Gå til innhold

Ace Combat 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gledet meg veldig til dette spillet når jeg hørte om VR støtten, etterhvert ble det klart at man ikke kunne spille hele spillet i VR, kun spesielt utviklede oppdrag. Så hypen min senket seg betraktelig! Har mange gode minner fra Ace Combat både til PS2 og PS1, så det hadde vært gøy med et gjensyn! Gi gjerne noen tilbakemeldinger om hvordan du synes VR delen er, det er det det faller på for min del!

Lenke til kommentar

Er veldig spent på grafikken på vr-delen. Håper ikke den ødelegger for den fantastiske opplevelsen det må være å kunne kikke 360* rundt seg mens man flyr av sted. Har bestilt meg Thrustmaster Flight Hotas 4, så håper det gjør opplevelsen enda mer komplett.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på grafikken på vr-delen. Håper ikke den ødelegger for den fantastiske opplevelsen det må være å kunne kikke 360* rundt seg mens man flyr av sted. Har bestilt meg Thrustmaster Flight Hotas 4, så håper det gjør opplevelsen enda mer komplett.

 

Du får si litt om hvordan den oppleves. Må si det frister litt, men den er jo ikke gratis heller.

Lenke til kommentar

Er ikke så interessert i flyspill selv, men spilte X-Wing Mission in SW: Battlefront i PSVR. Det var syke greier, og jeg skulle mer enn gjerne hatt et "ekte" spill i VR. Dere får si hvordan VR funker i Ace Combat. Spillet i seg selv interesserer meg ikke, så det er helt avhengig av VR-modusen. Hvis det bare er noen få missions gidder jeg ikke, men hvis vi får leke oss i flere timer blir det en annen sak. :)

 

For den saks skyld spilte jeg Driveclub VR i PSVR en del timer, og klarer ikke å gå tilbake til "vanlige" bilspill nå. PSVR ødela alt for meg. Prøvde Forza Horizon 4 med cockpit view, men kan jo ikke engang bruke den høyre stikken til å se meg rundt. Rimelig kjipe greier. Med PSVR sitter man jo så godt som i en ekte bil. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Må si jeg synes grafikken og effekter virker overraskende bra i denne videoen

https://youtu.be/Oqn9YaQj7rs

Ser helt rått ut! Dette ser ut som et perfekt VR spill hvor det samtidig er «realistisk» grafikk! Utrolig kjedelig at omtrent ingen utviklere med høyt budsjett gir oss VR brukere fullblods vr varianter av spillet! Jeg kunne betalt full pris, om de hadde hatt en egen VR versjon av spillet i sin helhet. Alt for mange VR spill er simplistiske og realisme står ikke i førersetet. Man kan motargumentere med at med VR kan man besøke verdener som er fantasifulle og forskjellige fra virkeligheten, MEN, jeg har aldri fløyet et jagerfly selv, og kommer trolig heller ikke til å gjøre det, derfor er det mye mer «immersive» om grafikken også forsøker å være realistisk. Dirt Rally VR, Resident Evil (Urealitisk, men grafikken er jo på mange måter «realistisk») og ikke minst DriveClub gir meg følelsen av å sitte i bilen, eller være tilstede i områdene i RE. Det definerer på mange måter VR for meg.

 

Ble et litt langt innlegg og kanskje litt off topic, men etter å ha sett videoen Simoa postet så ble jeg så irritert over at spillet er stykket opp i egne VR missions! Men jeg har jo ikke prøvd dette selv, så jeg er spent på tilbakemeldingene! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble et litt langt innlegg og kanskje litt off topic, men etter å ha sett videoen Simoa postet så ble jeg så irritert over at spillet er stykket opp i egne VR missions! Men jeg har jo ikke prøvd dette selv, så jeg er spent på tilbakemeldingene! :)

Problemet er at VR er noe helt nytt. Vi hadde et forsøk på 90-tallet, men det var tvilsomme greier, og kom aldri i salg til vanlige folk, så vidt jeg husker. Teknologien var alt for dårlig på den tiden. Så VR er på mange måter noe helt nytt. Problemet med dette er at ingen våger å satse på VR, fordi det ikke selger like bra som vanlige spill. Men hvis ingen satser på VR, vil jo ingen kjøpe det heller, fordi det ikke er noen spill til det. Dermed blir det en hårfin balanse. Et spill some Ace Combat er nok ganske nisje, og det alene gjør det jo risikabelt å bruke et stort budsjett på det. Å bruke et stort budsjett på en VR-versjon er nok dømt til å feile, rett og slett fordi det er for lite fans av sånne type spill som også har VR. Det skal godt gjøres å tjene penger på det.

