Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] klarte å aktivere boote rett i safe mode! den vil ikke skru seg av...


Anbefalte innlegg

klarte dette, å glemte at mus å tastatur ikke funket i sikkerhetmodus på min data :S er det bare meg som gjør noe galt, eller kan man slå på usb eller noe?

 

vet bare at jeg kommer ikke inn på min stasjonære, å vet ikke hvor windows cd'n er blitt av :S skal lete litt mer men, bare spør her itilfelle noen vet om man kan skru den av å på via cmd?

hadde bare mus eller tastatuur funket hadde jeg fått det til men

har klart å fikse det før, men husker ikke hvordan :s

Endret av raastad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For windows 10 er det beskrevet her (option 3):

 

https://www.isumsoft.com/it/get-windows-10-computer-out-of-safe-mode/

hmm, prøvde dette, det gikk ikke da, men skal prøve igjen snart =) oppdaterer ASAP det er prøvd =)

ps! jeg bruker ikke windows 10, liker 7'ærn bedre pga bedre spillkompabilitet syns jeg  men går ut ifra at metoden er den samme

men takker for noe som ser ut som riktig svar ^^

Endret av raastad
Lenke til kommentar

jupp, er bare at jeg kun kan bruke cmd fra cd'n eller noe :S mus å tastatur fungerer ikke i sikkerhetsmodus her :S

hadde dem gjort set hadde jeg fått det til let =P

er mulig sikkerhetsmodus med cmd promt funker, gjelder denne da som admin å?

det gikk ikke nei

Endret av raastad
Lenke til kommentar

jupp, er bare at jeg kun kan bruke cmd fra cd'n eller noe :S mus å tastatur fungerer ikke i sikkerhetsmodus her :S

hadde dem gjort set hadde jeg fått det til let =P

Du har to windows taster som du kan navigere med uten mus.

Hvordan kan du skrive noe som helst om tastaturet ikke virker. Bruke fra CDen vil ikke hjelpe noe da din windows installasjon er «offline».

 

Skaff/lån deg et PS2 tastatur kan hjelpe deg.

 

Safemode skal normalt ikke fjerne input devices som mus og tastatur.

Kommer du inn i maskinens bios kan du forsøke å enable noe som ofte kalles «legacy usb».

Lykke til :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du har to windows taster som du kan navigere med uten mus.

Hvordan kan du skrive noe som helst om tastaturet ikke virker. Bruke fra CDen vil ikke hjelpe noe da din windows installasjon er «offline».

 

Skaff/lån deg et PS2 tastatur kan hjelpe deg.

 

Safemode skal normalt ikke fjerne input devices som mus og tastatur.

Kommer du inn i maskinens bios kan du forsøke å enable noe som ofte kalles «legacy usb».

Lykke til :)

hmm, har gjort det osv, er lissom at tastatus osv funker i bios, men ikke i safemode :s

Lenke til kommentar

hmmm, akk nå får jeg den inn i sikkerhetsmodus, men mus å tastatur funker ikke :s

å oppstart"hjelpen" fra hp er på dansk :p men prøver noe nå som forhåpentligvis funker men det funkert ikke nei :S

å for  være ærlig, skjønte jeg ikke helt hva du mente :p

altså trenger kun å få sikkerhetsmodus skrudd av, men er litt vrient nåt mus/tastatur ikke funker i sikkerhetsmodus :S

Endret av raastad
Lenke til kommentar

div edits gjort :p

må mulig kontakte elkjøp eller noe på mandag å se om de evt får det til, men skulle gjerne fått det til før da! (a) jeg vet jeg har fått det til før, men husker ikke hvordan :S å vil ikke installere alt på nytt, for hadde temmelig mye innpå den!

Endret av raastad
Lenke til kommentar

å for  være ærlig, skjønte jeg ikke helt hva du mente :p

 

Safeboot (sikkerhetsmodus) er lagret i windows registry.

Når du bolter pcen din med en windows oppstarts cd / usb e.l er din installerte windows på harddisken i såkalt offline modus.

For å gjøre endringer i denne (eks safeboot innstillingen av/på) kan registry (windows register databasen) loades offline. For så å gjøre endringer i denne.

 

Hva er det du ikke forstår når du leser «hele» denne artikkelen. http://c-nergy.be/blog/?p=980

Lenke til kommentar

Safeboot (sikkerhetsmodus) er lagret i windows registry.

Når du bolter pcen din med en windows oppstarts cd / usb e.l er din installerte windows på harddisken i såkalt offline modus.

For å gjøre endringer i denne (eks safeboot innstillingen av/på) kan registry (windows register databasen) loades offline. For så å gjøre endringer i denne.

 

Hva er det du ikke forstår når du leser «hele» denne artikkelen. http://c-nergy.be/blog/?p=980

hehe, skjønte det, har windows cd men den vil ikke boote fra igrunn, finner ikke min originale cd :S så ser ut som jeg må ha elkjøp sin hjelp, de burde få det til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...