Gå til innhold

S.M.A.R.T. feil


Anbefalte innlegg

Har et problem med en av diskene mine... Når jeg booter og biosen sjekker SMART status til diskene mine så får jeg failed på en av dem. Får beskjed om at jeg bør skifte disken ut. Disken har også begynnt å gå ganske treigt noen ganger og jeg fikk ein feil som sletta ei fil i windoze... så jeg får feilmeldinger der hele tida...

 

Er disken garantert død? Disken er kjøpt i sommer og burde jo vare lenge ennå.. Noen andre som har vært borti noe lignende... Kan smrt systemet ta feil?

 

Er veldig surt å måtte skifte ut en 80 gig disk etter ca et halvt år.. sjøl om eg skulle få det på garantien så e det mye jobb og mye data som går tapt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smart-systemet kan veldig lett ta feil. Jeg får stadig meldinger om at disken dør i morgen osv.

Men siden du har opplevd problemer selv som indikerer at noe ikke er som det skal, så ville jeg tro at noe er galt med disken. Ville nok tatt en backup hvis jeg var deg. Ikke gidd å bytt før den er ødelagt.

Lenke til kommentar

Vel... i går ble disken bra.. ingen smart feil... for så å bli dårlig igjen.. og noen filer forsvant igjen... Jeg tror jeg prøver meg på ein retursak til komplett eg...

 

Kan jo selfølgelig vente til den e heil dø.. det har jeg gjort før... og det var ikkje så veldig morro...Har jo andre diskar eg kan setta opp å boota i fra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...