 

Men som sagt, VR er fortsatt noe nytt. Neste generasjon er i utvikling, og når den kommer vil prisen på nåværende falle drastisk. Da vil flere få råd til å ta sjansen på å prøve VR, og man får straks mange flere potensielle kunder til VR-spill. Så over tid vil vi nok se flere og flere VR-versjoner av spill. Kanskje Ace Combat 8 vil ha full støtte for VR. :)

Lenke til kommentar

Problemet er at VR er noe helt nytt. Vi hadde et forsøk på 90-tallet, men det var tvilsomme greier, og kom aldri i salg til vanlige folk, så vidt jeg husker. Teknologien var alt for dårlig på den tiden. Så VR er på mange måter noe helt nytt. Problemet med dette er at ingen våger å satse på VR, fordi det ikke selger like bra som vanlige spill. Men hvis ingen satser på VR, vil jo ingen kjøpe det heller, fordi det ikke er noen spill til det. Dermed blir det en hårfin balanse. Et spill some Ace Combat er nok ganske nisje, og det alene gjør det jo risikabelt å bruke et stort budsjett på det. Å bruke et stort budsjett på en VR-versjon er nok dømt til å feile, rett og slett fordi det er for lite fans av sånne type spill som også har VR. Det skal godt gjøres å tjene penger på det.

 

Det er jeg desverre inneforstått med :/ Men når vi er inne på nisje, kanskje ikke like nisje som Ace Combat, så vil jeg si Resident Evil er litt i samme gate. Kjenner svært mange som spiller, men som aldri har rørt det fordi det ikke appellerer eller rett og slett fordi de ikke liker tanken på å bli skremt. Det kan man selvfølgelig si hva man vil om, men de har jo åpenbart hatt budsjett til å legge inn VR støtte. Om noen har vært inne å viftet med lommeboken, vet jeg ikke, men jeg har egentlig litt vanskeligheter med å tro at noe som allerede er «First person» eller som i dette tilfellet, cockpiten til et jagerfly man ellers kan kikke rundt i med joysticken, kan være så innmari vanskelig og/eller dyrt å produsere i VR og om så man tok noen ekstra kroner for det (noe jeg tror mange med vr er villige til å betale, fordi opplevelsen er så unik, se bare på utgivelsen av Dirt Rally VR, som kostet 399 eller mer ved lansering, som nå riktignok finnes som en rimeligere DLC dersom man har standardversjonen av spillet).

 

Men nok off topic! Jeg måtte bare lufte litt i det tidligere innlegget! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett en del anmeldelser på youtube av dette spillet nå, ser ut til å være helt opp min gate. Med noenlunde stabil framrate på 60FPS på PS4 Pro frister det nesten litt å bare kjøpe og spille det der fremfor å vente hele 12 dager på PC release, Bandai har heller ikke noen særlig god trackrecord når det kommer til gode PC porter  :hmm:

Lenke til kommentar

Har ikke noe forhold til serien så hvilken konsoll hørighet de tidligere spillene har hatt har nok ingen inflytelse på meg. Jeg elsket Tom Clancy's HAWX spillene og har egentlig hatt en tørst etter en skikkelig arcade fighter jet type spill siden, så dette virket mitt i blinken. Endte forsovidt opp med å kjøpe det på PS4 i går og har splilt første 5 oppdragene, fantastisk gøy :D

 
Lenke til kommentar

Noen her som har kjørt igjennom VR oppdragene enda? Er det verdt prisen bare for VR oppdragene?

 

Har bare så vidt testet spillet, og startet rett på med VR modusen. Kan ikke si hvordan oppdragene er, men selve opplevelsen var rimelig rå. Ser også på menyen at vi ikke bare har en kampanje, men Free Flight og Airshow i tillegg. Aner ikke hva disse er, da de må åpnes på et eller annet vis. Navnene er jo sterke hint hva det dreier seg om, men aner ikke hvordan det er i praksis. Men likte det lille jeg har sett av VR så langt. Eneste kjipe er at det ikke er en tutorial her, og kontrollene er låst til Expert mode. Må nok trene en del i vanlig modus først. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...