Gå til innhold

Den store iPhone 11/iPhone 11 Pro-tråden


Anbefalte innlegg

Hvilket "nattkamera" har iPhone nå? Slik som Huawei ol har hatt noen år allerede? Eller er det noe nytt de har kommet med?

 

Edit:

Ikke veldig imponerende i mørke

Jb8bdaw.png

Er dette bilde som du har tatt ?

 

Jeg har ikke prøvd enda den nattmodusen men tek DinSide Etc i Norge viste klart at Apple ikke pleier å være først men når de kommer etter så er det bedre. Samme gjorde noen utenlandske tester jeg leste.

 

Bildet ditt taler vel for seg selv, men man kan vel også få helt motsatte resultat om man virkelig vil det også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar opp tråden fra i går. WiFi hastigheten på iPhone er begredelig treg, og jeg forstår virkelig ikke hvorfor. Da jeg nullstilte nettverksinnstillingene i går, så ble det umiddelbart bra. Men plutselig et det sirup igjen. Snakker 15-20 mps for iPhone, og 280 Mps for Samsung Galaxy s10e.

 

 

Når det skjer hos meg er det gjerne fordi telefonen har vært utenfor dekning for 5 Ghz på bredbåndsrouteren, og så har koblet seg til 2,4 Ghz (som har lengre rekkevidde, men dårligere hastighet) i stedet. Og så blir den værende der. Så må jeg skifte tilbake til 5 Ghz manuelt. Det endte med at jeg satte opp et aksesspunkt i stedet, og koblet telefonen fra 2,4 Ghz så den ikke kobler seg til dem automatisk. Så når den ene routeren detter ut så går den til 4G noen sekunder og så finner den den andre.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det skjer hos meg er det gjerne fordi telefonen har vært utenfor dekning for 5 Ghz på bredbåndsrouteren, og så har koblet seg til 2,4 Ghz (som har lengre rekkevidde, men dårligere hastighet) i stedet. Og så blir den værende der. Så må jeg skifte tilbake til 5 Ghz manuelt. Det endte med at jeg satte opp et aksesspunkt i stedet, og koblet telefonen fra 2,4 Ghz så den ikke kobler seg til dem automatisk. Så når den ene routeren detter ut så går den til 4G noen sekunder og så finner den den andre.

 

Geir :)

Nydelig tips!Takk ?.

Det stemmer at det skjer hver gang jeg har vært ute eller koblet fra nettverket. Kan jeg eventuelt endre innstillingene på multimodemet til to ulike nettverk med forskjellige passord, eller må jeg gjøre noe annet? Har eventuelt både en god Asus ruter og et aksesspunkt jeg kan benytte.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Nydelig type! Takk ?.

Det stemmer at det skjer hver gang jeg har vært ute eller koblet fra nettverket. Kan jeg eventuelt endre innstillingene på multimodemet til to ulike nettverk med forskjellige passord, eller må jeg gjøre noe annet? Har eventuelt både en god Asus ruter og et aksesspunkt jeg kan benytte.

Ikke ha samme passord på 5 og 2,4 sånn at tlf kun kobler til 5

Så passer du på at tlf ikke kan passordet på nettverk med 2,4 :)

Endret av Smultring77
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ha samme passord på 5 og 2,4 sånn at tlf kun kobler til 5

Så passer du på at tlf ikke kan passordet på nettverk med 2,4 :)

 

 

Jupp. Jeg er ikke sikker på om det trenger å være forskjellige passord en gang. Så lenge telefonen ikke vet hva passordet er på 2,4 så vet den ikke det. Bare logg ut fra og "glem" 2,4: Klikk på den i Innstillinger:Wi-Fi på telefonen og så trykk på "Glem dette nettverket".

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker begge to. Fikser dette i morgen og håper det løser problemet en gang for alle ?

