Gå til innhold

hvilket høytalersett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er stor fan av Metallica ( nesten bare det jeg hører på), og har et logtech Z-560 høytalersett. Er utrolig bra lyd med tanke på prisen på dette settet (2000-2500) Vil du ha bra lyd kombinert med en utrolig bass (187 watt.....kjekt å brife me på lan kl 5.00 om morningen :green: forresten.))...så tror jeg dette er det beste kjøpet....du kan eventuelt betale 1000 kr mer for det samme settet, bare med en senterhøytaler(5.1 i steden for 4.1), en fjerkontroll og masse innganger (logitech Z-680)...min mening er at det ikke er hvert det. senterhøytaleren brukes bare tul tale uansett ;)

Endret av Krø||e
Lenke til kommentar
Jeg er stor fan av Metallica ( nesten bare det jeg hører på), og har et logtech Z-560 høytalersett. Er utrolig bra lyd med tanke på prisen på dette settet (2000-2500) Vil du ha bra lyd kombinert med en utrolig bass (187 watt.....kjekt å brife me på lan kl 5.00 om morningen :green: forresten.))...så tror jeg dette er det beste kjøpet....du kan eventuelt betale 1000 kr mer for det samme settet, bare med en senterhøytaler(5.1 i steden for 4.1), en fjerkontroll og masse innganger (logitech Z-680)...min mening er at det ikke er hvert det. senterhøytaleren brukes bare tul tale uansett ;)

Fjernkontroll er FETT å ha da;) Kan man bruke pcen som et anlegg... Jeg ville betalt de 1000kr ekstra..

Lenke til kommentar
Kommer som sagt helt an på hvor mye penger du vil bruke.. Vil helst anbefale et Hi-Fi anlegg, ikke noen "pinglete" pc'høyttalere.. du får mye mer dybde osv. i et Hi-Fi anlegg, men de koster jo som regel mye mer..

Jeg vet ikke om du har hvert på LAN eller hørt på de kraftigste pc-anleggene. KOm deg på TG og hør de med Z-680 osv spille Trance og annen "syre". Tror jeg du skifter mening om "pinglete"! Disse anleggene spiller skiiiitteenn av et Hi-FI anlegg til 5-6000kr!!

Lenke til kommentar
Kommer som sagt helt an på hvor mye penger du vil bruke.. Vil helst anbefale et Hi-Fi anlegg, ikke noen "pinglete" pc'høyttalere.. du får mye mer dybde osv. i et Hi-Fi anlegg, men de koster jo som regel mye mer..

Jeg vet ikke om du har hvert på LAN eller hørt på de kraftigste pc-anleggene. KOm deg på TG og hør de med Z-680 osv spille Trance og annen "syre". Tror jeg du skifter mening om "pinglete"! Disse anleggene spiller skiiiitteenn av et Hi-FI anlegg til 5-6000kr!!

De spiller "skiiiiiteenn" av et Hi-fi anlegg til 6000KR?

Det tviler jeg sterkt på.. :no:

Lenke til kommentar
Kommer som sagt helt an på hvor mye penger du vil bruke.. Vil helst anbefale et Hi-Fi anlegg, ikke noen "pinglete" pc'høyttalere.. du får mye mer dybde osv. i et Hi-Fi anlegg, men de koster jo som regel mye mer..

Jeg vet ikke om du har hvert på LAN eller hørt på de kraftigste pc-anleggene. KOm deg på TG og hør de med Z-680 osv spille Trance og annen "syre". Tror jeg du skifter mening om "pinglete"! Disse anleggene spiller skiiiitteenn av et Hi-FI anlegg til 5-6000kr!!

Men så er det ikke alle som bare vektlegger bass i musikken, selv om bass er hele grunnlaget for bass.. og et hi-fi anlegg til 6k kan spille J**** bra trance og teckno.. man trenger ikke bare anlegg for å spille det bra..

 

Det jeg mente med pinglete er at de spiller med "tynn" lyd, ingen dybde bredde osv..

 

Gå på tg og finn en me Cervin Vega AL1002 og en skikkelig forsterker.. Da kan ikke de pc'anleggene måle seg!!

Lenke til kommentar
til du som kalte pc anlegg "pinglete pc høyttalere" det finnes faktisk mange pc anlegg nå som spiller fletta av mange hi-fi anlegg!

Hva legger du i "spille fletta av"? Det er forskjell på kvantitet (høyt volum, masse bass) og kvalitet (bra lyd) vet du.

Her har Peterman et vesentlig poeng! Senere i livet ditt ser du at trance "musikken" ikke har noen mening og da kommer du til det stykket at du vil ha god-lyd fra akustisk musikk, ikke øredøvende diskant.. Og jeg må si meg uenig på det punktet der du tror at logitech kan "spille fletta" av et vilket som helst hifi anlegg til 5-6tusen..

 

Hvis du har hørt om god mellom tone, så har nemlig ikke logitech det, men for all del, logitech er gode høytalere og et godt kjøp! :yes:

Lenke til kommentar
At heftig pc høytaller knuser ett hifi anlegg til 6tusen er eg ikke så sikker på men at den knuser ett hifi anlegg til samme pris skal eg banne på.

Skal være enig der.. Man må over en viss pris for å få bedre Hi-Fi anlegg enn tilsvarende "pakke"anlegg(sony, phillips og lignende kompakt anlegg) og pc'høyttalere.. mener selv at denne grensa ligger på ca5k..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...