Gå til innhold

San Francisco kan bli første amerikanske by som forbyr ansiktsgjenkjenning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..den identifiserte 28 kongressmedlemmer med registrete kriminelle

 

...derav   n  var falske positive? 

 

Jeg synes det er ålreit når politikere vedtar å beskytte borgere mot myndighetene. Mulig at jeg leser litt for mye ut av det, men det føles som om det fortsatt, potensielt, kan finnes politikere med ryggmarg ett eller annet sted der ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

De kan ikke forby ansiktsgjenkjenning, men de kan forby det lokale politiet i å bruke det.

Det føderale politiet bryr seg vel beng i lokale lovverk.

Lenke til kommentar

RIP Watch Dogs 2

Var problemet at den ikke registrerte de andre kongressmedlemmene som kriminelle?

 

Bra ting, men for en vanlig person vil vel ikke det har så mye å si. Alt det Matt Ceagle nevner er mulig å spore gjennom telefonen uansett. Og de fleste går med telefon overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...derav   n  var falske positive? 

 

Jeg synes det er ålreit når politikere vedtar å beskytte borgere mot myndighetene. Mulig at jeg leser litt for mye ut av det, men det føles som om det fortsatt, potensielt, kan finnes politikere med ryggmarg ett eller annet sted der ute.

 

sånn jeg har forstådt det så var det 28 av kongressmedlemmene (av 535 ) som ble feil-"dømt" av systemet. Systemet bruker 25000 bilder (mugshots) av kriminelle. 1 av kongressmedlemmene er kanskje ikke en feil-"døming".

 

Sånn jeg forstår det bruker rekognition på standard instillinger 80% falsk positiv rating, men anbefaler 99% for viktige ting (eks. politi)

ACLU brukte standard instillinger.

 

 

https://aws.amazon.com/rekognition/the-facts-on-facial-recognition-with-artificial-intelligence/

edit: rekognition kilde

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...