Gå til innhold

På tide og bytte ut 1070 kortet mitt? 2080 Super?


VNNI

Anbefalte innlegg

Heisann diskusjon!

Jeg vurderer nå og oppdatere skjermkortet mitt ettersom mine andre komponenter er ganske brukende. Jeg byttet nylig ut skjermen min, og jeg føler at skjermkortet mitt holder meg litt tilbake. Jeg liker også spill som støtter RTX, så er interessert i og prøve det også. Kanskje dette er rett tid for meg til og oppgradere?

 

Jeg har nå et standard 1070 kort ettersom 1080ti og 1080 generelt var utsolgt over alt når jeg byggde denne maskinen.

Skjermen jeg har nå er en Asus PG278QR, som da har støtte til 144hz (165OC), 1ms, g-sync og 1440p. Jeg lurer på om det muligens er denne som gjør at 1070 kortet mitt sliter. Jeg får flickering under load som for eksempel på loading screens i World of Warcraft. 

 

Jeg har ikke holdt på med så my pc bygging de siste årene, så tenkte og høre med dere først. Jeg leste nylig at 2080 Super kortene er rett rundt hjørnet, så lurer på om dette er rett tidspunkt og oppgradere på. Kortene blir bedre OG billigere, det er jo alltids bra!

Fint om dere deler tips og tanker!

 

 

\V

Endret av VNNI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen flimrer når du er på lasteskjermene i WoW? Høres ut som noe er galt med skjermen.

 

2080 Super ser ut som det blir brukbart raskere enn 2070 Super, men økningen i ytelse kan forsvare prisøkningen vil bare tiden vise. Jeg tviler personlig på at 2080 Super vil være verdt 2000 kr ekstra over 2070 Super, men så er et 2070 Super "bare" på nivå med et 1080 Ti også :)

Lenke til kommentar

Skjermen flimrer når du er på lasteskjermene i WoW? Høres ut som noe er galt med skjermen.

 

2080 Super ser ut som det blir brukbart raskere enn 2070 Super, men økningen i ytelse kan forsvare prisøkningen vil bare tiden vise. Jeg tviler personlig på at 2080 Super vil være verdt 2000 kr ekstra over 2070 Super, men så er et 2070 Super "bare" på nivå med et 1080 Ti også :)

Jeg har hatt samme tanken selv. Men har ikke klart og reprodusere "flimringen" noen annen plass enn i loadingscreen på WoW.

Mulig jeg må teste det litt mer, men under spilling får jeg ikke det problemet, er bare på loading screens. Jeg var klar over på forhånd når jeg kjøpte skjermen (ut ifra brukeranmeldelser) at det nærmest er 50/50 om det er et komplett fungerende produkt. Men specsene og lysten min var bare for store for tiden. 

Lenke til kommentar

Jeg vet lite om skjermkort, men vet at WoW ikke er særlig GPU avhengig. Har til nylig bruket et GeForce 570 og kjørt på medium settings. Tror det er CPUen min som holder grafikken tilbake nå. Alt over 1000 må jo være overkill for WoW.

Vell, det eksempelet jeg valgte kan være så mangt, så fortjener en tråd for seg selv om jeg orker og feilsøke det. Så håper jeg kan unngå at det blir diskusjonen i denne tråden ettersom hovedmålet med denne tråden var GPU oppgradering.

Endret av VNNI
Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme tanken selv. Men har ikke klart og reprodusere "flimringen" noen annen plass enn i loadingscreen på WoW.

Mulig jeg må teste det litt mer, men under spilling får jeg ikke det problemet, er bare på loading screens. Jeg var klar over på forhånd når jeg kjøpte skjermen (ut ifra brukeranmeldelser) at det nærmest er 50/50 om det er et komplett fungerende produkt. Men specsene og lysten min var bare for store for tiden. 

Skru av G-sync, og sjekk så hvordan lasteskjermen ser ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell vil jeg oppleve mellom 1070 og 2080 super tror du?

 

Ganske stor. RTX 2070 Super er ihvertfall litt bedre enn et GTX 1080Ti. 

 

Med RTX 2070 Super kan man forvente seg 55%+ bedre ytelse enn et GTX 1070, og RTX 2080 Super kan man selvfølgelig forvente enda mer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...