-Just-Me- Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 (endret) Hei! Jeg bestilte i går Samsung S10+ til 7990,- hos Multicom og så senere at de får mobilene fra EU, altså gråimportert. https://www.multicom.no/samsung-galaxy-s10-dual-sim-svart/cat-p/c/p1000077385 Jeg vet at Multicom er seriøse, så ikke noe problem sånn sett, men jeg er gammeldags og liker å forholde meg til de store butikkene som Elkjøp og Power som jeg fysisk kan besøke, men de selger de til 10 500 ca Er det noen vesentlige ulemper jeg kan oppleve ved at denne er gråimportert? Endret 19. juli 2019 av -Just-Me-
Tobeass Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 Ja, det kan hende du vil oppleve problemer med ting som samtale over WiFi, oppdateringer osv. 1
brukernavn331 Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 (endret) Vi kjøper telefonene i EU, men vi yter garanti i Norge fra samme verksted som de fleste andre bruker Enkelte oppdateringer kan bli forsinket, men alle vesentlige funksjoner er der Det er enkelt å finne norsk meny når du starter telefonen. Tast inn PIN-kode og bla deretter til norsk språk Endret 19. juli 2019 av brukernavn331 1
-Just-Me- Skrevet 19. juli 2019 Forfatter Skrevet 19. juli 2019 Ja, det kan hende du vil oppleve problemer med ting som samtale over WiFi, oppdateringer osv. Ja, var sånne ting o.l. jeg lurte på :O Vi kjøper telefonene i EU, men vi yter garanti i Norge fra samme verksted som de fleste andre bruker Enkelte oppdateringer kan bli forsinket, men alle vesentlige funksjoner er der Det er enkelt å finne norsk meny når du starter telefonen. Tast inn PIN-kode og bla deretter til norsk språk Det er helt riktig at de selv skriver dette, men nå spurte jeg om erfaringer De skriver at de vesentlige funksjonene er der, og det er jo det minste man forventer, men om fremtidige kvalitative egenskaper svikter som følge av at den er gråimportert er det jeg lurer på, som Tobeass skriver
Hedonism Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 Du vil ikke få oppdateringer på samme tidspunkt som produktkode NEE (CSC for nordiske modeller), men nå er ikke NEE nødvendigvis produktkoden som får oppdateringer først heller. Siden Samsung bruker såkalt multi-CSC i Europa nå, så skal alle versjonene inneholde samme funksjonalitet relatert til 4G Tale og Wifi Tale hos nordiske operatører selv om produktkoden tilhører England, Nederland eller et annet europeisk land. Dette så lenge det er snakk om ulåst modell. Da jeg brukte Samsung Note 9 så pleide jeg å laste ned og legge inn nyeste firmware som kom ut uavhengig av hvor den ble sluppet i Europa siden det sjelden var Norden som var først ute. 4G Tale og Wifi Tale og alt annet fungerte som om jeg bruke den med nordisk produktkode siden alle europeiske produktkoder inneholder samme grunnleggende funksjonalitet. Jeg tror ikke du vil miste noe funksjonalitet ved kjøp av S10+ fra Multicom. 2
Xphylion Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 Jeg har kjøpt mobiler fra Kina før uten problemer med oppdateringer osv. Tror ikke du vil angre på kjøpet. Fin pris for s10+ 2
JFM Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 Du vil ikke kunne benytte deg av enkelte kampanjer fra Samsung. F.eks så er Galaxy Watch Active gratis på kampanje nå (via Samsiung members-appen)
-Just-Me- Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Skrevet 21. juli 2019 Da får jeg bare satse på at alt er og blir som det skal være
mandela Skrevet 23. juli 2019 Skrevet 23. juli 2019 (endret) Det stemmer at lokale nettverksinnstillinger lastes inn dynamisk avhengig av sim-kort på åpne europeiske Samsung telefoner. Det som er annerledes med gråimport er at man sannsynligvis får med lokale apper fra andre land og at det er sannsynligvis er Multicom, ikke Samsung Norge, som må håndtere reklamasjonsretten. Endret 23. juli 2019 av mandela
-Just-Me- Skrevet 23. juli 2019 Forfatter Skrevet 23. juli 2019 Det stemmer at lokale nettverksinnstillinger lastes inn dynamisk avhengig av sim-kort på åpne europeiske Samsung telefoner. Det som er annerledes med gråimport er at man sannsynligvis får med lokale apper fra andre land og at det er sannsynligvis er Multicom, ikke Samsung Norge, som må håndtere reklamasjonsretten. Det med lokale apper vet jeg ikke noe om, men det stemmer at det er butikken som man skal henvende seg til ved reklamasjoner ja
MariusJS Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 Det med lokale apper vet jeg ikke noe om, men det stemmer at det er butikken som man skal henvende seg til ved reklamasjoner ja De er første ledd, men dersom butikken feks går konk er det importør som står som andre ledd i reklamasjonsretten, men nå er vel multicom både butikk og importør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå