Gå til innhold

Quantum Healing Hypnosis


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Quantum Healing Hypnosis er en metode utviklet av Dolores Cannon, hun lever ikke lenger men hun sikret at hennes teknikker ble bortlært før hun døde. Personlig har jeg fulgt slike ting i 10+ år.

https://www.qhhtofficial.com/

 

Jeg ønsker å finne ut om det er flere enn meg som er interessert i slike ting som jeg mener er framtidens standard.

Jeg har ikke prøvd dette selv ennå siden vi har bare 8 av disse personene i Norge, og ingen er 'level 3' som jeg ønsker, jeg har dog prøvd mye annet og det er ingen tvil om at vi har en jobb å gjøre for å bygge broer fra 'det vanlige' til 'det rare' som så mange frykter så mye uten reell grunn.

 

For tidlig å si noe enda men jeg har en mulighet for en slik person til å kunne bli med i et firma der jeg kjenner sjefen, kall det for et spirituelt senter.

Dette kunne vært et veldig nyttig tilbud for befolkningen å ha.

 

Da fikk jeg luftet noen morgen-tanker om dette, takk for at du leste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+513

Jøss, så rart at dette skulle dukke opp her også. Jeg så det ble nevnt på KG for en stund siden, googlet det og fant en som gjør det bare noen få mil fra meg! Jeg vurderer å prøve henne, har hatt lyst til å gjøre en slik regresjon leeenge. Jeg har lest Michael Newton's bøker, og også fulgt Alba Weinman på youtube en stund. Det jeg ønsker er å finne ut hvordan jeg havnet i denne teite inkarnasjonen haha ?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 11.1.2020 den 7.02):

Jøss, så rart at dette skulle dukke opp her også. Jeg så det ble nevnt på KG for en stund siden

Det er da ikke rart i det hele tatt - posten er laget av en spambot(eller manuell tilsvarende) - det er ren reklame. Som du ser har "brukeren" ett inlegg i hele forumet, nettopp dette. Det er standard svindelforsøk under dekke av "alternativ medisin" - hvis du ikke føler deg frisk, snakk med fastlegen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, toth said:

Det er da ikke rart i det hele tatt - posten er laget av en spambot(eller manuell tilsvarende) - det er ren reklame. Som du ser har "brukeren" ett inlegg i hele forumet, nettopp dette. Det er standard svindelforsøk under dekke av "alternativ medisin" - hvis du ikke føler deg frisk, snakk med fastlegen.

Hvis du tror at dette har med behandling av sykdom å gjøre så tar du grundig feil. Og vedkommende skriver jo dette: "For tidlig å si noe enda men jeg har en mulighet for en slik person til å kunne bli med i et firma der jeg kjenner sjefen, kall det for et spirituelt senter." Så de legger ikke noe skjul på at de har en viss kommersiell interesse i dette, noe man utvilsomt ville lagt skjul på om man var en "spambot". Og hvis det var noen som spammet norske forum så ville man sett flere innlegg, men jeg kan bare huske to innlegg på de årene jeg har vært på forum; dette og èn kommentar i en tråd på KG. Fortell meg gjerne om du har sett flere.

Jeg vil heller si at det er du som spammer, i og med at du ikke har den fjerneste anelse om hva du uttaler deg om og føler deg bare nødt til å spy ut den samme regla om hvordan alt alternativt er svindel bare du ser ordet "healing". I likhet med de andre i tråden her.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 13.1.2020 den 11.34):

1: Hvis du tror at dette har med behandling av sykdom å gjøre så tar du grundig feil.

2: Så de legger ikke noe skjul på at de har en viss kommersiell interesse i dette, noe man utvilsomt ville lagt skjul på om man var en "spambot". 

3: Jeg vil heller si at det er du som spammer, i og med at du ikke har den fjerneste anelse om hva du uttaler deg om og føler deg bare nødt til å spy ut den samme regla om hvordan alt alternativt er svindel bare du ser ordet "healing". I likhet med de andre i tråden her.

1: OK - da er jo bruken av ordet "healing" sterkt misvisende. Det er altså bare vanlig svada, ikke sykdomssvada? Eller er det "healing" av "sykdom" i flyktige "kroppsdeler" som auraer og energibaner?

2: For en merkelig uttalelse - det er da overhodet ikke vanlig at spam-poster skjuler økonomisk motiv, det er derimot helt på det jevne at de åpenbart selger et eller annet.

3: Du bør nok lese definisjonen av spam igjen, om dette ser ut som spam for deg. 
Men ellers har du rett - hvis noen setter sammen ordene "Quantum" og "healing" i en eller annen konfigurasjon, ja da lukter det svindel på mils avstand.

For å gjøre det enkelt for deg og andre, kopierer jeg en liten snutt fra en tilfeldig side under OP's link - jeg  highlighter alle humbugpåstandene, så man lett skal kunne se hvor humbug dette er:

Sitat

QHHT® is a powerful tool to access that all knowing part of ourselves that has been called The Higher Self, The Oversoul, even the Soul itself. When we incarnate on Earth we forget our previous lives and connection to our souls and The Source.

 

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, toth said:

For å gjøre det enkelt for deg og andre, kopierer jeg en liten snutt fra en tilfeldig side under OP's link - jeg  highlighter alle humbugpåstandene, så man lett skal kunne se hvor humbug dette er:

Du mener at det er humbug, for meg er det ikke det. Jeg har gjort meg mange erfaringer som for meg beviser hinsides enhver tvil at sjelen vår ikke dør når kroppen dør. Jeg har følt nærver av, og kommunisert med flere avdøde. Jeg har lest og hørt på utallige beretninger om nær-døden-opplevelser. Jeg har lest mange bøker som går på hypnose tilbake til tidligere liv og livet mellom livene. Jeg har en venn som har hatt flere nær-døden-opplevelser, og som var helt skeptiker før hun opplevde dette. Jeg har en annen venn som husker fra før hun ble født. Jeg hadde selv erindringer av det jeg nå skjønner var et tidligere liv, da jeg var barn.

