Gå til innhold

Ny gamer trenger hjelp til å sette sammen sin første gaming PC. Budsjett ca 12.000


Anbefalte innlegg

Jeg vil nesten anbefale deg å skaffe alt på komplett (ettersom det er der du skal ha mesteparten) slik at du slipper unna med færrest mulig steder i tilfelle noe går i stykker els.

Ble Elkjøp desverre, hadde en del cash som poden hadde spart opp som vi måtte få brukt, men om noe går åt skogen så skal jeg være den første til å si at du hadde rett  :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og god kveld. Sitter og prøver å sette sammen PC. Lite problem. case-viftene som kom med casen er 3-pin mens det kun er 4-pin connections på motherboard. Kan de fremdeles plugges på?

 

Ja, sporet på viftekontakten passer med sporet på hovedkort tilkoplingen slik at de 3 riktige pinnene blir brukt. Registrer deg hvilke vifte kontakter du bruker 3 pins vifter på, og se i BIOS om ikke de kan settes til DC i stedet for PWM. Ofte er de faktisk satt til DC som default. PWM er for 4 kontakter, og registreres muligens automatisk om man kopler til det i stedet. I DC mode vil hovedkortet regulere viftenes hastighet ved hjelp av spenning i stedet for pulser av 12V. Så viftene vil ikke kjøre på 100% i DC mode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Da plugget jeg de inn i forhold til hvordan sporet på pluggen passet med socket'en. Ble som sagt 1 pin til overs, men da skal jeg kikke på innstillinger når vi kommer så langt som å få startet opp. Finns det 3-4 pin converter?

 

Vet dere om det er nødvendig å koble til en ekstern wifi-antenne til dette kortet: https://www.komplett.no/product/1113798/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-e-gaming-socket-am4?noredirect=true?noredirect=true#

 

Ser det er en liten chip som vi satt inn som er koblet ut i en kontakt i bakpanelet for å kunne koble til ekstern wifi-antenne. Er det nødvendig?

Lenke til kommentar

Vet dere om det er nødvendig å koble til en ekstern wifi-antenne til dette kortet: https://www.komplett.no/product/1113798/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asus-rog-strix-b450-e-gaming-socket-am4?noredirect=true?noredirect=true#

 

Ser det er en liten chip som vi satt inn som er koblet ut i en kontakt i bakpanelet for å kunne koble til ekstern wifi-antenne. Er det nødvendig?

 

Skal du bruke kablet nettverk istedenfor Wifi så trenger du ikke koble den til. Men hvis du skal bruke wifi så gir antennen bedre mottak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...