Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 KOMMENTAR: Apple prøver å fremstå som personvernets hvite ridder. Det er nok en sannhet med modifikasjoner
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 29. januar 2019 Skrevet 29. januar 2019 (endret) Dette var mange påstander og få kilder. Hvis du går videre til artikkelen det linkes til som kilden til artikkelen, så vil du også se at den bygger på like tynne utsagn. En som har tatt reklamen bokstavelig og på grensen til kverulerer med at data fysisk går ut av mobilen.. (det er en mobiltelefon.. hvordan forventer man den skal kommunisere?) Så kan artikkelforfatteren spørre seg hva alternativet er.. det hadde ikke akkurat blitt lystig lesning hva angår personvernet. Endret 29. januar 2019 av Slettet-qfohT7
EremittPåTur Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Dette var mange påstander og få kilder. Klyng deg til håpet så lenge du klarer. Du tror vel ikke for alvor at det som påstås i artikkelen IKKE skjer. Du minner litt om den Norske regjering Nygårsvoll (AP) før ww2 var ett faktum. Neida. Ingen problemer her i gården. 3
Twinflower Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Klyng deg til håpet så lenge du klarer. Du tror vel ikke for alvor at det som påstås i artikkelen IKKE skjer. Du minner litt om den Norske regjering Nygårsvoll (AP) før ww2 var ett faktum. Neida. Ingen problemer her i gården. Innlegget mitt tar ikke stilling til hva jeg tror, håper eller mener om påstandene. Poenget var at artikkelen var en tynn suppe uten kilder. 1
Spoki0 Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Dette var mange påstander og få kilder. Trenger du bevis på at Apple ikke er immun mot datalekasje, bugs og sårbarheter...? Det er ikke vanskelig å spore opp i så fall, men for de fleste er det unødvendig å grundig dokumentere ting som utvilsomt stemmer. 1
Simen1 Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Jeg tror det er mer sannsynlighet at Apple lekker brukerdata til NDA og GHCQ enn at Huawei lekker brukerdata til kinesiske myndigheter. 1
Bolson Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Så kan artikkelforfatteren spørre seg hva alternativet er.. det hadde ikke akkurat blitt lystig lesning hva angår personvernet. Neppe - men poenget her er vel at den ene aktøren sier "hos oss er alle data trygge" og beskylder de andre for at hos de er de ikke trygge, når realiteten er at dataene ikke er trygge hos noen av aktørene. Og Business Insider kommer faktisk med reelle eksempler på hvorfor dataene dine ikke er trygge hos Apple heller. Og det er fullt mulig å skape alternativer som er ivaretar personvernet på en bedre måte. 1
Twinflower Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Trenger du bevis på at Apple ikke er immun mot datalekasje, bugs og sårbarheter...? Det er ikke vanskelig å spore opp i så fall, men for de fleste er det unødvendig å grundig dokumentere ting som utvilsomt stemmer. Jeg forventer at en artikkel på digi.no backer opp påstandene sine. Gjør ikke du?
EremittPåTur Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Jeg tror det er mer sannsynlighet at Apple lekker brukerdata til NDA og GHCQ enn at Huawei lekker brukerdata til kinesiske myndigheter. Og med tanke på at sansynligheten for at Hu&Hei lekker til kinesiske myndigheter er meget stor, så er altså lekkasjen inn til Am.Myndigheter desto større.
EremittPåTur Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Jeg forventer at en artikkel på digi.no backer opp påstandene sine. Gjør ikke du? Hvorfor backe opp det alle allerede vet? Jeg for min del er ovverrasket over at de i det hele tatt gadd å skrive denne artikkelen om noe som egentlig er alment kjent...
frohmage Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Hvorfor backe opp det alle allerede vet? Jeg for min del er ovverrasket over at de i det hele tatt gadd å skrive denne artikkelen om noe som egentlig er alment kjent... Det er ikke allment kjent. Bare her på forumet er det flere som forteller at Apple er bedre på personvern enn konkurrentene, og at de derfor velger å "betale det lille ekstra".
EremittPåTur Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Det er ikke allment kjent. Bare her på forumet er det flere som forteller at Apple er bedre på personvern enn konkurrentene, og at de derfor velger å "betale det lille ekstra". Ja dette forumet ja.. hehe... og de dokumenterer alt. Jau du. Om det er tilstrekkelig dokumentasjon for deg så vil jeg påstå at artikkelen har sitt på det tørre med hele to linker.. Spørst om de ikke betaler de lille ekstra fordi de har kjøpt propagandaen.. meeeeen det er en påstand jeg ikke kan dokumentere.
Spoki0 Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Jeg forventer at en artikkel på digi.no backer opp påstandene sine. Gjør ikke du? Nei, jeg forventer egentlig ikke at Digi dokumenterer allmenkunnskap innenfor fagfeltet...
Twinflower Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Nei, jeg forventer egentlig ikke at Digi dokumenterer allmenkunnskap innenfor fagfeltet... Hvorfor mener du det er allmennkunnskap?
frohmage Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Ja dette forumet ja.. hehe... og de dokumenterer alt. Jau du. Om det er tilstrekkelig dokumentasjon for deg så vil jeg påstå at artikkelen har sitt på det tørre med hele to linker.. Spørst om de ikke betaler de lille ekstra fordi de har kjøpt propagandaen.. meeeeen det er en påstand jeg ikke kan dokumentere. Hæ? Jeg sier bare at en del folk inbiller seg at Apple er bedre på personvern, ikke at jeg mener de har rett.
Spoki0 Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Hvorfor mener du det er allmennkunnskap? Fordi alle som har litt innsikt i fagfeltet vet at det stemmer.
EremittPåTur Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Hæ? Jeg sier bare at en del folk inbiller seg at Apple er bedre på personvern, ikke at jeg mener de har rett. Ok, da missforstod jeg ditt innlegg, isåfall beklager jeg. Muligens begrepet "almenheten" ikke inkorporerer den delen av apples kundemasse som benytter design-skylapper produsert av Apple...
Twinflower Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Fordi alle som har litt innsikt i fagfeltet vet at det stemmer. Fortell gjerne oss som ikke har innsikt i fagfeltet hvorfor det stemmer. Ser frem til kilder.
Spoki0 Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 Fortell gjerne oss som ikke har innsikt i fagfeltet hvorfor det stemmer. Ser frem til kilder. Det er umulig å bevise at noe (bugs, sårbarheter, etc.) ikke finnes. Så en påstand om att ett selskap ikke kan ha sårbarheter er en logisk feilslutning, da det aldri kan bevises. Følgelig er mangel på bevis for sårbarheter ikke bevis for at de ikke kan ha sårbarheter. Bevis på at Apple spesifikt ikke er immun for bugs, datalekasje og sårbarheter: https://www.forbes.com/sites/daveywinder/2019/01/29/apple-confirms-iphone-facetime-eavesdropping-exploit-heres-what-to-do/#4d5e7ef745b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå