Gå til innhold

Oversikt hvordan i7 2600k , 4790k, 7700k , 9700k ligg ann i spill i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå blir det jo feil å ha 1440p eller 4k oppløsning med GTX 2080 TI.

Hvis man prøver GTX 980 ti eller eldre, merker man helt klart forskjell.

 

Generieltsett er i7 2600k for dårlig i gaming i dag, riktignok hjelper bedre gpu.

Men nå man bruker 70-80% cpu i gaming er det på tide å bytte, ryzen 7 1700 klarer seg med halvparten.

 

Men største problemer blir vel SSD disker og ytelse på så gamle platform.

Samt også usb ytelse.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

For å si det sånn, CPUer har ikke utvikla seg noko særleg for gaming dei siste 8 åra.

 

Ein i7 2600K som du overklokker til 4.5ghz vil ligge veldig nært i7 9700k på 5ghz.

"Nært"

Vis til test i Nye spill da :p

 

Overklokket 9700k gir ca dobbelt så mange fps VS i Battlefield V som overklokket 2600k ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå kjører de HD i disse testene. Øker du oppløsning, så senkes forskjellen. Og er veldig stor forskjell på CPU krevende spill og ikke. Så det er nesten ikke forskjell dersom du tar høyere oppløsning i spill som ikke er CPU krevende. Mens i CPU krevende spill med lavere grafikk så er det kanskje halvparten fps med en 8 år gammel CPU vs en ny en. Er ganske imponert av hvor godt 2600k holder seg eg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det en eller annen webside som kan regne ut FPS i gitte spill, hvor man kan plotte inn sin HW, og eventuelt endre for å se hva som gir størst oppgraderingseffekt?

 

Hadde vært nice i og med at jeg er usikker på om HK/CPU/RAM skal byttes, eller om det er skjermkortet som dreper FPSen :/

Lenke til kommentar

Er det en eller annen webside som kan regne ut FPS i gitte spill, hvor man kan plotte inn sin HW, og eventuelt endre for å se hva som gir størst oppgraderingseffekt?

 

Hadde vært nice i og med at jeg er usikker på om HK/CPU/RAM skal byttes, eller om det er skjermkortet som dreper FPSen :/

Hei! Det kan du enkelt se ved å sjekke hva som kjører 100%. Eks. Hvis det er skjermkortet som kjører 100% så er det det som er flaskehalsen og samme for cpu.

Lenke til kommentar

Er det en eller annen webside som kan regne ut FPS i gitte spill, hvor man kan plotte inn sin HW, og eventuelt endre for å se hva som gir størst oppgraderingseffekt?

 

Hadde vært nice i og med at jeg er usikker på om HK/CPU/RAM skal byttes, eller om det er skjermkortet som dreper FPSen :/

Spør noen her på forumet. Er noen her som har testet det meste av hardware, og vet hva som ee flaskehals i forskjellige scenarioer :)

 

Er ikkje én fasit for alle spill og programmer.

Lenke til kommentar

Spør noen her på forumet. Er noen her som har testet det meste av hardware, og vet hva som ee flaskehals i forskjellige scenarioer :)

 

Er ikkje én fasit for alle spill og programmer.

 

Jeg spør stort sett alltid dere kloke hoder, jeg - føler nesten at det blir masete etterhvert :p Uansett - tanken min var (uten at det behøver å svares på her) at jeg kunne slengt inn min PC (i5-7600 med 16gb 2400mhz og et RX 580), og deretter "bytte" deler på siden.

 

På den måten kunne jeg sett hva jeg hadde fått i generell performancegain dersom jeg for eksempel hadde byttet til en Ryzen 5 3600. Så kunne jeg vurdert om det er verdt prisen i forhold til ytelsesøkning. Det samme med skjermkort osv.

 

Men bare vent - det kommer nok en tråd om ikke så altfor lenge ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+987132984

Jeg så nylig noen videoer fra Gamersnexus om bl.a. 6700k og 4790k og spillytelse. Ikke katastrofalt dårlig, men selvsagt ikke premium ytelse heller.

Jeg har en lite brukt 4790k med ASUS Maximus VII Impact og 16 GB DDR3 - mulig jeg prøver å selge dette. Eller så blir det pfsense-box. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...