Gå til innhold

Anthem-oppdatering gjør det litt lettere å skaffe seg bedre utstyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Og nå får vel Bioware masser av creds for å rette opp i hårreisende feil som ikke skulle vært der fra dag 1.
Som igjen forsterker inntrykket om at det er greit å gi ut og ta betalt for et halvferdig produkt og så fikse det i etterkant.

 

Edit: https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/avsajx/the_dev_team_response_time_is_incredible/

Se der ja. :wee:

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Og nå får vel Bioware masser av creds for å rette opp i hårreisende feil som ikke skulle vært der fra dag 1.

Som igjen forsterker inntrykket om at det er greit å gi ut og ta betalt for et halvferdig produkt og så fikse det i etterkant.

 

Edit: https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/avsajx/the_dev_team_response_time_is_incredible/

Se der ja. :wee:

 

Hårreisende feil? Dette er ett balanseringsproblem. Spillet har vært ute i 1 uke, og folk klager på at de ikke er maxgearet og steamroller GM3. Items hadde ett felles pool for inscriptions, som i utgangspunktet er OK, fordi loot er RNG basert. Det virkelige problemet her, er skaleringen fra GM 1 til 2, og opp til 3. Man klarer seg med feil inscriptions gjennom GM2, men det er unødvendig "vanskelig og tar lang tid". På GM3 derimot, er det håpløst med items som ikke er rollet riktig. Med denne fiksen vil det føles mer riktig, og mer givende å prøve seg på høyere GM fordi man ikke sliter med en fiende i 2minutter. Sjansen for å få riktige inscriptions på MW og Legandaries var utrolig lav, som føltes håpløst ut... men igjen, spillet har bare vært ute i 1 uke. Er vi for kravstore? Muligens.. var det BioWare sin måte å få spillet til å "vare lenger"? I såmåte.. en dårlig løsning.. det okmmer annpå hvem du spørr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hårreisende feil? Dette er ett balanseringsproblem. Spillet har vært ute i 1 uke, og folk klager på at de ikke er maxgearet og steamroller GM3. Items hadde ett felles pool for inscriptions, som i utgangspunktet er OK, fordi loot er RNG basert. Det virkelige problemet her, er skaleringen fra GM 1 til 2, og opp til 3. Man klarer seg med feil inscriptions gjennom GM2, men det er unødvendig "vanskelig og tar lang tid". På GM3 derimot, er det håpløst med items som ikke er rollet riktig. Med denne fiksen vil det føles mer riktig, og mer givende å prøve seg på høyere GM fordi man ikke sliter med en fiende i 2minutter. Sjansen for å få riktige inscriptions på MW og Legandaries var utrolig lav, som føltes håpløst ut... men igjen, spillet har bare vært ute i 1 uke. Er vi for kravstore? Muligens.. var det BioWare sin måte å få spillet til å "vare lenger"? I såmåte.. en dårlig løsning.. det okmmer annpå hvem du spørr.

Vil kalle det å få døde stats (f.eks.% pistol skade på ei rifle) ganske hårreisende ja, har de i hele tatt spilt sitt eget spill?

Men totalt sett, så er det som du sier, snakk om balansering i denne oppdateringen og ikke en fiks av de virkelig hårreisende feilene.

Så sånn sett fortjener Bioware enda mindre creds.

 

Det er positivt at de kommuniserer med spillerne er forsåvidt greit, det er vel heller det kommunikasjonen dreier seg som etter release, som gnager meg mest. 

Lenke til kommentar

 

Dette er jo småtteri. Hvor lang tid bruker de på og legge til mer innhold. det er det spillet trenger fort som mulig.

Ser ikke ut som det kommer noe innhold av særlig betydning før en gang i april:

https://www.ea.com/games/anthem/acts

 

Så kan man jo spørre seg hvor mange som forsatt spiller da.

Sannsynligvis like mange som spilte destiny eller the division når de begynte med dlc. Bare at det i dette tilfellet er gratis, så da må man regne med en del flere.

