Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å frakte en pakke fra Ørebro (Sverige) til Oslo?


Anbefalte innlegg

Er det noen som er kjent med hvor lang tid det tar å frakte en rekommandert pakke fra Ørebro (sverige) til Oslo?

 

Når tror dere jeg kan forvente å få pakken om den ble sendt fra Ørebro I sverige på fredag? Avstanden fra Oslo til Ørebro er rundt 400km og tar rundt 5 timer å kjøre.

 

Jeg tror pakken er sendt med dette:

 

https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-foretag/rek-inrikes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det nok ikke fordi dette er en tjeneste bare innen Sverige.

 

 

Når tror dere jeg kan forvente å få pakken om den ble sendt fra Ørebro I sverige på fredag?

Burde ta et par virkedager, men med Postnord bør man ikke stole på noe før man har mottatt sendingen. :evil:

 

Spørs når på fredag den innlevert. Er det for sent på dagern, så er det ikke sikkert at det skjer noe før mandag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom den er sendt med PostNord, er du heldig om den kommer frem i det store hele.

Den skal vel kanskje også gjennom tollbehandling og annet, slik at jeg ville tippet minst en uke, men har opplevd at PostNord har brukt opp til fire uker innad i Sverige, og at de har mistet pakkene underveis, levert til feil adresse osv, så man vet aldri ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har lagt inn sporingsnr i appen, men jeg kan ikke se hvor det står hvor lang tid det skal ta? :)

Om du bestilte på fredagskveld så blir ikke pakken sendt før på mandag. Normalt er dette mitt på dagen. Så går den over natten til Norge så skal den innom tollen, så klar for utkjøring, siden den er fra utlandet så er den å hente på onsdags ettermiddag. 

https://minside.postnord.no/login

Lenke til kommentar

Det er det nok ikke fordi dette er en tjeneste bare innen Sverige.

 

Burde ta et par virkedager, men med Postnord bør man ikke stole på noe før man har mottatt sendingen. :evil:

 

Spørs når på fredag den innlevert. Er det for sent på dagern, så er det ikke sikkert at det skjer noe før mandag.

 

 

Det er det nok ikke fordi dette er en tjeneste bare innen Sverige.

 

Burde ta et par virkedager, men med Postnord bør man ikke stole på noe før man har mottatt sendingen. :evil:

 

Spørs når på fredag den innlevert. Er det for sent på dagern, så er det ikke sikkert at det skjer noe før mandag.

 

Hei, den er sendt med utrik, linket til feil. Beklager.

Den ble levert kl 09 på formiddagen fredag.

Lenke til kommentar

Om du bestilte på fredagskveld så blir ikke pakken sendt før på mandag. Normalt er dette mitt på dagen. Så går den over natten til Norge så skal den innom tollen, så klar for utkjøring, siden den er fra utlandet så er den å hente på onsdags ettermiddag. 

https://minside.postnord.no/login

 

Hei, 

Det ble sendt fredag kl 09 på formiddagen, tror du det er innafor å forvente at den dukker opp i morgen og at jeg får hentet det da? :)

Lenke til kommentar

Dersom den er sendt med PostNord, er du heldig om den kommer frem i det store hele.

 

Den skal vel kanskje også gjennom tollbehandling og annet, slik at jeg ville tippet minst en uke, men har opplevd at PostNord har brukt opp til fire uker innad i Sverige, og at de har mistet pakkene underveis, levert til feil adresse osv, så man vet aldri ?

 

Det håper jeg da virkelig ikke... Det er en klokke, som forhåpentligvis har blitt pakket godt. Men kanskje ikke noe som tåler all verdens trøkk :/

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått noe oppdatering, noen som vet om det er normalt? Den ble sendt tidlig fredag, den eneste statusen som står er "Transport av forsendelsen er startet i avsenderland.

Denne status oppdatering fikk jeg natt til mandag kl 01. Føler jeg kanskje burde ha fått en ny oppdatering allerede i dag?

Lenke til kommentar

.... Den ble sendt tidlig fredag, den eneste statusen som står er "Transport av forsendelsen er startet i avsenderland.....

 

"Transport av forsendelsen er startet i avsenderland” = “vi har fått et dokument som viser at vi i nærmeste fremtid kommer til å få en pakke som skal til deg”. 

 

....Denne status oppdatering fikk jeg natt til mandag kl 01. Føler jeg kanskje burde ha fått en ny oppdatering allerede i dag?

 

PostLort i et nøtteskall. 

  • På en god dag for senderen: Du har pakken før skjærtorsdag.  
  • På en gjennomsnittsdag for senderen: Du har pakken en gang mellom etter påske og 17. mai
  • Tihører senderen de 10 % uheldige: Du ser (kanskje) pakken en gang i 2020.

 

Vår egen adresse er mindre bygd og absolutt ikke blant de mest sentrale (uten at den er Nordre Indre Gokk heller) og på arbeidet (samme postnr) får vi iblant pakker fra lengre borte i Sverige enn Ørebro. De er typisk sendt rundt lunsjtid arbeidsdag 1 og lander oftest hos oss arbeidsdag 4 kl 8-12, når ting går mest som kniv i varmt smør arbeidsdag 3 kl 12-16. Da bruker vi imidlertid forsendelse som fungerer, ikke PostLort. 

