Gå til innhold

Verdivurdering båthenger


Anbefalte innlegg

Selger en båt om dagen, og det er flere som ønsker å kjøpe den uten hengeren min. Men jeg aner ikke hvor mye en kan få for hengeren alene, så det er vanskelig å si hvor mye jeg skal trekke i fra når de ikke får med henger. 

 

Her er noen key points: 

2010 tiki henger

 

 

 

  • Lengde: 745 cm
  • Bredde: 231 cm
  • Egenvekt: 610 kg
  • Tillatt totalvekt: 2000 kg
  • Maks nyttelast: 1390 kg
  • Maksvekt tilhenger m/brems: Ikke oppgitt
  • Maksvekt tilhenger u/brems: Ikke oppgitt
  • Maksvekt på tilhengerkobling: 100 kg
  • Maks vogntogvekt: Ikke oppgitt
  • Maks aksellast foran: 2000 kg

 

 

 

  • Dekk foran (standard): 155 R 13
  • Lastindeks foran: 84

 

Det er en boggie henger om det spiller noen rolle, ellers er den pent brukt og uten skader. 

 

Noen som har en anelse hva som er realistisk salgsverdi for noe slikt? 

 

EDIT: Ser den har en del mer i nyttelast, ellers veldig likt. Min er på rundt 1400 kg mens den som er linket er på hele 2000 kg. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedet for brukte båthengere er helt vilt. Jeg solgte en 2006-modell båthenger av ukjent merke med tillatt nyttelast 1.000 kg for to år siden. Der var vinsjen røket, rust her og der, to forskjellige dim. på hjul osv. Lys fungerte riktignok. Mange som ringte og endte opp med 3.000,- for den. Kjøpte meg en 2010-modell tilsvarende størrelse Tysse for 13.000,-. Grei tilstand, men bremser hang på et hjul og måtte overhale dem i fjor.

 

Jeg ville lagt ut med info "selges til høystbydende over kr..." Sannsynligvis blir du nedringt.

 

Hadde jeg hatt tid og plass hadde nok salg av brukte båthengere vært en lukrativ affære :)

Endret av liehen
Lenke til kommentar

Markedet for brukte båthengere er helt vilt. Jeg solgte en 2006-modell båthenger av ukjent merke med tillatt nyttelast 1.000 kg for to år siden. Der var vinsjen røket, rust her og der, to forskjellige dim. på hjul osv. Lys fungerte riktignok. Mange som ringte og endte opp med 3.000,- for den. Kjøpte meg en 2010-modell tilsvarende størrelse Tysse for 13.000,-. Grei tilstand, men bremser hang på et hjul og måtte overhale dem i fjor.

 

Jeg ville lagt ut med info "selges til høystbydende over kr..." Sannsynligvis blir du nedringt.

 

Hadde jeg hatt tid og plass hadde nok salg av brukte båthengere vært en lukrativ affære :)

 

Takker for info! 

 

Satser på jeg bare selenger den ut med en slik tekst ja og håper på det beste. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...