Gå til innhold

Assassins Creed Unity slår av PCen


Anbefalte innlegg

Opplever noe rart med Assassins Creed Unity, skjermkortet er klokket til 2050Mhz (Core) og 7800Mhz (Memory), og det har ikke vært noe problem frem til nå.

 

Alle spill fungerer fint, ingen artifacts, og overklokk har tålt benchmark med ok temperatur, aldri fått kortet over 80 grader.

 

Men, når det kommer til Assassins Creed Unity, så må jeg slå av overklokkingsprofilen for at spillet skal starte, hvis ikke bare slår PCen seg av (restarter) hver gang jeg prøver å kjøre Unity. Uten overklokking funker spillet helt fint. Det rare er at alle andre spill og benchmarks fungerer helt fint med overklokkingsprofilen, så virker ikke ut som overklokken er ustabil, men at det er selve Unity som er problemet.

 

Noe som har vært borti samme problem med dette spillet?

 

Edit: hadde visst noe høyere memory clock enn jeg husket.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest logiske er at overclocken ikke er stabil nok. Du kan prøve å resette grafikkinstillingene og se om det hjelper. Kanskje prøve det han her har gjort?

 

https://forums.ubi.com/showthread.php/996054-Assassin-s-Creed-Unity-crashes-on-startup-unless-I-delete-video-settings-files-Forums

Witcher 3 kjører helt fint med alt på max, så tviler på at overclocken er ustabil, også kjørt stresstest av GPU.

 

Problemet med Unity er at jeg ikke får starta spillet, den bare slår seg av. Men skal prøve det som står i linken ??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Overklokken din er ustabil, det fikk du svar på når du endrer GPU profil.

Witcher 3 kjører ikke samme grafikkmotor som Unity, og det forklarer hvorfor noen spill fungerer og andre ikke.

Lenke til kommentar

Overklokken din er ustabil, det fikk du svar på når du endrer GPU profil.

Witcher 3 kjører ikke samme grafikkmotor som Unity, og det forklarer hvorfor noen spill fungerer og andre ikke.

Godt mulig det er noe med AnvilNext enginen som gjør overklokken ustabil.

 

Første tanken var ustabil overklokk, men så ble jeg usikker ettersom at Unity var ganske i utgangspunktet er ganske bugget.

 

Tror jeg skal teste Syndicate eller Origins som har samme engine, for å utelukke/konstantere om overklokken min er ustabil :)

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...