Sjekk også om du har båndstyring på APet ditt. På Ubiquiti oppsettet her i huset kan jeg velge at den skal foretrekke 5G. Jeg har noen deler med dårlig dekning på 5Ghz så jeg har valgt å ha den på standard oppsett så jeg slipper brudd. Får stort sett bra fart på 2.4Ghz også (60-80) så det er ikke krise om jeg ikke får de siste 2-300.

post-175783-0-70028000-1569359601_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ikke har dem veldig kjært så kjøp noen ubiquiti bokser å bruk dem i stede. Har det både innendørs, i garasjen og i et lagerbygg her og nettet switcher bra mellom APene noe jeg aldri fikk til med flere AP satt opp "manuelt" i mesh. Google har vel noen KIT med 3stk også, men har aldri prøvd dem.

Lenke til kommentar

Om du ikke har dem veldig kjært så kjøp noen ubiquiti bokser å bruk dem i stede. Har det både innendørs, i garasjen og i et lagerbygg her og nettet switcher bra mellom APene noe jeg aldri fikk til med flere AP satt opp "manuelt" i mesh. Google har vel noen KIT med 3stk også, men har aldri prøvd dem.

Er ikke forelska i de, men når jeg først har brukt nærmere 2000kr på disse sakene, så hadde det vært greit å kunne utnytte de ?

Lenke til kommentar

Det var et dårlig resultat ja. Men finnes mange flere der faktisk iPhone gjør det langt bedre. P30 pro overeksponerer kraftig til tider og ser helt urealistisk ut.

 

 

Er dette bilde som du har tatt ?

 

Jeg har ikke prøvd enda den nattmodusen men tek DinSide Etc i Norge viste klart at Apple ikke pleier å være først men når de kommer etter så er det bedre. Samme gjorde noen utenlandske tester jeg leste.

 

Bildet ditt taler vel for seg selv, men man kan vel også få helt motsatte resultat om man virkelig vil det også :)

 

Nei, ikke jeg som har tatt bildet. Tok det fra en nettside som tester mobiler opp mot hverandre. :)

 

Men ja, det er helt klart at enkelte kameratyper gjør det bedre enn andre i forskjellige situasjoner.

Bare så mange som innbiller seg at iPhone kamera er best uansett hva. 

 

Enkelte ganger er bildet nærmest ubrukelig, andre ganger er det bedre enn andre telefoner igjen, Feks Samsung, Huawei osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke jeg som har tatt bildet. Tok det fra en nettside som tester mobiler opp mot hverandre. :)

 

Men ja, det er helt klart at enkelte kameratyper gjør det bedre enn andre i forskjellige situasjoner.

Bare så mange som innbiller seg at iPhone kamera er best uansett hva. 

 

Enkelte ganger er bildet nærmest ubrukelig, andre ganger er det bedre enn andre telefoner igjen, Feks Samsung, Huawei osv.

 

Generelt sett så tar iphone mye bedre bilder sånn i praksis ihvertfall. Har hatt flere android toppmodeller siste tiden så har hands-on erfaring med det. Hva de får til i tester er en annen sak.. P30 pro kom jo kjempegodt ut også, men den tar mye svært dårlige bilder  også pga for mye software-mumbo jumbo i etterbehandlingen. 

 

@gadden kanskje vi trenger en tråd for å slå fast dette også akkurat som med minnetråden som kjapt avklarte at android telefoner trenger mer minne enn iOS/apple tlfer pga dårligere minnehåndtering. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Generelt sett så tar iphone mye bedre bilder sånn i praksis ihvertfall. Har hatt flere android toppmodeller siste tiden så har hands-on erfaring med det. Hva de får til i tester er en annen sak.. P30 pro kom jo kjempegodt ut også, men den tar mye svært dårlige bilder også pga for mye software-mumbo jumbo i etterbehandlingen.

 

@gadden kanskje vi trenger en tråd for å slå fast dette også akkurat som med minnetråden som kjapt avklarte at android telefoner trenger mer minne enn iOS/apple tlfer pga dårligere minnehåndtering.

Hehe. Jeg tenker at et mobilkamera er litt som å spille på en enarmet banditt. Du utfører den samme fysiske handlingen om og om igjen men det er software som bestemmer utfallet. Har likevel en mistanke om at IPhone har det beste fysiske kamera og Huawei har best software. Eller software-mumbo jumbo som vel er den mest korrekte betegnelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...