendomsskatt. Så avhenger skolens inntekter veldig fra hvilket strøk den ligger i. Så enkelte skoler i USA er på nivå med krigshærjede afrikanske land. Mens i finere strøk er dem like bra som Norge.

 

Mange som trenger vår hjelp der borte.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Er det fortsatt noen som lytter til eventyrfortellingene til Glenn Beck? :confused:

Ja, ja, hvis han forteller det du vil høre, så spiller det vel ingen rolle om det er "dikt og forbannet løgn".

Jeg vil ikke høre noe spesiellt. Jeg stiller meg tvilende til det meste her i verden, men kan du forklare det som denne Glenn Beck sier på en annen måte? Hvis du kan det så ville det være opplysende for oss alle som leser denne tråden.

Lenke til kommentar

Nå er det 91 ganger flere republikanske politikere og mennesker tilknyttet staben til republikanere som har blitt domfelt for kriminelle handlinger under deres regjeringsperioder i det hvite hus.

Ikke 91% mer, ikke 91 flere tilfeller -- men 91 tilfeller på republikansk side for hver ene på demokratisk side.

https://www.huffpost.com/entry/republican-presidencies-have-91x-the-convictions-rate_b_5a3d5406e4b0df0de8b064e5

 

De er ikke det dobbeltmoralske partiet for ingenting.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det 91 ganger flere republikanske politikere og mennesker tilknyttet staben til republikanere som har blitt domfelt for kriminelle handlinger under deres regjeringsperioder i det hvite hus.

 

Ikke 91% mer, ikke 91 flere tilfeller -- men 91 tilfeller på republikansk side for hver ene på demokratisk side.

 

https://www.huffpost.com/entry/republican-presidencies-have-91x-the-convictions-rate_b_5a3d5406e4b0df0de8b064e5

 

De er ikke det dobbeltmoralske partiet for ingenting.

Takk for info. Veldig bra. Men det frikjenner ikke Hr Biden & son. Jeg synes at USA lider under et vrangstyre uansett hvem som sitter med makten. Denne Adam Schiff som er formann i Etteretnings komiteen i kongressen pusher Russiagate og nå Ukrainagate. Han har også skaffet Ukraina store militære midler og avanserte våpen. Sist det skjedde i Europa (Bosnia) vet vi hva som skjedde. Les boka til Thorvald Stoltenberg. Denne Adam Schiff er i tilegg en Zionist som støtter Israels zionistiske regjering.

Lenke til kommentar

Nå er Biden og sønnen frikjent -- fordi de aldri gjorde noe galt.
Noe ukrainske styresmakter har fortalt konspirasjonsteoretikerene Trump og Guiliani.
https://www.vanityfair.com/news/2019/09/trump-giuliani-only-dopes-who-believe-completely-debunked-ukraine-biden-conspiracy

Men så igjen, republikansk side bryr seg ikke om fakta eller sannheten -- de bryr seg om hva de kan lure konservative til å tro.

Lenke til kommentar

Nå er Biden og sønnen frikjent -- fordi de aldri gjorde noe galt.

Noe ukrainske styresmakter har fortalt konspirasjonsteoretikerene Trump og Guiliani.

https://www.vanityfair.com/news/2019/09/trump-giuliani-only-dopes-who-believe-completely-debunked-ukraine-biden-conspiracy

 

Men så igjen, republikansk side bryr seg ikke om fakta eller sannheten -- de bryr seg om hva de kan lure konservative til å tro.

De har alle sine forkjempere. Ikke at jeg er en 'beliver' av Hr Trump, tvert imot, men det står ikke noe i den artikkelen som beviser uskjuld. Det er mye 'han sa, hun sa, jeg sa' i den artikkelen der. Det finnes mange av dem. Det som skal til er økonomiske data. Transaksjons utskrifter til Hunter Biden, hans selskap og alle involverte (Hr Kerry og hans sønn). Hvis de dataene gjøres offentlige tror jeg på det. Hvis det ser ut som and, kvakker som en and og går som en and så er det en and.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

De har alle sine forkjempere. Ikke at jeg er en 'beliver' av Hr Trump, tvert imot, men det står ikke noe i den artikkelen som beviser uskjuld. Det er mye 'han sa, hun sa, jeg sa' i den artikkelen der. Det finnes mange av dem. Det som skal til er økonomiske data. Transaksjons utskrifter til Hunter Biden, hans selskap og alle involverte (Hr Kerry og hans sønn). Hvis de dataene gjøres offentlige tror jeg på det. Hvis det ser ut som and, kvakker som en and og går som en and så er det en and.

Hvis Trump sier at det går som en and, sier at det kvakker som en and, og sier at ser ut som en and -- så er det for å dekke sine egne spor.

