Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen oppdager ikke ting tilkoblet med USB og får Kernel Power - Event ID 41 Feil (Oppdatert)


Anbefalte innlegg

Jeg satt nylig inn et nytt skjermkort, 2080 Ti, 

 

Har i samme slengen oppgradert strømforsyning til cooler master 850 W 80+ Gold

 

 

Etter disse oppgraderingene så har jeg hatt problemer med at jeg må koble inn og ut basestasjonen til astro A50 og det tar litt tid før tastaturet reagerer etter oppstart,

 

det har også skjedd at maskien har brått skrudd seg av og startet på nytt uten noe form for avlogging, Shutdown eller noe, bare rett til svart skjerm

 

Det eneste jeg får opp i event viewer er at det er en Kernel Power - Event ID 41 - Task Category 63 (spontaneous improper shutdowns and reboots)

 

men den feilmeldingen forteller meg jo bare hva jeg allerede ser.

 

 

Hva kan jeg gjøre ? Jeg har blant annet kjørt Memory Diagnostic tool uten og finne feil, Ingen løse ledninger eller bøyde elementer på hovedkort.

 

Jeg har ganske god greie på pc og har klart og løse massevis av problemer før, men her står jeg fast

 

Notis: Det skal sies at jeg fikk Kernel power problem både før og etter innstalering av ny PSU, Problemene oppsto etter at jeg instalerte det nye 2080 Ti kortet. Jeg kjørte maskinen 2,5 dag på min gamle Cooler master 650 W psu sammen med det nye kortet før jeg kjøpte ny psu

 

OPPDATERING: Problemet var nok i en del på maskinen jeg glemte og nevne, Min datamaskin er bygd slik at hovedkortet brukte en PCI-E Overgang slik at skjermkortet fikk stå i en annen posisjon, nå har jeg bygd om hele maskinen og satt Skjermkort rett i PCI-E uten overgangskabel og har ikke hatt problemet siden 15. Februar.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken høres ganske opplagt ut - problemet avgrenses til skjermkort.

 

Desverre kan man ikke konkludere med hundre prosent sikkerhet at feilen sitter i selve skjermkortet, men om du har byttet tilbake til det gamle skjermkortet etter bytte av CPU og dette fungerer (forutsatt at du har ordnet med drivere til skjermkort og avinstallert driverne til det kortet som ikke er montert) er det en veldig sterk indikasjon på feil med skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...