Gå til innhold

Thunderbolt 3 vs Displayport


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe LG 34WK95U-W (https://www.prisjakt.no/product.php?p=4752761), leser i brukerhåndboken at for å komme over 3840 x2160 i oppløsning må det brukes USB-C eller ThunderboltTM 3 ( ) / DP grensesnitt. Grafikk-kortet jeg bruker er et Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream (støtter Displayport 1.4) . Vil en standard display port kabel håndtere dette eller må jeg ha noe Thunderbolt (i tilfellet hva?) for å komme opp 5120 x 2160?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For å bruke USB-C porten, så må PCen støtte Thunderbolt 3 via denne (Det er ett DP signal som ligger der). Dette er for det meste for bærbare PCer, ellers så må du ha ett ekstra kort i PCen. (Kikket litt på denne skjermen selv for en stund siden).

 

For deg blir det å benytte Displayport inngangen. Du kan godt teste med DP kabelen du har, men for å være sikker på å få full utnyttelse, så bør du nok ha DP 1.4 kabel. Club 3D har dette. Gikk til innkjøp av det selv for å være helt sikker på at jeg hadde kabel med nok båndbredde i for 3440x1440 med 144Hz signal og fullt fargerom.

 

det er ganske stor forskjell på DP 1.2 og 1.4 kabeler i hva de tåler av datastrømmen. Mulig kabelene tåler det hvis de er av god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...