Gå til innhold

Kritiske datasystemer ved sykehusene i Helse sørøst er nede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om vi mistet kontroll på min jobb så dør folk, derfor har vi overflødige systemer vi kan bytte til om til. Når noe evt feiler.

 

Har dem ikke overflødighet på servere og slikt? Når en faller så tar en anna over? Kan si det samme til nettbanken min, ikke sjelden den er nede.

 

Du kan nok ta for gitt at både banker og helseforetak har redundans. Men det er jo ikke alltid dét er nok heller. Ofte tester man ikke grundig nok at redundansen fungerer, f.eks.

Lenke til kommentar

Du kan nok ta for gitt at både banker og helseforetak har redundans. Men det er jo ikke alltid dét er nok heller. Ofte tester man ikke grundig nok at redundansen fungerer, f.eks.

Jeg har rett redundans som enten kjører på egen server i samme rack, eller tilogmed på samme server bare en annen VM. 

Lenke til kommentar

Redundans er en ting som er enkelt å få på plass, redundans i alle ledd er noe som du ikke forvente fra hverken banker eller helseforetak.

 

Det er synd at det er slik, men desverre er det endel bransjer som ikke investerer nok i sikkerhet og har beholdt de gamle penn-og-papir rutinene ved feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...