Lenke til kommentar

Hårreisende feil? Dette er ett balanseringsproblem. Spillet har vært ute i 1 uke, og folk klager på at de ikke er maxgearet og steamroller GM3. Items hadde ett felles pool for inscriptions, som i utgangspunktet er OK, fordi loot er RNG basert. Det virkelige problemet her, er skaleringen fra GM 1 til 2, og opp til 3. Man klarer seg med feil inscriptions gjennom GM2, men det er unødvendig "vanskelig og tar lang tid". På GM3 derimot, er det håpløst med items som ikke er rollet riktig. Med denne fiksen vil det føles mer riktig, og mer givende å prøve seg på høyere GM fordi man ikke sliter med en fiende i 2minutter. Sjansen for å få riktige inscriptions på MW og Legandaries var utrolig lav, som føltes håpløst ut... men igjen, spillet har bare vært ute i 1 uke. Er vi for kravstore? Muligens.. var det BioWare sin måte å få spillet til å "vare lenger"? I såmåte.. en dårlig løsning.. det okmmer annpå hvem du spørr.

 

Det er ein rein feil når ei rifle kan bli skapt med ein buff som kun hjelper på pistoler. Det blir litt som om man slapp Path of Exile eller Diablo patcher der man fikk oppgraderinger som kun kan hjelpe buer på et sverd eller kun ein klasse på våpen som utelukkande kan bli brukt av andre klasser. Eit balanseringsproblem ville vert dersom man fikk to attributter som var helt ok på et våpen, men ikkje gav meining å få samtidig. Eller at den minste nyttige attributten kom oftest. Det her er derimot rein ubrukelighet og burde absolutt blitt fanga opp av ei Q&A avdeling.

Lenke til kommentar

 

Hårreisende feil? Dette er ett balanseringsproblem. Spillet har vært ute i 1 uke, og folk klager på at de ikke er maxgearet og steamroller GM3. Items hadde ett felles pool for inscriptions, som i utgangspunktet er OK, fordi loot er RNG basert. Det virkelige problemet her, er skaleringen fra GM 1 til 2, og opp til 3. Man klarer seg med feil inscriptions gjennom GM2, men det er unødvendig "vanskelig og tar lang tid". På GM3 derimot, er det håpløst med items som ikke er rollet riktig. Med denne fiksen vil det føles mer riktig, og mer givende å prøve seg på høyere GM fordi man ikke sliter med en fiende i 2minutter. Sjansen for å få riktige inscriptions på MW og Legandaries var utrolig lav, som føltes håpløst ut... men igjen, spillet har bare vært ute i 1 uke. Er vi for kravstore? Muligens.. var det BioWare sin måte å få spillet til å "vare lenger"? I såmåte.. en dårlig løsning.. det okmmer annpå hvem du spørr.

 

Det er ein rein feil når ei rifle kan bli skapt med ein buff som kun hjelper på pistoler. Det blir litt som om man slapp Path of Exile eller Diablo patcher der man fikk oppgraderinger som kun kan hjelpe buer på et sverd eller kun ein klasse på våpen som utelukkande kan bli brukt av andre klasser. Eit balanseringsproblem ville vert dersom man fikk to attributter som var helt ok på et våpen, men ikkje gav meining å få samtidig. Eller at den minste nyttige attributten kom oftest. Det her er derimot rein ubrukelighet og burde absolutt blitt fanga opp av ei Q&A avdeling.

Så spillet har samme problem som diablo, world of warcraft, og alle andre rpg spill?

Det er jo helt vanlig å få utstyr som er ubrukelig for din klasse / dine våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så spillet har samme problem som diablo, world of warcraft, og alle andre rpg spill?

Det er jo helt vanlig å få utstyr som er ubrukelig for din klasse / dine våpen.

Den sammenligning gir jo ingen mening.

Din sammenligning: Du får tildelt en stav når du kun kan bruke sverd og slegger.

