Gå til innhold

Ny teknologi skal omdanne CO2 til kalkstein


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny teknologi...... Jeg jobbet på en fabrikk som omdannet kalkstein til CO2 + klinker til sement produksjon.

 

Dette ble kaldt en sement fabrikk.. Så vi skal lage en anti sement fabrikk? Kan vi ikke bare slutte og lage sement? 

 

Hallo? Logikk?

 

Og bilen går bra?

Lenke til kommentar

Ny teknologi...... Jeg jobbet på en fabrikk som omdannet kalkstein til CO2 + klinker til sement produksjon.

 

Dette ble kaldt en sement fabrikk.. Så vi skal lage en anti sement fabrikk? Kan vi ikke bare slutte og lage sement? 

 

Hallo? Logikk?

 

Ja, men du har et poeng. Det kommer vel ganske ren CO2 fra sementproduksjonen. Det ville kanskje være en ide å prøve å putte denne i bakken før man går bananas med å trekke ut CO2 fra atmosfæren og andre prosesser.

Lenke til kommentar

Ja, men du har et poeng. Det kommer vel ganske ren CO2 fra sementproduksjonen. Det ville kanskje være en ide å prøve å putte denne i bakken før man går bananas med å trekke ut CO2 fra atmosfæren og andre prosesser.

Er det samme som olje, vi tar CO2 som er i fast form. Og slipper den ut i atmosfæren. Olje inneholder endel svovel osv men er ikke det som har satt oss i klemma vi er i dag.

 

Fange CO2 ja og sette denne tilbake i bakken i fast form er jo en måte og gjøre det på. Dog da forsvinner sement som billig konstruksjons materiale ville jeg tro. Da prisen av og produsere det går betydelig opp, siden det er for øyeblikket subsidiert av vårt miljø.

 

Men det er kanskje ikke en dum ting, så ender dem opp med og bruke sement bare der det er nødvendig. Og ikke overalt fordi det er billig. Endel mindre fotavtrykk på denna planeten om vi bruker mere treverk feks. Gitt vi driver forsvarlig skogsbruk såklart.

 

Får nok ikke til disse enorme skysraperene uten sement, men da får dem bare betale for det.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Ny teknologi...... Jeg jobbet på en fabrikk som omdannet kalkstein til CO2 + klinker til sement produksjon.

 

Dette ble kaldt en sement fabrikk.. Så vi skal lage en anti sement fabrikk? Kan vi ikke bare slutte og lage sement? 

 

Hallo? Logikk?

 

Nå hang jeg ikke helt med her. Vil du lage sement eller vil du slutte å lage sement? Normalt gidder jeg ikke å kommentere og/å, men her ble jeg usikker. "Kan vi ikke bare slutte ? lage sement?" fungerer enten man velger og eller å, men de to valgene har motsatt betydning og utfra resten av innlegget virker det som du mener å bruke å.

Lenke til kommentar

Nå hang jeg ikke helt med her. Vil du lage sement eller vil du slutte å lage sement? Normalt gidder jeg ikke å kommentere og/å, men her ble jeg usikker. "Kan vi ikke bare slutte ? lage sement?" fungerer enten man velger og eller å, men de to valgene har motsatt betydning og utfra resten av innlegget virker det som du mener å bruke å.

Kan slutte og bruke sement til så si all konstruksjon feks.. Fordi det er billig... Det at man krever fangst vil øke pris..

 

Og dermed faller også etterspørselen.. Supply and demand som det så fint heter.. Og woops så har man sluttet og bruke like mye sement..

 

Vi kan nok ikke slutte helt, betong har mang et bruks område der ingenting annet er gunstig. Men da får dem betale for det.. Ikke ta meg ordrett :p

Lenke til kommentar

Kan slutte og bruke sement til så si all konstruksjon feks.. Fordi det er billig... Det at man krever fangst vil øke pris..

 

Og dermed faller også etterspørselen.. Supply and demand som det så fint heter.. Og woops så har man sluttet og bruke like mye sement..

 

Vi kan nok ikke slutte helt, betong har mang et bruks område der ingenting annet er gunstig. Men da får dem betale for det.. Ikke ta meg ordrett :p

Det jeg lurte på var om du mente «Slutte og bruke sement», som betyr at man skal bruke mer sement, eller om du mente «slutte å bruke sement», som betyr at man skal bruke mindre sement.

 

Det er uklart hva du ønsker å oppnå. Utfra innholdet i resten av teksten ser det ut til at du vil ha redusert bruk av sement, men det du skriver er at du vil ha mer bruk av sement.

 

Det er visuelt liten forskjell om man bruker og eller å. Stort sett gidder jeg ikke bry meg om folk roter der, så lenge budskapet er tydelig, men her utgjør valget en stor forskjell for betydningen av innholdet og det er uklart hvilken konklusjon du faller på. Vil du ha mer eller mindre sement?

Endret av Benny Flaggstang
Lenke til kommentar

Det jeg lurte på var om du mente «Slutte og bruke sement», som betyr at man skal bruke mer sement, eller om du mente «slutte å bruke sement», som betyr at man skal bruke mindre sement.

 

Det er uklart hva du ønsker å oppnå. Utfra innholdet i resten av teksten ser det ut til at du vil ha redusert bruk av sement, men det du skriver er at du vil ha mer bruk av sement.

