Gå til innhold

ANMELDELSE: Total War: Three Kingdoms


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig Attila er den beste i serien så langt, utenom eventuelt den nye her som jeg hopper over da jeg synes spillmotoren begynner og bli for datert og elendig ytelse.

De burde ta seg noen år og lage et nytt og bedre fundament for spillet og legge til bedre animasjoner og fletting når ting barker sammen på slagmarken.

At man kan bygge murer, oppgradere byer at det faktisk blir synelig på oversiktskartet og på slagmarken hadde løftet spillet mange hakk.

Og sist men ikke minst implementert en skikkelig storyline.

Lenke til kommentar

Napoleon:TW er spillet i serien jeg koste meg aller mest med multiplayer. Spille 4 mot 4 i det spillet var helt enkelt en fantastisk opplevelse. Men som allrounder er Shogun 2 min favoritt i serien.

 

Thrones of Britannia er den største skuffelsen de har lagd. Derfor var jeg skeptisk til denne tittelen.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Medieval 2 er best, set er det spillet som fungerte veldig bra, og fremdles det eneste som ikke trenger mods for å nyte.

Alle de senere spillene sliter pga den forferdelige warscape motoren.

 

Samme motor de bruker fremdeles og som er 32bit, og defor ganske ubrukelig.

Bruker bare en kjerne, bruker ikke all vram eller ram osv.

 

Men er enig med kron av de nyere spillene er shogun 2 best, et "enklere " spill som gjør det lettere for den sørgelige AIen å funke.

 

Når det er sagt, har jeg fest timer i rome 2, den har noen veldig gode mods. Og den enorme variasjonen gjør at jeg kan overse alt som er feil i spillet (hvis jeg bruker mods)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de senere spillene sliter pga den forferdelige warscape motoren.

 

Samme motor de bruker fremdeles og som er 32bit, og defor ganske ubrukelig.

Bruker bare en kjerne, bruker ikke all vram eller ram osv.

Både Warhammer serien (1 & 2) samt Kingdoms bruker 64 bit versjon av TW Engine 3. Thrones of Britannia brukte 32 bit, samme som alle andre spill siden Empire.

 

Warscape står bare for grafikk såvidt jeg vet.

 

Eneste store forskjellen (som det har vært klaget på siden Empire) er måten melee kamper er i denne spillmotoren (TW3/Warscape). Forøvrig, liker jeg Warhammer delen av Total war, Thrones of Britannia var en stor stor skuffelse, noe som sier litt i og med at Warhammer 1 kom ut før, og er i mine øyne 100 ganger bedre enn Saga.

 

Kommer definitivt til å spille mye Kingdoms.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Warhammer serien (1 & 2) samt Kingdoms bruker 64 bit versjon av TW Engine 3. Thrones of Britannia brukte 32 bit, samme som alle andre spill siden Empire.

 

Warscape står bare for grafikk såvidt jeg vet.

 

Eneste store forskjellen (som det har vært klaget på siden Empire) er måten melee kamper er i denne spillmotoren (TW3/Warscape). Forøvrig, liker jeg Warhammer delen av Total war, Thrones of Britannia var en stor stor skuffelse, noe som sier litt i og med at Warhammer 1 kom ut før, og er i mine øyne 100 ganger bedre enn Saga.

 

Kommer definitivt til å spille mye Kingdoms.

 

 

Ah takk, jeg viste ikke at Warhammer og og kingdoms bruke 64bit.

Men det sier litt om hviken prioritet visse CA prosjekter har fått, egenlig burde det hver 64bit standard fra Rome 2. 

 

Thrones of britannia er undervurdert, jeg sier ikke det er veldig bra, og du MÅ ha mods om du ikke vil se på "biker fetish" vikinger.

Men bruker du noen mods som gjør at vikinger ser ut som vikinger blir det bedre med en gang, og RPG/empire building konseptet i thrones er interesant, en slags ultra light versjon av Crusader Kings 2, men som med alt fra CA er ideene halvferdige og buggy.

Altid mye bra konsepter i total war, ofte ikke gjennomført 100% (noen ganger bare 30%)

Det er en av grunnene til at jeg liker Shogun 2, konseptet er enkelt og derfor funker det meste. Ja det er ikke fantastisk interesant som på dype siden. Men det funker!

Lenke til kommentar

Enig Attila er den beste i serien så langt, utenom eventuelt den nye her som jeg hopper over da jeg synes spillmotoren begynner og bli for datert og elendig ytelse.

De burde ta seg noen år og lage et nytt og bedre fundament for spillet og legge til bedre animasjoner og fletting når ting barker sammen på slagmarken.

At man kan bygge murer, oppgradere byer at det faktisk blir synelig på oversiktskartet og på slagmarken hadde løftet spillet mange hakk.

Og sist men ikke minst implementert en skikkelig storyline.

 

Ytelsen er sykt forbedret i total war: three kingdoms. Kjører myyyye bedre enn total war: warhammer 2 for eksempel.

Fra IGN's omtale "it runs like a dream"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...