Gå til innhold

Toyota lanserer helelektrisk versjon av C-HR


Anbefalte innlegg

 

Og når tid kommer Toyota med faststoffbatterier?

Det er det neppe noen som vet. Er sikkert flere år unna fremdeles.

https://www.autonews.com/technology/toyota-and-panasonic-partner-next-generation-batteries

 

Det er jo bare å google i 20 sekunder da.

De kommer i 2020 og framover, det er ikke lenge til.

Jeg venter iværtfall til Toyota slipper fastbatteri-biler framfor å kjøpe det feilmonterte hastverksrælet som kommer fra andre siden av dammen uten ettermarked eller kundeservice.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det neppe noen som vet. Er sikkert flere år unna fremdeles.

Ja i mellomtiden klarer sikkert verdens største bilprodusent å finne ut av hvordan plassere ett større batteri i bunnen av en av de allerede eksisterende hybridbilene de produserer..ikke ulikt Volkswagen Golf f.eks.. De må gjerne utvikle faststoffbatterier,men dagens relativt kompakte litium fungerer utmerket for både Tesla,Hyundai,VW,BMW,Renault osv osv. Så hvorfor ikke Toyota klarer å gjøre det samme må bero på noe vi vanlig dødelige ikke skal forstå..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja i mellomtiden klarer sikkert verdens største bilprodusent å finne ut av hvordan plassere ett større batteri i bunnen av en av de allerede eksisterende hybridbilene de produserer..ikke ulikt Volkswagen Golf f.eks.. De må gjerne utvikle faststoffbatterier,men dagens relativt kompakte litium fungerer utmerket for både Tesla,Hyundai,VW,BMW,Renault osv osv. Så hvorfor ikke Toyota klarer å gjøre det samme må bero på noe vi vanlig dødelige ikke skal forstå..

Slik jeg ser det så har Toyota valgt og heller satse på langt bedre teknologier og som er mye bedre arvtakere for fossile biler. Dagens elbiler passer til noen, men for veldig mange mennesker er det en dårlig løsning og er tilbakesteg sammenlignet med fossilbilen.

 

Ser du for deg at de som bor i Tokyo, London eller Bejing som ikke kan lade hjemme ønsker å stå på ladestasjoner flere ganger i uken med lange ladekøer? Det er nettopp det som vil skje dersom det er for mange som har slike elbiler i større byer. 

 

Dersom fasttoffbatterier gir nærmest en dobling av rekkevidde og andre fordeler så er det en langt bedre løsning enn dagens batterier. Og hydrogenbiler kan ha lang rekkevidde med kort fylletid. At ikke Toyota da velger å satse stort på elbiler som vil være en utdatert teknologi innen kort tid forstår jeg godt.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så har Toyota valgt og heller satse på langt bedre teknologier og som er mye bedre arvtakere for fossile biler. Dagens elbiler passer til noen, men for veldig mange mennesker er det en dårlig løsning og er tilbakesteg sammenlignet med fossilbilen.

 

Ser du for deg at de som bor i Tokyo, London eller Bejing som ikke kan lade hjemme ønsker å stå på ladestasjoner flere ganger i uken med lange ladekøer? Det er nettopp det som vil skje dersom det er for mange som har slike elbiler i større byer.

 

Dersom fasttoffbatterier gir nærmest en dobling av rekkevidde og andre fordeler så er det en langt bedre løsning enn dagens batterier. Og hydrogenbiler kan ha lang rekkevidde med kort fylletid. At ikke Toyota da velger å satse stort på elbiler som vil være en utdatert teknologi innen kort tid forstår jeg godt.

 

Nei Toyota blir nok ikke å selge biler til alle i verden. De som bor i Tokyo,London eller Berlin kan sikkert fortsatt kjøpe en bensin-bil hvis de ikke kan lade. Så kan alle de som kan lade hjemme eller rundt om få lov å velge en elbil fra f.eks Toyota hvis de kommer med en elbil. Jeg snakker ikke om at Toyota skal kun produsere elbiler i morgen,men at de kunne gjort som Hyundai med sin Ioniq..helt enkelt laget en Prius med forbrenningsmotor,en med hybrid og en med kun batteri. Da hadde det vært enkelt å velge uansett om man bor i London,Sandnessjøen eller i Berlevåg.

Det er det som irriterer meg med Toyota,at de som verdens største bilprodusent,ikke kan la folk velge en elbil hvis de ønsker en elbil som fremkomstmiddel i sin hverdag.

Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...