Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 11 og iPhone 11 Pro Vi har prøvd de nyeste iPhone-modellene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener sånne mobiler med 5G, 120Hz, og som kan brettes, og har penn, eller et snev av frihetsaspekter?

Du det har jeg tenkt litt på...hvilken frihet er det dere snakker om? Og alle vet at brettbar mobil ikke er vits i å kjøpe før apple er kommet på banen. Joda vet at div produsenter kommer med nye ting,men det er apple som utvikler dem til brukbar stand.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor gikk det galt.

 

Det designet er det værste jeg har sett på en iPhone, baksiden ødelegger telefonen.

 

Apple har ofte solgt seg på design, og at den ser ren og enkel ut, men denne telefonen vil floppe fordi den failer på dette kun pga den altfor iøyefallende og stygge kamera linsen(e) bak, som bryter med alt estetisk apple har lansert tidligere. Ser jo mer ut som en billig android enn Apple. De som hadde ansvar for design burde vært sparket. Skjønner ikke hvordan ingen i Apple klarte å se hvor stygg denne linsen er.

 

 

Hva som er stygt og hva som er pent er høyst subjektivt. Apple synes selv det er veldig fint, fordi de fokuserer i markedsføringen nettopp på det som du synes er stygt. Dessuten legger du for mye vekt på det estetiske. Det er andre aspekt ved Apple-produktene som fører til en grenseløs lojalitet blant de fleste brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du det har jeg tenkt litt på...hvilken frihet er det dere snakker om? Og alle vet at brettbar mobil ikke er vits i å kjøpe før apple er kommet på banen. Joda vet at div produsenter kommer med nye ting,men det er apple som utvikler dem til brukbar stand.

Apple lanserte nettopp det de mener er nytt, det jeg ser er at de mangler teknologi og fortsetter i samme spor. Både mtp. design og alt det de har gjort for å berøve forbrukere for sine rettigheter.

 

Frihetsaspekter:

Man kunne begynt med et programvaremarked som ikke er militant ovenfor GPL-programvare?

Et OS bygd på fri programvare. Apple er faktisk alene om å være tuftet på ufri programvare på mobilfronten.

Tilgang på reservedeler har _alle_ andre også.

 

Så kommer man til det man kunne fått på plass (og andre klarer):

Muligheten til å bytte ut oppstartslasteren.

Muligheten til å bytte ut OS.

Muligeten til å bytte skjerm.

Muligheten til å bytte batteri.

Mulitheten til å bytte deler.

Linux-støtte.

Maskinvarebrytere.

Modem som ikke er bygget inn i SoC.

 

I det hele tatt burde det vært ingen ufrie drivere og blobs, da kunne telefonene vart en stund. Det er ingenting i veien for at noe så kraftig ikke kan drive en PC-løsning gitt nok kjøling. Men igjen, det er noe andre tilbydere driver med…

Endret av Spetsnaz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple tar den prisen de vil, fordi de retter seg mot et synkende og eksklusivt marked av folk som ikke enda har hoppet av. Desto dyrere desto bedre. (For dem) Spesielt i Norge. Kronekursen er heller ikke allverden, men sammenlignet med andre produsenter fortsetter trendene.

 

 

Konkurerende?Det finnes ingen pr i dag 10/9-19.

 

Du mener sånne mobiler med 5G, 120Hz, 1TB lagring, kurante oppløsninger, som kan brettes, med standard-porter, og har penn, ting man ikke trenger, men som _absolutt_ skal være såpass og bedre til den prisen som forlanges.

 

Det man får er den største busslomma på markedet.

 

Hva med frie OS, noe som kan repareres, minnekort, modulært batteri, eller et snev av frihetsaspekter ellers?

1TB?? Hva faen er det dere har på di mobilene??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er stygt og hva som er pent er høyst subjektivt. Apple synes selv det er veldig fint, fordi de fokuserer i markedsføringen nettopp på det som du synes er stygt. Dessuten legger du for mye vekt på det estetiske. Det er andre aspekt ved Apple-produktene som fører til en grenseløs lojalitet blant de fleste brukere.

Bare å lese rundt på nett, så ser du at det er flere negative reaksjoner på iPhone 11, har kommet over langt flere negative enn positive så langt, og fleste her går på utseende. Så her er jeg nok ikke helt alene. Subjektiv kanskje, men er nok også en konsensus om at det er skivebom på utseende. Da har Apple bommet, enkelt og greit. Hjelper ikke om Apple syns det er fint, når de som er potensielle kjøpere er uenig.

 

Har selv iPhone, men her tror jeg flere heller vil velge Xs til redusert pris, enn 11, mye pga. utseende. Er tross alt ikke største forskjellene ytelsesmessig. Mobilen er tross alt noe man har med seg over alt, da er det greit at den faktisk ser tålelig ut.

 

Jeg spår at den vil floppe. Blir som med bil, ingen ville kjøpt ferrari eller lamborghini om de ikke var tiltrekkende estetisk. Førsteinntrykk har alt å si for om man kjøper en vare, man bestemmer seg ofte de første sekundene om det er noe man kan vurdere å kjøpe. Og når telefonen får mange negative reaksjoner på design, så tror jeg Apple kommer dårligere ut av det enn ved tidligere lanseringer.

