Gå til innhold

Nå skal Funcom lage nye Dune-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe i veien for sjangerblanding heller. Men de burde helt klart kjøpe seg adgang til en god spillmotor.

 

Jeg har faktist tilgode å bruke penger på Dune II den gang det kom ut, og har tilgode å teste det etterpå. Hva er det som ga folk spillglede der, var det strategiopplegget? For i Dune II så er det en verden sett ovenifra, nokså likt de senere C&C-spillene.

 

Edit:

 

Ser jo nå hva som er greia. Westwood var bare fantastiske. At dette attpåtil skjedde i 1992, er jo bare en hyllest i seg selv.

 

Litt digg lydeffekter, men det var også noe litt slitsomt gjentakende lydmeldinger der. Synes C&C Red Alert 2 sånn sett er bedre. Men fytti det var et veldig rikt og nytt lydbilde for meg etter å ha sett youtube-klippet nå.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe i veien for sjangerblanding heller. Men de burde helt klart kjøpe seg adgang til en god spillmotor.

 

Jeg har faktist tilgode å bruke penger på Dune II den gang det kom ut, og har tilgode å teste det etterpå. Hva er det som ga folk spillglede der, var det strategiopplegget? For i Dune II så er det en verden sett ovenifra, nokså likt de senere C&C-spillene.

 

Edit:

 

Ser jo nå hva som er greia. Westwood var bare fantastiske. At dette attpåtil skjedde i 1992, er jo bare en hyllest i seg selv.

 

Litt digg lydeffekter, men det var også noe litt slitsomt gjentakende lydmeldinger der. Synes C&C Red Alert 2 sånn sett er bedre. Men fytti det var et veldig rikt og nytt lydbilde for meg etter å ha sett youtube-klippet nå.

Kanskje litt slitsomt og spille nå, men når det kom ut var det fantastisk! (Amiga 1200 min jobbet overtid for å regne ut hvor troppene skulle vandre. Lyden var mye bedre på amiga)

Er jo tross alt det spillet som skapte hele sjangeren. 

 

Men skal du teste det ut nå , så ville jeg anbefale enten Dune 2000 eller Emperor; Battle for Dune.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...