Endret av *NORGE*
Lenke til kommentar

"Transport av forsendelsen er startet i avsenderland” = “vi har fått et dokument som viser at vi i nærmeste fremtid kommer til å få en pakke som skal til deg”. 

 

 

PostLort i et nøtteskall. 

  • På en god dag for senderen: Du har pakken før skjærtorsdag.  
  • På en gjennomsnittsdag for senderen: Du har pakken en gang mellom etter påske og 17. mai
  • Tihører senderen de 10 % uheldige: Du ser (kanskje) pakken en gang i 2020.

 

Vår egen adresse er mindre bygd og absolutt ikke blant de mest sentrale (uten at den er Nordre Indre Gokk heller) og på arbeidet (samme postnr) får vi iblant pakker fra lengre borte i Sverige enn Ørebro. De er typisk sendt rundt lunsjtid arbeidsdag 1 og lander oftest hos oss arbeidsdag 4 kl 8-12, når ting går mest som kniv i varmt smør arbeidsdag 3 kl 12-16. Da bruker vi imidlertid forsendelse som fungerer, ikke PostLort. 

 

 

Med andre ord så er PostNord noe skikkelig dritt?...

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med PostNord men ikke fått noe bra svar tilbake. Derfor lurer jeg på om noen her er kjent med hvor lang tid det tar å motta pakken fra Sverige? Eventuelt når på døgnet jeg burde få en oppdatering på status? Er det noen som kjenner til om rekommandert utriks pakke får en oppdatering når den ankommer den norske grensen, eller vil den ikke få en oppdatering før den ankommer hentekontoret? Pakken er sendt som en gave og skal i teorien ikke fortolles.

Lenke til kommentar

Med andre ord så er PostNord noe skikkelig dritt?...

 

PostNord er en sammenslåing av PostDanmark og Posten Sverige. Det første var tidligere påliteligheten selv, det siste litt mer så-som-så, men OK nok. Hva PostNord har blitt etter at blårussen overtok skal jeg ikke si høyt engang, men det er i dag trolig BEDRE kjent i de to landene (og i hvert fall DK) som PostLort enn som PostNord, og folks tillit til elendigheten er så vidt over frysepunktet. Faktisk derfor norske Bring har klart å komme inn på markedet i Danmark. Det imponerer ikke kunder vant til PostDanmark, men det går PostLort en høy gang og jeg har inntrykk av at det man klager mest på der er prisene (som er vesentlig høyere enn hos PostLort avd Danmark). 

 

Man kan med rette si at mye gikk fra godt til galt da Postverket ble Posten Norge, men det "mye" er lite mot hva man har måttet fordøye da PostDanmark ble en del av PostLort. 

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med PostNord men ikke fått noe bra svar tilbake. Derfor lurer jeg på om noen her er kjent med hvor lang tid det tar å motta pakken fra Sverige? Eventuelt når på døgnet jeg burde få en oppdatering på status? Er det noen som kjenner til om rekommandert utriks pakke får en oppdatering når den ankommer den norske grensen, eller vil den ikke få en oppdatering før den ankommer hentekontoret? Pakken er sendt som en gave og skal i teorien ikke fortolles.

 

1. Du får ikke noe bra svar tilbake heller. Ethvert svar fra PostLort skal tas med en halvkilo salt. 

2. En pakke SKAL oppdaters når den passerer en grense, rekommandert, eller ikke, så lenge den a) er sporbar eller b) ikke er fastslatt tollfri. Om den BLIR det i PostLort-systemet avhenger av så mye.. Det samme gjelder for så vidt om den blir oppdatert når den kommer til hentekontoret eller bare behandlet som https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1831172&page=2. 

Lenke til kommentar

1. Du får ikke noe bra svar tilbake heller. Ethvert svar fra PostLort skal tas med en halvkilo salt. 

2. En pakke SKAL oppdaters når den passerer en grense, rekommandert, eller ikke, så lenge den a) er sporbar eller b) ikke er fastslatt tollfri. Om den BLIR det i PostLort-systemet avhenger av så mye.. Det samme gjelder for så vidt om den blir oppdatert når den kommer til hentekontoret eller bare behandlet som https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1831172&page=2. 

 

 

Uff, det hørtes jo slettes ikke bra ut... Det er avsender som valgte å bruke PostNord, så jeg har aldri vært borti dem før. Jeg forventet egentlig å få pakken i dag, da det er en gave, men det ser kanskje litt mørkt ut. Vet ikke når på døgnet slikt pleier å komme til grensen, men PostNord svarer ikke på spørsmålet mitt, når jeg spør når på døgnet jeg muligens kan forvente en oppdatering / at den dukker opp hos tollen...

Lenke til kommentar

Uff, det hørtes jo slettes ikke bra ut... Det er avsender som valgte å bruke PostNord, så jeg har aldri vært borti dem før.

Nei er ikke bare å unngå PostNord heller siden de jo er det svenske/danske postvesenet. Opplevde selv på det verste i en periode at 20% av pakkene som jeg sendte til danmark ble sporløst borte.

Lenke til kommentar

Nei er ikke bare å unngå PostNord heller siden de jo er det svenske/danske postvesenet. Opplevde selv på det verste i en periode at 20% av pakkene som jeg sendte til danmark ble sporløst borte.

 

 

Om de ikke scanner pakkene, hvordan kan de da vite hvor pakkene befinner seg hen når de skal finne igjen pakkene?

Begynner å få en dårlig magefølelse på dette...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...