Gå til innhold

hvordan leverer man åpen søknad i butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør om du kan få snakke med sjefen, og dersom det ikke går kan du spør om den ansatte kan levere søknaden til sjefen. Det beste er nok å møte sjefen selv og gjøre et godt førsteinntrykk.

jeg vil helst ikke gi ansatte min søknad, er det rart hvis jeg spør om sjefens mobil nummer og kontaker han/hun selv?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange ulike erfaringer. Spør alltid etter sjefen... er ikke hxn til stede.. oppsøker jeg senere.

 

Har du en god og informtiv CV mener jeg man ikke trenger søknad.

 

Er du ute etter 100% må du nok forberede deg på mange skuffelser på småbutikker.

 

Jeg hadde et ønske om bokhandel f.eks.. der er det stort sett 50/60% og nedover slik jeg har erfart.

 

Jeg opplevde også at en sjef i en butikk ville prate med meg når jeg leverte cv.

 

Viktig og så "bra" ut... gutt/mann kan gjerne bruke en skjorte. Solid håndrykk... ikke lukte sigg f.eks.

 

Fint også og ha noen gode motivasjonsargumenter klare når du presenterer deg.

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det som blir skrevet over meg her. Ta med CV og søknad, best med dette på papir i min mening. Selv får jeg alt for mange mail, slik at dette fort vil forsvinne i mengden. Også må jeg understreke at jeg synes det er viktigst at du søker et sted du ønsker jobb, og faktisk skriver en søknad rettet mot dette stedet. 

Det er veldig lett å se at en søknad er skrevet universalt til 100 butikker, skriver du en personlig har du mye større sjanser for å lykkes.

Jeg får ganske mange søknader hos meg, men svært få er personlig skrevet til min butikk.

Lenke til kommentar

Vil også anbefale å se på firmaets nettsiden. Jobber i en kjedebutikk og her må alle søknader gå gjennom hjemmesiden. Leverer du papirsøknad blir den kastet/ikke tatt imot, og de på mail blir ofte borte og dermed slettet etter en stund. Hos oss leverer man inn en åpen søknad på nett, forteller hvilket område man kunne tenke seg og jobbe i og dermed blir man tilgjengelig for butikker i det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...