Gå til innhold

Er denne CPU ødelagt?


PoleCat

Anbefalte innlegg

Som dere ser under er den kommet noen fine skraper rundt kjernen på prosessoren. Lurer på om disse er såpass gale, at cpu ikke vil virke? Mangler også som dere ser den ene pad'en i det ene hjørnet som cpu-kjøleren støtter seg på. Noen forslag til hva jeg kan bruke i stedet? Papir? Tyggi? Skumgummi? Har ikke hatt mulighet til å fått testet cpu selv, og uten jeg vet det, kan det vel skade andre deler i pcen dersom den er defekt?

 

 

cpubrok.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Korleis klarte du dette forresten? :laugh:

*kremt* litt for hardhent ved montering av av en Volcano... Det ene festet på det hovedkortet denne cpu stod på var knukket, derfor måtte jeg vrikke og vrenge litt. Maskinen boota, men fikk temp-alert fordi kjøleren antageligvis ikke stod skikkelig på. Har ikke fått testa mer..

Lenke til kommentar
Det der så temlig ramponert ut. Beklager.

Ok. Men tror ikke det blir søpla på den riktig ennå. Får teste først iallefall.

Jeg har en AMD Duron 750 mhz som jeg var litt hardhendt med, og den ser endel være ut enn den det var bilde av over! og min funker helt fint ennda den! så ikke kast den før du har prøvd den. den så fin ut i forhold til min! ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD Duron 750 mhz som jeg var litt hardhendt med, og den ser endel være ut enn den det var bilde av over! og min funker helt fint ennda den! så ikke kast den før du har prøvd den. den så fin ut i forhold til min! ;)

Ahh... Endelig noe positivt.

 

Jaja, det er ikke så farlig, men det er en av de to jeg har igjen av den ulåste typen.

Lenke til kommentar
Korleis klarte du dette forresten?  :laugh:

*kremt* litt for hardhent ved montering av av en Volcano... Det ene festet på det hovedkortet denne cpu stod på var knukket, derfor måtte jeg vrikke og vrenge litt. Maskinen boota, men fikk temp-alert fordi kjøleren antageligvis ikke stod skikkelig på. Har ikke fått testa mer..

Tips for festing av kjølrer generelt til alle socket kjølere..

 

Skru av vifta..

sørg for bakenden sitter ordentlig i

Press lett ned andre delen av klipsen.(kan gjøres med lilefingeren)

 

Skru så på viften

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sorry for at jeg drar denne gamle tråden opp igjen, men;

 

Det hadde seg faktisk slik at prosessoren funka fint som bare det.

Satt den i et "gammelt" NF7-S v.2.0, med en Volcano 9 kjøler og den kjører helt fint! :thumbs:

 

Klokka den moderat opp til 2,1GHz (tror ikke jeg gidder å gå lenger siden den bare står i dama sin kontor-pc) og der ligger den fint @ 34ºc.

 

Moralen er; Det skader ikke å prøve! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...