Gå til innhold

Power avslører Huaweis nye toppmodell


Anbefalte innlegg

 

Vivo nex s.

Litt dårlig skjerm, som ikke er i noe ordentlig forhold.

Ikke plass for sd kort.

Mildt sagt dårlig kamera, og kun et enkelt objektiv.

Prosessoren er grei, men den er nedklokket.

Mindre batteri.

 

Den ligger også på rundt 5700,- når du får den til Norge... (dette for utgaven med 128 gb lagring)

Om du i det hele tatt får tak i telefonen.

 

Vivo nex s slår ihvertfall iphone xs max ned i støvlene i absolutt alt og det er det som er poenget mitt. Ingen telefon er verdt 5 sifret beløp og når det gjelder din subjektiv mening om vivo nex s så er den akkurat det, subjektiv mening. Har eid vivo nex s i en periode og det er en av de beste telefonene jeg har vært bort i og jeg har vært borti det meste. Legger ut link til vivo nex s mot iphone xs max. Ha en god vikend. https://m.youtube.com/watch?v=raLfSwpXLfY&t=11s

Dette er ikke basert på min subjektive mening...

Det er en samlet vurdering etter å ha lest flere tester av telefonen, og en oppsummering av specs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vivo nex s.

Litt dårlig skjerm, som ikke er i noe ordentlig forhold.

Ikke plass for sd kort.

Mildt sagt dårlig kamera, og kun et enkelt objektiv.

Prosessoren er grei, men den er nedklokket.

Mindre batteri.

 

Den ligger også på rundt 5700,- når du får den til Norge... (dette for utgaven med 128 gb lagring)

Om du i det hele tatt får tak i telefonen.

 

Vivo nex s slår ihvertfall iphone xs max ned i støvlene i absolutt alt og det er det som er poenget mitt. Ingen telefon er verdt 5 sifret beløp og når det gjelder din subjektiv mening om vivo nex s så er den akkurat det, subjektiv mening. Har eid vivo nex s i en periode og det er en av de beste telefonene jeg har vært bort i og jeg har vært borti det meste. Legger ut link til vivo nex s mot iphone xs max. Ha en god vikend. https://m.youtube.com/watch?v=raLfSwpXLfY&t=11s

Dette er ikke basert på min subjektive mening...

Det er en samlet vurdering etter å ha lest flere tester av telefonen, og en oppsummering av specs.

Da har vi sett og lest forskjellige tester, ergo, linken jeg la ut.

Lenke til kommentar

Vanskelig å ta deg seriøst Boltic når det er så mye fjas. Du fremlegger det jo som sannheter også og ikke din mening. Så klart er det forskjeller. Drar du den lenger kan du si at det ikke er forskjell på Nokia 5110 og dagens telefoner. Små forskjeller over mange år blir store til slutt.

 

Verdien av en telefon tipper jeg de som selger dem er bedre enn deg til å fastslå. Man kan ikke se på verdiene av komponentene og så fastslå at det er verdien på telefonen. Man må de på utviklingskostnad og engineering som ofte er de høyeste kostnadene. Mye av disse blir nok dekt inn via at folk kjøper dyre toppmodeller når de er nye. Om ingen kjøper dem så må prisene opp på de eldre også.

 

vut.vut

Vanskelig å ta deg også seriøst når du mener at minimale forskjeller på 10 000 og 5000 tusen kroners telefoner er verdt dobbelt så mye. Ingen telefon i verden er verdt 5 sifret beløp, det er galskap.

Btw det er ironisk at du trekker fram Kia som en drittbil når Kia er verdens åtende største bilprodusent og grunnen at det er ironisk er at jeg mener akkurat det samme om disse dyre telefonene. Du mener at kia er dritt bil men den selges mye av i verden, akkurat som disse dyre dritt telefoner , ser du ironien i dette? Du motsier deg selv og da er det umulig å ta deg seriøs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vut.vut

Vanskelig å ta deg også seriøst når du mener at minimale forskjeller på 10 000 og 5000 tusen kroners telefoner er verdt dobbelt så mye. Ingen telefon i verden er verdt 5 sifret beløp, det er galskap.

Btw det er ironisk at du trekker fram Kia som en drittbil når Kia er verdens åtende største bilprodusent og grunnen at det er ironisk er at jeg mener akkurat det samme om disse dyre telefonene. Du mener at kia er dritt bil men den selges mye av i verden, akkurat som disse dyre dritt telefoner , ser du ironien i dette? Du motsier deg selv og da er det umulig å ta deg seriøs.

