Gå til innhold

Benchmark etter liten oppgradering...


Anbefalte innlegg

I dag satt jeg inn mitt nye PowerColor 9800Pro. Min maskin består nå av:

 

Hovedkort: MSI K7T 266 Pro2-RU

Prosessor: AMD Athlon XP 1800+

Minne: Apacer 512 DDR PC2100

Skjermkort: PowerColor 9800Pro

Lydkort: Audigy 2

(Alt er uklokket)

 

Er en 3DMark 03 score på 5515 3DMarks et greit resultat på mitt oppsett?

Vurderer på skifte ut CPU, HK og RAM. Er dette på høy tid, eller går det en stund til?

Endret av Nysil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompiss som har P4 2.4B, 512MB PC3200 ram og Sapphire 9800PRO.

 

Han får 5600 poeng i 3dmark03 alt uklokka.

 

3dmark03 er veldig lite avhengig av CPU, så du vil nok ikke få noe særlig mere poeng i 3dmark03 om du oppgraderer CPU, hvis det er det du er ute etter?

 

Men i spill vil du merke det, også i 3dmark2001 som er mer CPU "avhengig" program ;)

 

Men som sagt, 3dmark er ikke alt! ;)

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Merker jo ikke antydning til lagging i spill ect. så er kanskje like greit å vente til Athlon 64 og Prescott har kommet for fullt.. Da har vel f.eks også Disse komponentene sunket en del i pris?

Athlon 64 har jo hvert ute en stund nå!

 

En Athlon 64 3000+ koster 1900kr på hardwarebutikken.no

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4503

 

Bra kjøp spør du meg ;)

Oki. Så du mener at jeg bør oppgradere? Vil ikke disse CPU`ne også blir en del billigere når de blir "mer kjent" på markedet? Hvordan yter en Athlon 64 3000+ i forhold til Intel 3Ghz da?

Lenke til kommentar
Oki. Så du mener at jeg bør oppgradere? Vil ikke disse CPU`ne også blir en del billigere når de blir "mer kjent" på markedet? Hvordan yter en Athlon 64 3000+ i forhold til Intel 3Ghz da?

Vel...du trenger ikke å oppgradere, men det skader overhodet ikke. Er jo litt kult da, å ha en meget god CPU med et meget godt 3dkort da :cool:

 

Vil ikke uttale meg noe om hvordan en A64 3000+ yter i forhold til en P4 3GHz, men du vil bli fornøyd med begge ;)

 

Hvis du tenker pris i forhold til ytelse, så er nok en A64 3000+ ett bedre valg enn en P4 3GHz vil jeg si ;)

 

Edit: du vil merke stor forskjell fra en xp1800+ til en A64 3000+ eller en P4 3.0GHz ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Oki. Så du mener at jeg bør oppgradere? Vil ikke disse CPU`ne også blir en del billigere når de blir "mer kjent" på markedet? Hvordan yter en Athlon 64 3000+ i forhold til Intel 3Ghz da?

Når disse komponentene har sunket betraktelig i pris så er det vel på høy tid å skifte ut det nye skjermkortet ditt. Om ting ikke lagger i spill så er det vel ingen vits i å svi av masse tusener av kroner på mer eller mindre meningsløse oppgraderinger av det du har i dag.. det er jo kun om maskinvaren din begynner å "henge etter" i de applikasjonene du skal bruke at det strengt tatt er nødvendig å oppgradere. Bare et velmenende råd om du ikke har råd til å oppdatere alt til "state of the art" i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...