 

Men dette er selvsagt kun min mening, men tror ikke jeg er så alene i å mene nettopp dette.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Ferrari og Lamborghini fornyer seg. I diskusjonen om hvorvidt et konsept fungerer kan man spørre seg om hvor mye telefon man trenger, der de fleste klarer seg fullgodt med telefoner til en brøkdel av prisen. Diskusjonen om hvorvidt dette er dette samme, er den samme som forrige gang Apple lanserte telefoner, også da til ågerpris og uten nyvinninger å snakke om.

 

1TB?? Hva faen er det dere har på di mobilene??

Høyere lese- og skriveytelse. ¼ av musikkbiblioteket? Men hva du vil, men når det er _billigere_ hos Samsung så kan man tørke seg med dobbel lagring i påvente av tyngre tider.

 

Får Dragonbox Pyra i posten nå, den har to stk SD og ett uSD-kort, i tillegg til internlagring. Kan sågar legge til e-Sata og flere porter med USB-lagring hvis man skal ha med seg mengder.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hva synes folk om designet egentlig? baksiden ser ikke bra ut imo

Ser ut som en blanding av fidget spinners og gamle barbermaskiner. Ikke en fan av det. Og hva skjedde med "By innovation only" på invitasjonen? Trodde kanskje de skulle diske opp med noe kult. 

 

 

Skuffende og klein lansering med ord som er så nøye utvalg og planlagt at det ikke fantes et øyeblikk av sjel i presentasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si designet plager meg i det hele tatt, det blir å legge på et skinndeksel på baksiden av mobilen så det meste blir skjult utenom kamera-modulen uansett og forsiden ser jo ut som dagens iPhone-modeller. Selve kamera-modulen sin form er også ganske meh, verken eller, for mitt vedkommende. Plager meg ikke men imponerer ikke på noe vis heller designmessig. Det som teller er resultatet av hva linsene kan produsere av bilder, noe som virker spennende ut i fra keynote. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ut som en blanding av fidget spinners og gamle barbermaskiner. Ikke en fan av det. Og hva skjedde med "By innovation only" på invitasjonen? Trodde kanskje de skulle diske opp med noe kult.

Skuffende og klein lansering med ord som er så nøye utvalg og planlagt at det ikke fantes et øyeblikk av sjel i presentasjonen.

Men du synes presentasjonen er fantastisk og du elsker den... Endret av missi
Lenke til kommentar

Viktigere med flatt batteri. De har gått for en lutfattig kopi av triple-turret/rolleiflex.

Ser ut som en blanding av fidget spinners og gamle barbermaskiner. Ikke en fan av det. Og hva skjedde med "By innovation only" på invitasjonen? Trodde kanskje de skulle diske opp med noe kult. 

 

 

Skuffende og klein lansering med ord som er så nøye utvalg og planlagt at det ikke fantes et øyeblikk av sjel i presentasjonen.

Apple har lenge stengt ute folk som vurderer produktene til Apple på en måte de ikke liker. Derav vinklingen fra tek.no. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Apple har gjort det igen... Tänk att de klarat av att dytta så mye <<\÷ק°¬^~™¿¿^^><}.. I en och samma lilla box med busslomme på toppen. De känns verkligen som 2020 över hela denna telefonen.

 

Löp och köp ???...

 

Føles som att man måste vara isborrlobotomerat i fyra väderstreck för att köpa detta møg av en lur. Grattis igen till Apple för ännu en ny innovativ telfon

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Telefonen Apple begynte å produsere igjen fordi XS osv. solgte for dårlig… Altså for å bruke opp panelene de hadde kjøpt av Samsung i påvente av å selge forrige generasjons unødvendige og dyre telefoner. Apple får vesentlig mer høyst fortjent kritikk av iPhone-brukere nå om dagen.

 

Litt morsomt at du ikke skjønner at folk er forskjellige og prioriterer forskjellig, heller ingenting i veien for at ALLE kan kjøpe absolutt alt, hvis de ønsker.

 

 

Så hvilke populære og sammenlignbare telefoner er det du synser om som er så utrolig lett å bytte ut viktige deler på?

Hvis popularitet er viktig for folk som kjøper iPhone så bør de ta en titt på salgstallene for nettopp iPhone. Vi er ikke i en verden der folk har bruk for det siste på mobilfronten. Vi kunne fint ha sett en iPhone ~7-lignende enhet fra dem til 2000kr, men da hadde de kannibalisert salget de tjener på.

Librem 5, Fairphone 3, Dragonbox Pyra og Pinephone er alle veldig mye bedre. De er alle så populære at folk forhåndsbetaler.

Nokia og Samsung har telefoner med utbyttbart batteri enda, og LG V20 var vel siste i midt/toppsjiktet fra de store.

 

De fleste kundene vil ikke merke noe til det som er å finne av ny teknologi, (som Apple forøvrig ikke har), annet enn bretting, men reagerer på at de gode forbrukerløsningene forsvinner når de sitter der med skjegget i andres postkasse. Hvorfor i all verden skal man betale kilovis av kroner ekstra for den opplevelsen?

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...