Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC som fryser tilfeldig. Oftest under spilling.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har da prøvd med den "nye" PSUen i et par dager. Har ikke opplevd krasj så langt. Så vi får se over helgen om jeg opplever krasj. Hvis ikke så tror jeg det er godt mulig det er noe rart med min PSU.

 

Edit: Kjører xmp modus på RAM brikkene, og en overclock på 4.4 GHz akkurat nå.

Endret av suuhoo
Lenke til kommentar

Har da prøvd med den "nye" PSUen i et par dager. Har ikke opplevd krasj så langt. Så vi får se over helgen om jeg opplever krasj. Hvis ikke så tror jeg det er godt mulig det er noe rart med min PSU.

 

Edit: Kjører xmp modus på RAM brikkene, og en overclock på 4.4 GHz akkurat nå.

Første steget er å ta vekk XMP og OC, det bidrar ingenting å feilsøke hvis du driver med tweaking.

 

Hva sier pålitelighetsloggen? Memory dumps?

Lenke til kommentar

Tenker du på event viewer? Er ingen error/feil i nærheten der pc fryser. Eneste er critical fail, men det er fordi jeg fysisk må holde inne knappen for å slå av pc.

 

Grunnen til at jeg har xmp og oc er fordi pc fryser helt likt med oc og uten oc. Kan godt ta av oc intill videre.

 

Godt mulig jeg tar feil, men ikke lagres memory dumps kun ved bsod? Skal se etter om jeg finner noe når jeg kommer til min pc.

 

Den cooler master PSUen har vært brukt i en del år. Husker ikke nøyaktig, kanskje fra ca 2011 til 2015

Lenke til kommentar

Tenker du på event viewer? Er ingen error/feil i nærheten der pc fryser. Eneste er critical fail, men det er fordi jeg fysisk må holde inne knappen for å slå av pc.

 

Grunnen til at jeg har xmp og oc er fordi pc fryser helt likt med oc og uten oc. Kan godt ta av oc intill videre.

 

Godt mulig jeg tar feil, men ikke lagres memory dumps kun ved bsod? Skal se etter om jeg finner noe når jeg kommer til min pc.

 

Den cooler master PSUen har vært brukt i en del år. Husker ikke nøyaktig, kanskje fra ca 2011 til 2015

Siden vi er inne på OC, hvordan er stabiliteten med alt av power saving slått av? Inkludert inne i Windows selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Da har jeg en ny oppdatering.

Har lånt min gamle GPU, gtx 770, fra familie pcen og brukt den i en uke nå uten en eneste krasj. Byttet tilbake til mitt 1070 kort i går kveld. Nå når jeg satt meg ned å skulle spille fryste pcen seg igjen etter ca. 15 min. Så jeg tror det er GPU som er årsaken til at alt fryser. Tenkte en liten stund at det kanskje kunne være ledningen fra PSU til GPU som var årsaken, i og med at jeg måtte ha en 8 + 3 pin til gtx 770, mens gtx 1070 kun har en 8 pin. Men brukte samme ledning og det ble krasj.

 

Så da regner jeg med at det er GPU som må kjøpes ny. Men hvilken GPU ville dere gått for? 2070 eller 2080? Ser at MSI RTX 2080 ventus koster 7700 på komplett og tilsvarende kort i 2070 koster 5400. Er det verdt prisøkningen? I tillegg til nytt kort må jeg egentlig også kjøpe ny skjerm, da min BENQ ikke har DP port. Å den støtter ikke 144Hz over hdmi. Har lenge hatt lyst på en 1440P, 144Hz skjerm. Er rtx 2070 nok power til å drive en slik oppløsning, eller er det bare å gå for rtx 2080 med en gang.

Endret av suuhoo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg fått svar fra komplett. Jeg får alle pengene mine tilbake for det jeg betalte for 1070 kortet. Vet ikke om de fant feil på kortet, eventuelt hva som var feil. Jeg er iallefall meget fornøyd med servicen de utfører der.

 

I mellomtiden mens jeg har ventet på svar bestilite jeg meg ny PC (fra komplett). Gikk da for et 2070 kort. Men lurer på om jeg skal benytte meg av angreretten og heller bestille et 2080 kort. Føler 2070 fort kan bli litt i svakeste laget med 1440p skjerm. Har kun prøvd 2070 kortet over helgen (fikk det på torsdag i forrige uke).

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra komplett. Jeg får alle pengene mine tilbake for det jeg betalte for 1070 kortet. Vet ikke om de fant feil på kortet, eventuelt hva som var feil. Jeg er iallefall meget fornøyd med servicen de utfører der.

 

I mellomtiden mens jeg har ventet på svar bestilite jeg meg ny PC (fra komplett). Gikk da for et 2070 kort. Men lurer på om jeg skal benytte meg av angreretten og heller bestille et 2080 kort. Føler 2070 fort kan bli litt i svakeste laget med 1440p skjerm. Har kun prøvd 2070 kortet over helgen (fikk det på torsdag i forrige uke).

Synes du det?

 

https://www.tweaktown.com/reviews/8766/nvidia-geforce-rtx-2070-review-perfect-card-1440p/index15.html

Lenke til kommentar

 

 Litt avhengig av hvilke forventninger man har til FPS......vil si at 2070 er bra nok for 60-100 frames pr sec ved 1440p i de fleste spill- 2080 vil ligge mellom 10 - 25% høyere. Du vil nok uansett ikke kunne kjøre med full bling og oppnå stabile 144fps med noen av de. Prismessig så er jo da 2070 bra nok, men veien til fulle 144fps vil jo være kortere.

 

Kjører selv i9900 med RTX2080 og er godt fornøyd med dette oppsettet.....var mer følelsesbasert kjøp enn det var fornuftsbasert da 2070 nok er mer på fornuftssiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...