Gå til innhold

KOMMENTAR: Treffsikkert sikkerhetsfokus fra Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt seriøst, var det ikke Apple som hadde The Fappening eller Celebgate. Det var jo en latterlig enkel feil

 

 

Det var basert på «social engineering» eller «phishing», og impliserte tjenester fra Google og Apple - faktisk i større grad Google, ifølge denne rettssaken: https://www.theverge.com/2016/10/28/13453166/ryan-collins-celebgate-celebrity-photo-hacker-prison-sentence

Lenke til kommentar

Det er en god plan å aldri ha eid et Apple-produkt hvis man er interessert i å beholde sitt personvern.

Hvis du skulle finne på å forsvinne holder det med en mobiltelefon og 3 mobilmaster innen rekkevidde.

 

«Kjempegod» plan om du i samme slengen tar med stort sett alle enheter som kommuniserer via mobilnett eller Internett. Ergo kan man også utelukke mobiltelefonen som til enhver tid gjør deg sporbar. Lykke til med det.

Lenke til kommentar

https://www.theguardian.com/world/2013/aug/23/nsa-prism-costs-tech-companies-paid https://en.wikipedia.org/wiki/File:Prism_slide_5.jpg

 

We have never heard of PRISM,” -Apple

 

“cares deeply about the security of our users’ data. We disclose user data to government in accordance with the law, and we review all such requests carefully. From time to time, people allege that we have created a government ‘back door’ into our systems, but Google does not have a back door for the government to access private user data.” -Google

 

“We do not provide any government organization with direct access to Facebook servers. When Facebook is asked for data or information about specific individuals, we carefully scrutinize any such request for compliance with all applicable laws, and provide information only to the extent required by law.” -Facebook

 

 

Ja, det var det som var det grunnleggende i argumentet.

Akkurat, der finnes det gode og dårlige løsninger, hvorav du legger lista så lavt den kommer.

 

 

Den første linken nevner ikke Apple i det hele tatt, og er ellers ganske åpen for tolkning, bl.a når det gjelder om og hvordan f.eks Google, Facebook, Yahoo og Microsoft eventuelt er implisert i omfattende overvåkningsprogram, eller kun har bistått i utlevering av data basert på individuelle rettsordrer, som de selv sier.

 

Bildet i andre linken din har jeg sett mange ganger, og det beviser jo ikke en dritt. Forutsatt at det amatørmessige bildet faktisk stammer fra NSA på ett eller annet nivå av innsikt, så sier det likevel null og nix om hva «PRISM Collection» innebærer, hvilke metoder som brukes, eller om en «Provider» er et selskap som er aktiv deltaker i en massiv hemmelig overvåkingsoperasjon, eller et uvitende offer for datasnoking. Muligheten er åpenbart til stede for at den som har laget bildet faktisk ikke har spesielt stor innsikt i det som blir forsøkt presentert på slik en rotete måte, og at framstillingen ikke er særlig presis eller dekkende.

 

Dersom kildene du linket til likevel inneholder et snev av sannhet mht. selskapenes langvarige implisering i PRISM, så må vel bruk av produkt fra Microsoft og Google være å "legge lista så lavt den kommer".

 

Men for all del, beskriv gjerne dine egne valg av løsninger og hvilke konkrete fordeler folk flest vil ha ved å bruke disse, for å vise hvor du mener lista bør ligge.

 

Det er jo fryktelig lett å kritisere noe man selv ikke har noe forhold til, uten å komme med noe bedre alternativ for alle de ulike brukerne og behovene der ute...

Lenke til kommentar

Her snakker du mot bedre viten, og skyver bevisbyrden for en av de største og mest dokumenterte lekkasjene i nyere tid over på meg. Du burde virkelig ha visst bedre, og har all mulighet til det. Jeg lenket slik det ble forespurt.

 

Poenget er altså å unngå både fornektelse og likegyldighet. Hvis du leser deg tilbake i tråden ser du ett eksempel fra min side på en bedre tjeneste. Du vet hverken hvilke forhold jeg har til det jeg snakker om, eller hva jeg mener om saken. Argumentasjonen din gjør seg fortjent til "det får hver enkelt finne ut av". Gitt informasjonen nødvendig inntar du en holdning som ikke er god. Jeg bryr meg absolutt ikke om ditt vedkommende.

 

 

 


«Kjempegod» plan om du i samme slengen tar med stort sett alle enheter som kommuniserer via mobilnett eller Internett. Ergo kan man også utelukke mobiltelefonen som til enhver tid gjør deg sporbar. Lykke til med det.

For å forklare et poeng som var åpenbart, hvis man likevel har med seg mobiltelefon, trenger man ikke å kunne være umiddelbart sporbar på annet vis. Oppad betyr ikke det at all spionasje dermed er uvesentlig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...