Gå til innhold

Sony Xperia 1


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt denne telefonen siden fredag, og det er ikke mye jeg angrer på.

 

Jeg gikk fra P20 Pro, og hadde sett meg ut P30 Pro, Xperia 1 eller OnePlus 7 Pro. Grunnet usikker fremtid, droppet jeg Huawei.

 

Så langt kan jeg si at batteritiden er bra, men skjermen trekker mye. Kameraet er etter alt å dømme bra. Har ikke sett bildene på større skjerm enda, men er ikke bekymret for kamerakvaliteten.

 

Digger å se nettsider og å lese på denne skjermen. Gleder meg til å se filmer ute på reise. Lydkvaliteten har jeg ikke fått testet en enda.

 

Følger med noen apper, men mest for å demonstrere maskinvaren.

 

Cinema Pro appen er avhengig av egenopplæring, med egne begrensninger på hver kameralinsen. Oppfatter ikke AI til kameraet like bra som Huawei sin, og fokus kunne vært bedre.

 

Så er dette en sykt glatt telefon, og det følger ikke med deksel i esken.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er lastetidene til tider veldig lang på denne mobilen? Både nettsider og spill tar noe tid å laste. Virker også som at mobilnettet generelt er raskere enn WiFi. Dette var ikke tilfellet med min P20 pro.

 

Har ikke problemer med dette men mobilnettet er raskere en Wi-Fi hos meg. Kommer vel an på abonnementet ditt. Med Speedtest får jeg 234 vs 75 Mpbs. 

Lenke til kommentar

Hva er nicket til han YouTubern igjen?

The Nitpicker?

 

 

Problemet til Sony er vel at den over-eksponerer litt. Og sollys osv

 

Det sliter jeg med i den jeg har nå også som ikke er Sony.

 

Film synes jeg ser insane bra ut.

Naturbilder også.

 

 

Men Jeg er enig i at en Kamera produsent som faktisk lager omtrent alle mobil linser og tradisjonell kamera produsent burde gjort det enda bedre.

 

Er du flink til å ta bilder så tror jeg det kan bli bra.

 

Har folk i familien som tar helt rå bilder med Xperia.

 

Jeg vil ha den pga lyden,og hodetelefoner, samt at Trump har startet krig mot Huawei.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fått testet Xperia 1 litt mere. Alt fungerer tipp topp bortsett fra et par apper jeg bruker noe (bl.a. Mercedes me som ikke vil åpne i det hele tatt). Fått også testet kameraet litt mer og synes bildene stort sett blir veldig bra. :)

 

DSC_23531.jpg

Vil gjerne vite mer, siden denne byttes ut med Spionmobil ;) og fordi jeg har så lyst på Sony da jeg har mye annet Sony, samt jeg omtrent får hodetelefoner på kjøpet.

 

Er interessert i hvordan du synes batteri blir over tid, lyden på tale på høyttalerne... De skal vist være veldig bra...

 

Og post gjerne noen snacksy bilder om du kan.

 

Jeg stoler mer på Sony enn Samsung... Men de Xperia har ikke helt hevdet seg på alt. Men denne ser virkelig rå ut.. X1.

 

Hvilken farge har du?

Lenke til kommentar

Vil gjerne vite mer, siden denne byttes ut med Spionmobil ;) og fordi jeg har så lyst på Sony da jeg har mye annet Sony, samt jeg omtrent får hodetelefoner på kjøpet.

 

Er interessert i hvordan du synes batteri blir over tid, lyden på tale på høyttalerne... De skal vist være veldig bra...

 

Og post gjerne noen snacksy bilder om du kan.

 

Jeg stoler mer på Sony enn Samsung... Men de Xperia har ikke helt hevdet seg på alt. Men denne ser virkelig rå ut.. X1.

 

Hvilken farge har du?

 

Synes batteritiden er bra. Holder rundt tre dager med mitt bruk. Hvordan batteriet blir over tid er ikke så lett å si noe om enda men Sony sine batterier bruker å være driftsikre og holdbare er min erfaring.

Lyd på samtaler er veldig bra. Bilder blir også stort sett veldig bra. Vil påstå det er Sony sin beste telefon så langt.

Jeg har svart men det er vel nesten den kjedeligste fargen. Har også sett den i grå og hvit. Synes den hvite var veldig flott så hadde jeg kjøpt nå hadde jeg kanskje tatt hvit. Tilbudet med hodetelefoner er vel snart slutt nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøver å ta i bruk kompasset på mobilen, men virker som at uansett hvor jeg peker mobilen, vil den vise noenlunde samme retning (med litt treghet). 

 

Bruker coveret Style Touch, men tror ikke det skal ha noe å si.

 

Prøvd både innendørs og utendørs.

 

Kalibrering har ikke vært særlig vellykket.

 

Forslag? Erfaringer?

Lenke til kommentar

Prøver å ta i bruk kompasset på mobilen, men virker som at uansett hvor jeg peker mobilen, vil den vise noenlunde samme retning (med litt treghet).

 

Bruker coveret Style Touch, men tror ikke det skal ha noe å si.

 

Prøvd både innendørs og utendørs.

 

Kalibrering har ikke vært særlig vellykket.

 

Forslag? Erfaringer?

Har du prøvd uten dekslet?
Lenke til kommentar

Ja, beklager at det ikke kom godt frem, men husker jeg riktig så pekte den mot øst når den skulle peke mot syd. Snudde meg mot vest så pekte den fortsatt øst.

 

Bruker en app som heter Compass Pro. Den viser korrekt retning (ihvertfall veldig nære) sammenlignet med et vanlig kompass jeg har liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...