 

Det er visuelt liten forskjell om man bruker og eller å. Stort sett gidder jeg ikke bry meg om folk roter der, så lenge budskapet er tydelig, men her utgjør valget en stor forskjell for betydningen av innholdet og det er uklart hvilken konklusjon du faller på. Vil du ha mer eller mindre sement?

Hvordan klarer du og få at vi skal bruke mer sement ut fra det jeg har skrevet? Det jeg lurte på hvorfor skal vi ha Revers sement fabrikker, når vi har sement fabrikker.

 

Det er jo det samme som at du graver et hull, men nabon spar all jord du spar opp rett ned i hullet ditt igjen. Du kommer ingen vei. 

 

Som var mitt poeng.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer du og få at vi skal bruke mer sement ut fra det jeg har skrevet? Det jeg lurte på hvorfor skal vi ha Revers sement fabrikker, når vi har sement fabrikker.

 

Det er jo det samme som at du graver et hull, men nabon spar all jord du spar opp rett ned i hullet ditt igjen. Du kommer ingen vei. 

 

Som var mitt poeng.

Fordi det er det du skriver. Du skriver at du mener vi skal «stoppe og bruke mer sement». Det betyr i konteksten du skriver at vi skal stoppe (med noe, antagelig å samle inn CO2), for så å bruke mer sement. Du bruker ordet «og» helt feil. Det heter «stoppe å bruke mer sement.» Som nevnt noe jeg normalt ikke gidder reagerer på, betydningen kommer som regel ut av kontekst, men her var det ikke helt tydelig, så jeg ble usikker.

 

Spesielt når det du sier i utgangspunktet ikke gir mening. Det er bra at man får kontrollert frigjøring av CO2. Da kan man fange den opp og bruke den til noe lurt. Eller, som har blitt så populært i det sist, kaste bort ressursen ved å legge den til "lagring". Sementproduksjon har kanskje mye CO2-utslipp, men det er også regnet som en av de lavthengende fruktene for CO2-innsamling fordi utslippet er kontrollerbart og konsentrert.

Endret av Benny Flaggstang
Lenke til kommentar

Fordi det er det du skriver. Du skriver at du mener vi skal «stoppe og bruke mer sement». Det betyr i konteksten du skriver at vi skal stoppe (med noe, antagelig å samle inn CO2), for så å bruke mer sement. Du bruker ordet «og» helt feil. Det heter «stoppe å bruke mer sement.» Som nevnt noe jeg normalt ikke gidder reagerer på, betydningen kommer som regel ut av kontekst, men her var det ikke helt tydelig, så jeg ble usikker.

 

Spesielt når det du sier i utgangspunktet ikke gir mening. Det er bra at man får kontrollert frigjøring av CO2. Da kan man fange den opp og bruke den til noe lurt. Eller, som har blitt så populært i det sist, kaste bort ressursen ved å legge den til "lagring". Sementproduksjon har kanskje mye CO2-utslipp, men det er også regnet som en av de lavthengende fruktene for CO2-innsamling fordi utslippet er kontrollerbart og konsentrert.

Du som drar mye jeg ikke mener ut av noe enkelt. Bruke andre materialer enn sement der det går ann... Så enkelt var det..

 

Må ikke lage 2 manns bolig av betong feks. Treverk fungerer fint, det er mer enn sterkt nok. Skyskraper, neitakk. Vil helst ikke ha tre skyskrapere.. Er dette komplisert?

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Nei, det er du som skriver så mye feil at betydningen av teksten din er det motsatt av det du prøver å si.

 

I første innlegget ditt sa du at du ville ha mer bruk av sement. Det var ikke det du mente, men det var det du skrev.

Ingen plass har jeg sagt at jeg ville ha mer bruk av sement der. Må du lære deg og lese..

 

Edit: Skjønner det kan være forvirrende om du ikke har noe kjennskap til kjemi eller prosessen som inngår i sement produksjon. Da "spøken" innebærer at man har den kunnskapen. Noe de fleste ingeniører har. 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Jo, det er det du skriver, men jeg gir opp å forklare deg hvorfor. Nå vet jeg hva du egentlig mente, det var det jeg lurte på.

 

Det skrives forøvrig "Du må lære deg å lese." Vurdert å lære deg å skrive?

Igjen, står ikke at vi skal lage mer sement i min første post. Huff... At det er så vanskelig... Står svart på hvitt.

 

Slutte og bruke sement? betyr ikke bruke mer sement.. Hva i all verden er det du røyker? Og hvordan kan jeg få tak i det?

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Jo, det er akkurat det det betyr. Når du bruker 'og' istedenfor 'å' så skriver du egentlig "Slutt. Bruk sement." Altså oppfordrer du til bruk av sement.

 

Skulle kanskje røyka litt mindre i norsktimene?

Når du klarer og få, "Kan vi ikke slutte og bruke sement?  Til og bli vi må bruke mer sement må du være hjerneskadet eller et troll. orker ikke mer.

 

Det er totalt motsatt av hva det står, lever du i bakvendt land eller?

 

Edit: Håper du er ikke religiøs, blir nesten litt redd hva du kunne tolket ut av bibelen. "Du skal ikke drepe" Det betyr vel at du skal drepe flest mulig? Siden vi er i bakvendt land

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...