Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BeboerParkering


Anbefalte innlegg

Hei 

 

Har noen erfaring med beboerparkering, hvordan er det å finne plass 

 

Jeg har lyst til å betale 3000 for det 1 år, men har en mistanke om at det blir et slit og pain å finne ledig plass fra tid til annen. Er ikke avhengig å parkere hver dag, så den kan stå en god stund av gangen. Bor på frogner sentralt i Oslo Sone A. Trikken går rett utenfor leiligheten min så de oppdrag jobbene jeg har kan jeg rett og slett bare gå ned til eller ta trikken så bil bruken blir mest fritid og bare chill.

 

Har fått tilbud om egen uteparkering plass rett utenfor leiligheten for 1250,- pr måned men syntes det blir dyrt

 

http://bym.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=0ca8ebb4177d45df9df2a822c89cd775

Endret av Centy88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du besvarer vel egentlig spørsmålet ditt selv. Parkering i Oslo er i utgangspunktet et h.... Om du vil spare tid, frustrasjon og nattesøvn så kjøper du fast plass. Beboerparkering fungerer stort sett der det er innført, med noen få unntak. Det garanterer deg ikke plass, men worst case jeg har hørt er 45 minutter for å finne en plass. Problemet med beboerparkering er disse elbil snylterne som parkerer gratis over alt. Er du uheldig bor du i et område der disse tar seg til rette uten å ha tilhørighet til området.

Lenke til kommentar

Du besvarer vel egentlig spørsmålet ditt selv. Parkering i Oslo er i utgangspunktet et h.... Om du vil spare tid, frustrasjon og nattesøvn så kjøper du fast plass. Beboerparkering fungerer stort sett der det er innført, med noen få unntak. Det garanterer deg ikke plass, men worst case jeg har hørt er 45 minutter for å finne en plass. Problemet med beboerparkering er disse elbil snylterne som parkerer gratis over alt. Er du uheldig bor du i et område der disse tar seg til rette uten å ha tilhørighet til området.

 

https://www.aftenposten.no/osloby/i/LAke51/Alle-de-tingene-som-har-lokket-deg-til-a-kjope-elbil_-blir-bare-borte

Lenke til kommentar

 

Jeg forholder meg til oslo kommune sine sider:

 

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/#gref

"Hvis du har el-bil, hydrogenbil eller HC-kort trenger du ikke søke om beboerparkering. Du kan parkere gratis, og det er ingen tidsbegrensning på plassene skiltet med beboerparkering"

Lenke til kommentar

Lol med så mange teslaer som blir solgt for tiden så blir dette garantert regulert og fjernet. Bare se på bom pengene el bil eiere må ut med.. 

 

Kommer helt an på kommunevalget. Det som potensielt kan forsvinne fortere enn du kan si mdg er parkering for fossilbiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...