 

Nå har ukraina sine egne påtalemyndigheter selv avvist anklagene som ville konspirasjonsteorier.

 

Når Trump og hans stab med lojale idioter sier at noen går som en and, kvakker som en and og ser ut som en and, og ber deg om å ignorere alle faktiske beviser, og ta dem på ordet, mens de selv går som ender, kvakker som ender og ser ut som ender med botox og falske tenner...

 

så burde du revurdere kildekritikken din om du tror på dem.

Lenke til kommentar

Hvis Trump sier at det går som en and, sier at det kvakker som en and, og sier at ser ut som en and -- så er det for å dekke sine egne spor.

 

Nå har ukraina sine egne påtalemyndigheter selv avvist anklagene som ville konspirasjonsteorier.

 

Når Trump og hans stab med lojale idioter sier at noen går som en and, kvakker som en and og ser ut som en and, og ber deg om å ignorere alle faktiske beviser, og ta dem på ordet, mens de selv går som ender, kvakker som ender og ser ut som ender med botox og falske tenner...

 

så burde du revurdere kildekritikken din om du tror på dem.

Min gode mann. Hvor mage ganger har du hørt om en sønn/datter av en president i et 'langt vekk i stan' land har et selskap som tjener grovt på landets handel med rike selskaper som får lukerative kontrakter? Jeg har ihvertfall hørt dette mange ganger. Da blir spørsmålet; hva er foskjellen her? Det som river USA opp i sømmene er at en korrupsjon er annederledes enn en annen. Når demokratene gjør det så er det ok, men ikke hvis republikanerne gjør det. Nå har tidligere innlegg klargjort raten mellom disse som 91:1 i favør demokratene, men det rettferdiggjør ikke noen etter mitt syn.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Ingenting -- inkludert granskning fra Ukraina, tyder på at Hunter Biden -- som var advokat, senator og lobbyist, før han fikk jobben hos selskapet, fikk jobben i bytte mot politiske tjenester fra Biden senior.

Selskapet Hunter Biden jobbet for -- og spesifikt hans involvering -- er vurdert av ukrainske myndigheter.

For all del.
Akkurat som Hillary, så kan gjerne FBI / CIA etterforske det og gå gjennom papirene, et par ganger til, etter at han har blitt funnet uskyldig.

Men Department of Justice må holde seg langt unna, frem til Department of Justice har fått sitt siste år med obstruksjon av demokratiets prinsipper, forfalsking av dokumenter, planting av tolkninger av upubliserte dokumenter som ikke støttes av dokumentene når de publiseres, og nekting av utlevering av lovlige etterspørsler fra kongressen, gjennomgått av FBI;
DoJ kan ikke regnes som upartiske eller regnes med å representere justis.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Ingenting -- inkludert granskning fra Ukraina, tyder på at Hunter Biden -- som var advokat, senator og lobbyist, før han fikk jobben hos selskapet, fikk jobben i bytte mot politiske tjenester fra Biden senior.

 

Selskapet Hunter Biden jobbet for -- og spesifikt hans involvering -- er vurdert av ukrainske myndigheter.

 

For all del.

Akkurat som Hillary, så kan gjerne FBI / CIA etterforske det og gå gjennom papirene, et par ganger til, etter at han har blitt funnet uskyldig.

 

Men Department of Justice må holde seg langt unna, frem til Department of Justice har fått sitt siste år med obstruksjon av demokratiets prinsipper, forfalsking av dokumenter, planting av tolkninger av upubliserte dokumenter som ikke støttes av dokumentene når de publiseres, og nekting av utlevering av lovlige etterspørsler fra kongressen, gjennomgått av FBI;

DoJ kan ikke regnes som upartiske eller regnes med å representere justis.

Formellt er ikke Biden jr tiltalt for noe kriminellt. Det dette dreier seg om er troverdighet. Det er offentlig kjent at Biden jr var en tung misbruker av narkotika. Crack kokain var hans miserr. Ikke for å si noe negativt, men at han fikk et styreverv som betaler nesten to ganger hva et syremedlem i verdens største selskap Exxon tjener er mistenkelig for å si det enkelt. Hvor mange ganger har du hørt om barn av diktatorer i 'langt vekk i stan' som stjeler så det holder? Mange ganger vil jeg tro for det har jeg. Mobil nettverks skandalen til Telnor friskt i minne. Det er et sysem vi nå ser komme frem i lyset. Jeg har i tidligere innlegg gjort rede for hvordan inside handel foregår i den Amerikanske kongressen (Hvordan senatorer og kongressmedlemmer tjener penger) og dette føyer seg pent inn i rekken av helt etisk forkastelige forhold. Amerika har i lang tid vært et offer for dette 'søppelet'.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...