Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 11 og iPhone 11 Pro Vi har prøvd de nyeste iPhone-modellene


Anbefalte innlegg

For å snu litt på det, hva er det du mangler i dagens mobiltelefoner som en produsent må komme med for at ditt behov skal bli tilfredsstilt? Og hvor mange millioner mennesker er enige med deg i at det er en nødvendighet på en mobiltelefon idag. De må selvfølgelig være noe helt nytt som ikke finnes på en mobiltelefon allerede. Go!

 

Hvorfor må jeg gjøre det? Det er ikke jeg som skriver "by innovation only" på invitasjonen til arrangementet og prater om produktet på scenen med ord som hadde passet bedre om noe som kurerte kreft. Det var ikke vi som tok opp innovasjon eller nyvinning. Det var Apple. Og de feilet spektakulært på det området. 

 

Hvis de hadde gitt normale forventninger om et vanlig flaggskip som typisk er best på noe og under pari på andre ting (som de fleste andre gjør) så hadde det vært mye mindre klaging i ettertid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvorfor må jeg gjøre det? Det er ikke jeg som skriver "by innovation only" på invitasjonen til arrangementet og prater om produktet på scenen med ord som hadde passet bedre om noe som kurerte kreft. Det var ikke vi som tok opp innovasjon eller nyvinning. Det var Apple. Og de feilet spektakulært på det området. 

 

Hvis de hadde gitt normale forventninger om et vanlig flaggskip som typisk er best på noe og under pari på andre ting (som de fleste andre gjør) så hadde det vært mye mindre klaging i ettertid. 

 

Så du liker bare å klage uten å komme med eksempler på hva du mener bør være bedre?

 

Det var mer enn bare telefoner som ble presentert sist Apple hadde samling vet du.

 

Skal ikke Nokia få lov til å si "connecting people" uten at du krever et helt nytt system for å kommunisere?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Så du liker bare å klage uten å komme med eksempler på hva du mener bør være bedre?

 

Nei, jeg liker å holde det firmaer sier opp mot det de gjør. Hvis noen sier en ting men gjør noe annet, så burde forbrukere si ifra. Poenget med "klagingen" er ikke at jeg skal komme med mine ideer for det er poengløst uansett i denne diskusjonen.

 

Og de må ikke komme med noe helt helt 100% nytt. Men de kan videreutvikle noe nok til at det blir en "nyvinning". Slik som de gjorde med TouchID når det kom. Det var ikke en revolusjon, men det var en god evolusjon av noe som eksisterte slik at det kan argumenteres for å kalle det innovasjon. Det er i mine øyne noe av det beste Apple har gjort, selv om det sikkert hadde skjedd uansett. 

 

Men det er vel kanskje litt nytteløst å diskutere med en som til og med baserer brukernavnet sitt på Steve Jobs og konsekvent elsker det Apple gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg gjøre det? Det er ikke jeg som skriver "by innovation only" på invitasjonen til arrangementet og prater om produktet på scenen med ord som hadde passet bedre om noe som kurerte kreft. Det var ikke vi som tok opp innovasjon eller nyvinning. Det var Apple. Og de feilet spektakulært på det området.

Tja, det kan du si, men hva skulle de skrevet da? "Same procedure"? Det er forsåvidt greit at du "holder det opp til de", men uansett hvor inkrementell og marginal forbedring produktet er kommer det nok alltid til å brukes positivt ladede markedsføringsord. Det gjelder ikke bare Apple heller.
Lenke til kommentar

Tja, det kan du si, men hva skulle de skrevet da? "Same procedure"? Det er forsåvidt greit at du "holder det opp til de", men uansett hvor inkrementell og marginal forbedring produktet er kommer det nok alltid til å brukes positivt ladede markedsføringsord. Det gjelder ikke bare Apple heller.

 

De kunne skrevet "By invitation only" som det har stått hvert år. Ikke misbruk muligheten til å ha "by innovation only" på en lansering som ikke har sjanse til å leve opp til hypen. 

 

Og det er helt greit å skryte av det de gjør, men jeg så hele lanseringen, som jeg alltid gjør, og de begynner å bli en parodi på seg selv. Det er vanskelig å vite om det er Tim Cook & Co man ser på eller Gavin Belson (eller lignende) fra Silicon Valley. De skryter uhemmet av seg selv og det de gjør på en måte som er vanskelig å matche. Man ser jo så klart med en gang igjennom det PR-pratet for å se hva det er de egentlig lanserer.

 

Og dette gjelder ikke kun Apple, selv om jeg mener de er de verste for øyeblikket. Google sin Pixel-lansering i fjor var en fadese der 100% av telefonen var lekket på forhånd og de godordene de leverte der passet ikke på en telefon som var utdatert i det den ble lansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Men det er vel kanskje litt nytteløst å diskutere med en som til og med baserer brukernavnet sitt på Steve Jobs og konsekvent elsker det Apple gjør.

 

Ja, du får bruke det som unnskyldning for at du ikke klarer å komme med et ordentlig argument.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Åpenbart at du bare prøver å spore bort fra poenget mitt fordi du ikke har noe motsvar å komme med. Kritikken min er riktig, du bare liker det ikke og prøver å spore av diskusjonen.

 

Du kom med en påstand og kom ikke med et argument for at din påstand er korrekt. Jeg har ikke kommet med noen påstand.

Lenke til kommentar

Du kom med en påstand og kom ikke med et argument for at din påstand er korrekt. Jeg har ikke kommet med noen påstand.

La meg forsøke å oppsummere:

Comma Chameleon kom med et spørsmål om hva som var nytt, du fortsatte med å spørre om hva som skulle til for at han ble fornøyd. CC påpekte så at invitasjonen sa "by innovation only", og lurte på hva som er så innovativt med de nye iPhonene, etter det sporet du av.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

La meg forsøke å oppsummere:

Comma Chameleon kom med et spørsmål om hva som var nytt, du fortsatte med å spørre om hva som skulle til for at han ble fornøyd. CC påpekte så at invitasjonen sa "by innovation only", og lurte på hva som er så innovativt med de nye iPhonene, etter det sporet du av.

 

:)

 

Jeg har ikke skrevet at noe var nytt ved telefonene. Så det å spørre meg om det er ganske meningsløst.

 

Du må spørre Apple om hvorfor de ordla seg på den måten. Kan det være at de presenterte noe annet ved denne tilstelningen som var nytt? Hvorfor skal noe nødvendigvis være nytt kun ved telefonene?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...