Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å frakte en pakke fra Ørebro (Sverige) til Oslo?


Anbefalte innlegg

Faktisk derfor norske Bring har klart å komme inn på markedet i Danmark. Det imponerer ikke kunder vant til PostDanmark, men det går PostLort en høy gang og jeg har inntrykk av at det man klager mest på der er prisene (som er vesentlig høyere enn hos PostLort avd Danmark). 

 

I Danmark benytter de fleste DAO, som er billigere og bedre enn PostNord, alternativt GLS til litt større ting.

I Sverige går det mye på DB Schenker og DHL, Bring har jeg nesten aldri hørt noen bruke, annet enn i Norge.

 

I Sverige omtales de som PostMord, fordi de "morder" pakkene, de er enten flate når de kommer, eller blir borte på veien, de mister nå noe over 20 000 pakker i året.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1EP2A/nastan-18-000-paket-har-forsvunnit-hos-postnord-i-ar

https://lajvo.se/saknar-du-ett-paket-postnord-tappade-last-paa-e18

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dsadasdada

Uff, jeg håper ikke dette gjelder for meg i mitt tilfelle... 

Den burde isåfall være fremme i tollen i dag, utifra det skjemaet avsenderen sendte meg (innleveringsdag + 3-4 arbeidsdager).

Er det noen som er kjent med når på døgnet den burde ha vært fremme i tollen i dag, eventuelt senest i dag?

Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar

dsadasdsda

Synes du egentlig det tar unormalt lang tid? Ja, er kanskje ikke tålmodigheten som er problemet... Men heller tanken at ingen vet hvor pakken er i det hele tatt... Hadde kanskje følt meg litt tryggere om jeg visste pakken hadde ankommet tollen eller norske grensen.

Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar

Hei,


Jeg fikk en ny status på pakken jeg venter:


Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 5.april 11.30 - Oslo. Pakken har nettop ankommet fra Sverige. Vil pakken være på hentekontoret i dag på mandag eller er den i fortolling? Det er en gave jeg venter, så i prinsippet skal den ikke fortolles da jeg tror den ikke koster mer enn 500 kr. Jeg holder til i Oslo.


Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg fikk en ny status på pakken jeg venter:

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 5.april 11.30 - Oslo. Pakken har nettop ankommet fra Sverige. Vil pakken være på hentekontoret på mandag eller er den i fortolling? Det er en gave jeg venter, så i prinsippet skal den ikke fortolles da jeg tror den ikke koster mer enn 500 kr. Jeg holder til i Oslo.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Har enda ikke fått noe nytt status på sendingen...

Det kan ingen her hjelpe med. Hvis det ikke tilfeldigvis en er spåkone her som ser noe i krystallkulen sin.

 

 

Burde pakken ha vært ankommet hentekontoret til nå? :)

Pakken burde vært fremme i forrige uke - hvis det ikke hadde vært Postnord.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...