En veldig god bok om temaet er Dr. Michael Newton's Journey of Souls (Sjelereiser på norsk). Den tar for seg et antall regresjoner av mennesker med vidt forskjellig bakgrunn og trossystem, der den hypnotiserte ikke blir stilt noen ledende spørsmål, men likevel er det enormt mange fellestrekk i det de forteller. Mye av dette har jeg også funnet igjen i nær-døden-opplevelser, jeg har uthevet det i kursiv:

  • People's memories of the initial activities of the soul just after final death on earth parallel the recollections of people returning from a near-death experience (NDE)
  • Souls are generally anxious to move away from the earth after death, but in many cases may stay a few days for their funeral.
  • Most souls initially pass through a tunnel towards the light of heaven.
  • The appearances of physical structures or other remembances of earth on entry of the soul into heaven are intended to ease their transition.
  • Souls have the capability of projecting former life forms in communication with other souls.
  • Immediately after their death on earth, souls are met initially in heaven by their spirit guides or someone with whom they were close in their previous life. They meet others that were important to them previously.
  • Spirit guides continue their protective role in heaven.
  • Communication in heaven is done with telepathy
  • A private form of consciousness between spirits exists through touch.
  • Ghosts are spirits who have chosen to remain within the earth plane, generally with a high degree of discontent. They can be dealt with by various means, such as exorcism, to get them to stop interfering with human beings.
  • Souls who were unable to turn aside a human impulse to harm others will go into seclusion upon entering the spirit world and remain for quite a while. A following reincarnation may be as a victim in a karmic cycle of justice.
  • An arriving soul can enter a place of healing as part of the restoration of the soul after a lifetime on earth.
  • A life review is conducted, first with spirit guides and later with a Council of Elders.
  • Souls travel to their initial destination in heaven through a large staging area.
  • Souls proceed to their cluster, small groups of soul energy that appear like a cluster of transparent bubbles or translucent bulbs. They contain entities who often shared past lives with the arriving spirit.
  • Group placement is determined by soul level.
  • Secondary groups have some contact with a primary group.
  • Opportunity for socialization and travel exist for souls living in their group.
  • Once a soul group is formed no new members are added.
  • Souls are grouped with others of similar characteristics.
  • At higher levels of soul evolution more independence takes place from group activities.
  • Spirit lights demonstrate color that correlates with their state of spiritual evolution.
  • The spirit world resembles one great schoolhouse with a multitude of classooms under the direction of teacher-souls who monitor progress.
  • All souls have a personal guide who may be with them for thousands of years and many lives.
  • Junior guides are often assigned as well, later in the development of a soul.
  • Guides can appear as humans as well as spirits.
  • Most souls in the world today are in an early stage of development.
  • Spirits can experience two lives on earth at the same time.
  • A dormant part of our soul remains in heaven during incarnations.
  • Souls learn the techniques of creation of physical items by thought, starting with simple assignments.
  • Souls incarnate on worlds other than earth.
  • The evolution of souls can continue way beyond the level where incarnation no longer takes place.
  • Souls are reincarnating more frequently in recent centuries, and today would have roughly two lives during the past century.
  • Souls are not required to reincarnate but considerable pressure is brought to bear by spirit guides when the time is considered right.
  • Souls go to a place of life selection in order to examine alternative lives to lead.
  • There is a tendency for spirits to reincarnate in the same geographical area they were in during past lives.
  • The effort required to overcome a physical disability accelerates spiritual evolution.
  • Souls learn prior to a new reincarnation to recognize future earthly signs from other souls they may encounter on earth with whom they have been close in the spirit world.
  • Souls leave heaven for entering the body of an infant through a tunnel.
  • The physical shock of birth is greater than that of death.
  • Souls can arrive in the infant's body anytime before, during or slightly after the moment of birth 
    http://www.afterlife101.com/Journey_of_Souls.html

På siden til International Association for Near Death Studies finner man mye forskning på nær-døden-opplevelser: 
https://iands.org/research/nde-research.html

Her er fra konklusjonen på en nylig studie: 
“Thus, while it was not possible to absolutely prove the reality or meaning of patients’ experiences and claims of awareness, (due to the very low incidence (2 per cent) of explicit recall of visual awareness or so called OBE’s), it was impossible to disclaim them either and more work is needed in this area. Clearly, the recalled experience surrounding death now merits further genuine investigation without prejudice.”
https://www.southampton.ac.uk/news/2014/10/07-worlds-largest-near-death-experiences-study.page#.VEpqZslZhPJ

Om man søker på "consciousness confined to the brain" kommer det opp mange artikler som tar opp studier som stiller spørsmål ved dette, sannheten er ikke så opplest og vedtatt som du tror.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du tenker finnes i den veggen med tekst, men 99% er synsing, gjetting og anekdoter - dessverre er ikke fakta og virkelighet subjektivt. Ingenting av det du limer inn dokumenterer noe som helst - ei heller er det noe grunnlag for å anta at det finnes sjel, oversjel, reinkarnasjon eller "the source" - når man da tar betalt fra ofte desperate mennesker for befatning med slike luftslott, ja da er det svindel og humbug.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...