Jump to content
TrineStudent

Hvor har du din BSU-konto?

Recommended Posts

Hvor har du din BSU-konto og hva er renten?

Vurderer å flytte min BSU som har rente på 3,35 %. Men finnes det bedre tilbud hvor man ikke må ha brukskonto osv., og uten at man må bo i et bestemt område?

Jeg bruker OBOS-banken til alt egentlig, også BSU. Renta der er 3.45 %, som er helt ok, men kjekt å ha alt på et sted også synes jeg. De har dessuten veldig gode betingelser på sine OBOS kontoer(kombinert bruks og sparekonto) og plasseringskonto om man er medlem. 

Jeg bruker OBOS-banken til alt egentlig, også BSU. Renta der er 3.45 %, som er helt ok, men kjekt å ha alt på et sted også synes jeg. De har dessuten veldig gode betingelser på sine OBOS kontoer(kombinert bruks og sparekonto) og plasseringskonto om man er medlem. 

OBOS-banken har ikke gode betingelser. Den beste BSU-renta idag er 3,7 % uten krav til medlemskap, bosted, brukskonto etc...

Bruker Bien sparebank, hadde best rente sist gang jeg sjekket. 3,75% er renten på der nå, ingen krav til å være fullkunde av de for å få denne renten.

Edited by Rankiz

De sparebankene som har best rente har gjennomgående krav til bosted eller tilknytning til det lokale markedet for å få den renten. 

Jeg har i Danske Bank, som jeg bruker til alt. Tror for så vidt jeg kunne hatt BSUen et annet sted uten at det var brudd med vilkårene for å få beste boliglånsrente, men jeg setter pris på servicen jeg får der og de har vært veldig behjelpelig med finansieringsbehov mv., så jeg foretrekker at de ser totaløkonomien min. De har vel 0,05 % dårligere enn beste tilgjengelig rente for allmennheten, og de 0,05 % gidder jeg ikke bli DNB-kunde for. 

Jeg bruker også Bien. 

Bien er en lokalbank i Oslo som i utgangspunktet kun godtar kunder som bor i Oslo-området.

Jeg fikk bli kunde i banken selv om jeg bor langt ifra Oslo. Kriteriet for at jeg skulle få lov til dette var at jeg ble totalkunde hos banken.

Edited by Rabagast

OBOS-banken har ikke gode betingelser. Den beste BSU-renta idag er 3,7 % uten krav til medlemskap, bosted, brukskonto etc...

Uenig, men at de er helt middels på BSU er jeg enig i.

Vært gjennom to renteøkninger uten at BSU-renten har økt hos Landkredittbank (3,50%) hvor jeg har BSU, eller Nordea (3,35%) hvor jeg har Boligsparekonto. Ser faktisk at DNB har høyere rente (3,60%) enn begge to nå, for første gang på lenge. Vet ikke om de to første har økt utlånsrenten to ganger slik som DNB har, men Nordea har vel i hvertfall økt én gang uten å røre BSU-renten. Får følge litt med... tvilsomt at DNB vil ha best BSU-rente over tid.