Gå til innhold

Gammel printer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får kjøpt usb til centronics, f.eks https://www.ebay.com/itm/USB-to-parallel-adapter-LPT-36-pin-Printer-cable-adapter-cable-Plug-Play-/291386958000

 

De finnes vel i minst to størrelser, så sørg evt. for å få riktig størrelse.

Men printeren og porten er avleggs for lenge siden, du får neppe tak i blekk(kan jo fylle de som er der sikkert), du må regne med MYE knot for å få det til å fungere om du i det hele tatt får det til.

Drivere er neppe å oppdrive til OS`et du kjører.

Antagelig bortkastet både tid å penger å kjøpe en slik kabel å forsøke å sette den opp.

 

Den passer ikke til dagens stasjonære, ikke de som er utdaterte heller. Man snakker om nærmere museumsgjenstander. Så en pc i glassmonter på museum for en liten stund siden som kanskje hadde denne porten, og da tuller jeg ikke..

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man får kjøpt usb til centronics, f.eks https://www.ebay.com/itm/USB-to-parallel-adapter-LPT-36-pin-Printer-cable-adapter-cable-Plug-Play-/291386958000

 

De finnes vel i minst to størrelser, så sørg evt. for å få riktig størrelse.

Men printeren og porten er avleggs for lenge siden, du får neppe tak i blekk(kan jo fylle de som er der sikkert), du må regne med MYE knot for å få det til å fungere om du i det hele tatt får det til.

Drivere er neppe å oppdrive til OS`et du kjører.

Antagelig bortkastet både tid å penger å kjøpe en slik kabel å forsøke å sette den opp.

 

Den passer ikke til dagens stasjonære, ikke de som er utdaterte heller. Man snakker om nærmere museumsgjenstander. Så en pc i glassmonter på museum for en liten stund siden som kanskje hadde denne porten, og da tuller jeg ikke..

 

Det var jo rimelig på ebay, er det lite sannsynlig jeg vil klare å kobles opp mot printeren kanskje?

Endret av xrays
Lenke til kommentar

Ingen idè, men ser for meg at det er alt annet enn plug and play for å få det til å funke.

Så gammel hardware med standarder som er utdatert og forkastet for lenge siden fungerer skjeldent problemfritt når man kobler det til dagens hardware.

 

Personlig ville ikke jeg brukt ei krone for å prøve å få den til å fungere om jeg fikk den, ikke at jeg hadde tatt den imot..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å herje med gamle LPT1 eller printer porten var en spennenende tid ja.

Alt annet enn USB er idag, største problemet er nok usikkerheten rundt drivere, er du heldig finner du drivere til Windows XP, men tviler på noe nyere.

Så da må man rigge til noe mer avansert som er mer rettet mot entusiaster som vil bevare gammel hardware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...