Gå til innhold

Til dere som har LG eller Sony


Anbefalte innlegg

Gjelder 2018 og kanskje 2017 modeller.
Hvordan er app støtte for disse: netlix,sumo,viaplay,viafree, hbo osv? 
Og hvordan er det med å spille av videofiler fra minnepenn via usb?
Min gamle Samsung er lite kresen og spiller det meste av video og lyd formater men tror kanskje ikke
Sony og LG er så bra på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony støtter ikke Kodi fra Play Store. Du finner den i Play Store, du får installert den fra Play Store, men du får ikke startet appen etter den er installert. Dette pga noe app-filtrering/hvitelisting fra Sony sin side (F you Sony)

Det finnes heldigvis noen som har bygget en versjon av appen med en annen "App ID" (elns) som man kan sideloade, og da fungerer ting glimrende :)

Lenke til kommentar

Gjelder 2018 og kanskje 2017 modeller.

Hvordan er app støtte for disse: netlix,sumo,viaplay,viafree, hbo osv? 

Og hvordan er det med å spille av videofiler fra minnepenn via usb?

Min gamle Samsung er lite kresen og spiller det meste av video og lyd formater men tror kanskje ikke

Sony og LG er så bra på dette?

LG har vel ikke HBO Nordic. Ellers er det apps for resten. Har ikke styrt så mye med videoavpilling fra disk på TVen, men, den støtter videoavspilling fra f.eks matroska via DLNA. Så jeg kan spille av film/TV-serier fra Plex-servern min igjennom video appen på LGen, eller jeg kan bruke den native Plex appen.

 

Ut i fra det så regner jeg med den kan spille av det meste av videofiler fra en USB også.

Lenke til kommentar

LG har vel ikke HBO Nordic. Ellers er det apps for resten. Har ikke styrt så mye med videoavpilling fra disk på TVen, men, den støtter videoavspilling fra f.eks matroska via DLNA. Så jeg kan spille av film/TV-serier fra Plex-servern min igjennom video appen på LGen, eller jeg kan bruke den native Plex appen.

 

Ut i fra det så regner jeg med den kan spille av det meste av videofiler fra en USB også.

ok takk

Testa avspilling av video via usb og minnepenn på en 2018 samsung tv men det var dårlige greier.

Masse "not supported" feil meldinger.

Tydelig at samsung har slutta å satse på dette da min gamle samsung tv spiller "alt".....vel nesten.

Lenke til kommentar

Mye av dette har nok med å begrense piratvirksomhet. PS3 er også veldig picky på hvilke formater den tar (PS4 ser faktisk bedre ut der) så om en lager filene selv som typisk dem som gjør sine egne opptak og redigeringer så kan en spesial-tilpasse slikt slik at det fungerer.

 

Tror ikke Samsung tenker så mye på pirat virksomhet,er vel mere for å spare penger på å utvike en mediaplayer til å ta alt.

At Sony har vært strikt på dette er ikke så rart.....ettersom Sony også har en filmselskap del i tillegg til plateselskap. 

Lenke til kommentar

Vil si Sony har bedre støtte enn Samsung, men så lang har ingen av dingsene jeg har testet ikke vært spesielt brukervennlig, så en spekulerer jo litt om hvorfor det er sånn.

Mulig Sony`s innebygde mediaplayer i tv har bedre codec støtte men hjelper lite når minnepenn/harddisk må være formatert i fat32 som jeg har hørt,samme med PS4.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...