Gå til innhold

Google gir Android ny «look» – og nå er det slutt på å oppkalle operativ­systemet etter søtsaker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat.

 

Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere?

 

 

L følger umiddelbart etter K, mens det er veldig mange bokstaver mellom K og R.

 

Deror er Lollipop versjonen etter KitKat, mens "Rorripop" er en eller annen versjon etter KitKat. To forskjellige ting.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk om det hadde eksistert eit system der du kan gje namn som alle forstår rekkefølgja av. Noko med siffer kanskje...

Alle versionen har da hatt nummer og, så ser ikke problemet. Står f.eks ikke Pie en eneste plass på infoen til min Oneplus, kun Android 9.

 

Først når man trykker masse og drar fram easter egget at man får se en stor P.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

>For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat.

 

Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere?

 

 

L følger umiddelbart etter K, mens det er veldig mange bokstaver mellom K og R.

 

Deror er Lollipop versjonen etter KitKat, mens "Rorripop" er en eller annen versjon etter KitKat. To forskjellige ting.

Ok, så det er sortert alfabetisk? Er det intuitivt?

Lenke til kommentar

>For eksempel gjør noen språk ikke muntlig forskjell på L og R, så når man sier Android Lollipop høyt er det ikke intuitivt at man refererer til versjonen etter KitKat.

 

Og for meg som har muntlig forskjell på L og R, hvordan blir det da intuitivt at Lollipop er nyere?

 

Alfabetisk, L (Lollipop) kommer etter K (KitKat).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...