Gå til innhold

Jeg får blue screen


Anbefalte innlegg

Jeg har en projektor hvor jeg noen ganger får blue screen. Jeg får det enten jeg streamer med crome caste eller om jeg ser en film DVD/Blue ray gjennom play station. Det går HDM i kabel fra projektor til reciveren. Fra den går det også HDMI kabel tilplaystation. Jeg har et 5.1 system, men har ikke tilkoblet sub. Har noen er faring med dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet med to recivere. Kablen jeg benytter skal tåle 4K, men jeg har bare en 1080p projektor. Da er det jo bare 2Mega piksler mens 4K har 8Mega piksler. Begge delene har en oppdatering på 50 ganger i sekundet. Det vil si at kablen skal ha en kapasitet som er langt over det jeg benytter den til. Men det kan være problemet like vel. Men HDMI kabler spriker mye i pris. Da blir det vanskelig å velge siden jeg vil ha noe som virker, samt helst rimelig. Lengden er 10 meter.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti problemet selv. På en 1080p projektor med 10m hdmi Biltema kabel (1080p spec) hadde jeg 3 forskjellige receivere - først en Pioneer toppmodell som aldri hadde noen problemer. så skaffet jeg en medium modell Yamaha receiver som slet veldig, mistet stadig signalet, noen ganger fikk jeg aldri bilde. Etter det skaffet jeg en Yamaha toppmodell - aldri problemer.

 

Nå har jeg samme toppmodell Yamaha receiver og men en ny 4k Epson projektor, og en ny 10m 4k Biltema hdmi kabel (kr 299,-) - og kjører 4k uhd signal uten problemer.

 

For meg har altså kablene vært ok, selv om jeg har holdt meg i den rimeligste prisgruppen, men styrken på hdmi signalet ut fra receiver varierer åpenbart mye - selv mellom receivere av samme merke.

Lenke til kommentar

Da tror jeg likevel jeg satser på å kjøpe en ny kabel. Fortsetter det å komme blue screen er jeg usikker på hva jeg gjør. Den første forsterkeren jeg brute var en Denon. Nå har jeg satt inn en Marantz forsterker, middels pris. Hvis det er forsterkeren syntes jeg det er merkelig. Men vi får se.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...