Gå til innhold

Klimaskeptikere blir kastet ut: Australsk medium stenger profiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du tenker på klimaet og håper du lever miljøvennlig? Kanskje. Men klimaendringene er ikke den største trusselen mot livet på kloden vår. Her er 11 saker om de største truslene og hva vi kan gjøre.

Jeg kunne nok levd mere miljøvennlig. Sluttet på jobb og solgt bilene mine og spist mindre kjøtt.

 

Poenget er at jeg er redd vi ikke lærer av historien. Hvor mye skog tror du hadde vert tilbake om vi hadde hatt samme befolkning og ikke brukt fossil energi? Vil tippe et par trær på museum.

 

Hvor mye korn måtte vi ha dyrket om transport skulle foregått med hestekraft?

 

Poenget er at alternativene vi hadde på starten av 1900 tallet var vesentlig dårligere enn det vi gjorde ved å pumpe opp olje.

 

Jeg bryr meg om bevaring av naturen og forurensing. Vi har kommet svært langt. På 70-tallet ble man kullosforgiftet i europeiske storbyer. Det var vanlig med masker i storbyer som London. Lufta var elendig. I dag er den 100% bedre fordi rensin er mye bedre.

 

I tunellene på Vestlandet var det så mye røyk at sikten var svært begrenset når trafikken var høy. På danmarksplass i Bergen var det mørkt midt på dagen pga av forurensing.

 

Verden har blitt et bedre sted. I dag finner man slike forhold i asiatiske byer og forsvinner vel snart derifra også.

 

På 70 tallet var svært mange elver helt døde pga forurensing. Folk tumpet alt mulig i elver. Urenset kloakk fløt. Om det var fisk kunne den ikke spises. Bly fra bensin fant man overalt. Tonnevis ble spredd utover.

 

På toppen hadde vi 2000 atomprøvesprengninger som ofte ga svært høy radioaktivitet.

 

Dette har vi fått kraftig redusert. Og vi må fortsette. Vi må bevare urørt natur og redusere forurensing.

 

Linken du ga var informativ og jeg er stort sett enig i konklusjonene. Ikke overdriv klima faren. Sats heller på ting vi kan gjøre noe med. Der er innen vits i å ødelegge jorden for å redde klima.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...