Gå til innhold

Hvor mye penger koster det meg i strøm å lade ett batteri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan også gå og spare enda mer ;)

Det er vel i beste fall en sannhet med store modifikasjoner. :-p

 

Å gå er ineffektivt på mange måter: Energi pr. meter, svært lav fart (mye tid, som igjen kaster bort mye energi) og kroppen går stort sett i norge på den desidert dyreste formen for drivstoff.

 

Det er kun i det tilfellet hvor du har:

- Masse tid til overs (tiden brukes hverken til å skape verdier eller annet særlig mer meningsfylt)

- Du har andre aktiviteter med høyt energiforbruk du kan kutte ned på tilsvarende.

- Spiser svært billig mat

 

Da kanskje man kan se på det som en billig transportmåte.

 

Det er ikke uten grunn til at et av de viktigste fremskrittene til mennesket kom av alternativer energikilder/transportmidler som er langt mer effektive.

Lenke til kommentar

Greit, men det å gå en mil hver dag er bra for helsa, og forlenger livet.

Hvordan setter man det begrepet i ligninga her ?

For min del er det enkelt: I stedet for å puste og pese gjennom diesel og eksosstøv, så bruker jeg heller tiden jeg sparer på å bruke elsparkesykkelen til å gå i skogen, bruke treningsapparater i ro og mak i hjemmet, og kanskje svømme i svømmehall. Dette øker psykologisk sjans for å gidde å trene over lang tid, og da trene mer riktig enn å bare gå.

 

Dog å gå er ikke nytteløst i seg selv! Men gode poeng i forrige post.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Skulle gjerne vurdert noe slik:

 

Spørsmål med kun 36 volt 6,4 ah hvor langt man kommer, tviler på man kommer særlig langt.

Kanskje 2 mil om det ikke er noe oppover bakker.

 

Man har ikke særlig lastekapasitet, dermed funge nok slikt dårlig på sikt, fleste handler vel noe i sverige, så kanskje bedre å ta bussen der?

 

Så nei er ikke ladeprisen som er problemet, verkstedregninger, forsikringer og dårlig matriale er nok heller problemet. Regner med tøff bruk holder slike batterier under 500 ladninger før batteriet er utslitt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...