 

Hvorfor er det det? Det er helt normalt når man kommer i toppsjiktet at man betaler MYE mer for å hente ut det aller beste. Det er slik uansett hvilken komponenter du ser på. Se på grafikk kort til pcer hvorfor koster titan så mye mer når det ikke yter så veldig mye mer enn kortet like under. Se på CPUer, se på biler, ser på motorsykler, se på golfutstyr, se på klokker, se på rifler,  se på fiskeutstyr , klær osv osv osv. Du må være relativt blind om du ikke har fått med deg at det er slik verden virker. Dersom INGEN betaler ekstra for å hente ut det siste lille så vil utviklingen bremse og de som ikke kjøper top-notch eller det siste nye vil måtte betale mer for å være med på å dekke mer av utviklingskostnaden. 

 

Kia er sikkert vel og bra det og du kommer deg fra A til B akkurat som at du kan ringe og ta bilder med en billig telefon, men de har nært null i utviklingskostnad siden de skruer sammen en bil med utprøvd teknologi og sparer inn på ALT de putter på bilen. Det var jo hele poenget mitt med analogien. Det blir billig plastikk og stål fremfor dyr karbonfiber, titan og alu som man finner i en bil som pusher grensene. Mange og sikkert du også er kjempefornøyd med det som er "annenrangs". Det er ikke alle som ønsker å ta ut det  siste lille man kan få tatt ut av teknologien og slår seg til ro med å ha noe som er "annenrangs" og da er Kia sikkert en veldig god bil og en fjorårs mobiltelefon er en helt topp telefon. 

 

Det er ingen som påstår at man ikke får mer for pengene ved å kjøpe noe gammelt. Vil man ha det siste nye og ta ut de siste prosentene i ytelse så må man betale for det.  

Lenke til kommentar

Det er rett og slett bullshit. Har eid både dyre telefoner og billigere telefoner og det er knapt noen forskjell å spore. Har vært over gjennomsnittlig interessert i mobiler i mange år og bytter telefoner veldig ofte og det eneste konklusjonen jeg har er at folk er dumme å betaler overpris for mobiler som skulle kostet halvparten av det de koster og spesielt iphone, samsung og huawei. Det er rett og slett dritt telefoner som stjeler det meste fra mindre produsenter. Linse meg her og optisk zoom der. Bare bullshit. Det er som å kjøpe en jaguar bare fordi det er en premium bil men at den er alltid på toppen av dårligste biler angående driften er det ingen som bryr seg om.

 

Jeg har og hatt mange mobiler de siste åra. For MEG er det bildekvaliteten, lyden via blåtann og batteri som skiller klinten fra hveten. De billigste faller igjennom der.

Lenke til kommentar

Den prisen de synker til er faktisk den prisen den telefonen egentlig er verdt. Ingen telefon er verdt 5 sifret beløp, det er ren galskap og rett og slett ran og lureri

Er ikke lureri. Det koster penger å designe og finne opp nye ting. Denne kostnaden skal dekkes inn. For å forsikre seg om at denne kostnaden blir dekket inn, justeres prisen opp. Og de første som kjøper produktene, er de som dekker denne kostnaden. Når disse kostnadene er dekket, faller prisen til et nivå som dekker summen av verdien på delene + produskjon+ litt fortjeneste. Dette gjelder for alt som vi kjøper. Datamaskiner, kamera, telefoner, støvsugere osv osv. Er bare sånn det er. Er en grunn til at jeg kjøpte p20 pro for 5000kr for en måneds tid siden, og ikke rett etter release da den kostet rett under 10K. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke lureri. Det koster penger å designe og finne opp nye ting. Denne kostnaden skal dekkes inn. For å forsikre seg om at denne kostnaden blir dekket inn, justeres prisen opp. Og de første som kjøper produktene, er de som dekker denne kostnaden. Når disse kostnadene er dekket, faller prisen til et nivå som dekker summen av verdien på delene + produskjon+ litt fortjeneste. Dette gjelder for alt som vi kjøper. Datamaskiner, kamera, telefoner, støvsugere osv osv. Er bare sånn det er. Er en grunn til at jeg kjøpte p20 pro for 5000kr for en måneds tid siden, og ikke rett etter release da den kostet rett under 10K. 

 

Så du kjøpte den bare fordi at den var så billig, ikke fordi du trengte den...?

Lenke til kommentar

Så du kjøpte den bare fordi at den var så billig, ikke fordi du trengte den...?

Jeg kjøpte den fordi jeg har lenge hatt lyst på den. Men hadde ikke SÅ lyst på den at jeg var villig til å betale tett på 10 000 for den. Gammel huawei p9 en fungerer enda, men med dårligere batterikapasitet enn den engang hadde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...