Rett sammenligning: Du får tildelt et sverd som gir deg % skade med en stav. 

Lenke til kommentar

 

Så spillet har samme problem som diablo, world of warcraft, og alle andre rpg spill?

Det er jo helt vanlig å få utstyr som er ubrukelig for din klasse / dine våpen.

Den sammenligning gir jo ingen mening.

Din sammenligning: Du får tildelt en stav når du kun kan bruke sverd og slegger.

Rett sammenligning: Du får tildelt et sverd som gir deg % skade med en stav. 

Når du kan ha både sverd og stav på deg samtidig så skulle det ikke være noe problem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da forstår du ikke hvordan statsene i Anthem fungere, statsene gjelder kun for det våpene statsene er på.

 

Det er vel en sannhet med modifikasjon. Inscription med gear ikon gjelder for det spesifikke itemet. Mens Inscription med javelin ikon gjelder for alt gearet du har equippa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare benytte anledningen til å legge meg flat...

Jeg var en av haterene her av Anthem. Spillte beta og hatet det. Så kritikken og reviews her på nettet og godtet meg. Men, kjøpte det for 2 dager siden bare fordi jeg var nyskjerrig og siden jeg elsker denne type spill så fikk det liksom ikke vekk fra tankene.

 

Og jeg liker spillet veldig godt :) Har ikke spillt til level 30 enda så kan ikke si noe om end-game.

 

Så dette er min unnskyldning til alle dere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var voksent gjort.

 

Plager egentlig ikke meg om andre ikke synes spillet er like underholdende som jeg gjør. Problemet er bare om EA finner ut at de trekker pluggen pga. at det er så dårlig mottatt, slik som med Andromeda. Skulle fortsatt gjerne hatt den siste dlc'en der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var voksent gjort.

 

Plager egentlig ikke meg om andre ikke synes spillet er like underholdende som jeg gjør. Problemet er bare om EA finner ut at de trekker pluggen pga. at det er så dårlig mottatt, slik som med Andromeda. Skulle fortsatt gjerne hatt den siste dlc'en der.

 

Nei jeg tror ikke det. Håper og tror at det vil utvikle seg over tid. EA har så dårlig og frynsete rykte på seg fra før så om de hadde gjort det så hadde det nok vært til ulempe for de. De trenger å redde skinnet sitt.

Se på Destiny 2. Det var elendig det også men har blitt meget bra. Ikke EA vel og merke men uansett.

Men samme hva som skjer så blir de 700 kronene jeg har lagt ned i spillet vært det. Et spill gir 40+ timers glede og koster 700 kr pluss at man får delta selv. En film gir 2 timers glede og koster 179 kr. Tenker litt slik jeg. Spilling er min hobby, blant andre. Legger ned ca 5000 - 6000 kroner hvert år bare i playstationspill og det går helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var voksent gjort.

 

Plager egentlig ikke meg om andre ikke synes spillet er like underholdende som jeg gjør. Problemet er bare om EA finner ut at de trekker pluggen pga. at det er så dårlig mottatt, slik som med Andromeda. Skulle fortsatt gjerne hatt den siste dlc'en der.

 

Nei jeg tror ikke det. Håper og tror at det vil utvikle seg over tid. EA har så dårlig og frynsete rykte på seg fra før så om de hadde gjort det så hadde det nok vært til ulempe for de. De trenger å redde skinnet sitt.

Se på Destiny 2. Det var elendig det også men har blitt meget bra. Ikke EA vel og merke men uansett.

Men samme hva som skjer så blir de 700 kronene jeg har lagt ned i spillet vært det. Et spill gir 40+ timers glede og koster 700 kr pluss at man får delta selv. En film gir 2 timers glede og koster 179 kr. Tenker litt slik jeg. Spilling er min hobby, blant andre. Legger ned ca 5000 - 6000 kroner hvert år bare i playstationspill og det går helt fint.

Tar av meg hatten! Lest noe av kritikken du har kommet med, og den var tidvis skarp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...