Gå til innhold

Musikk.. lage trance/dance/techno


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kan / gidder å lære deg litt om midi og enkel mixing av type vanlig studio så vil jeg anbefale Reason på det sterkeste. Der har du "alt". Jeg synes også det er veldig brukervennlig, men som andre har påpekt før, det krever at du kan litt midi og kabling av komponenter til mixer. Med Reason følger også en veldig god manual som forklarer de ulike komponentene.

Lenke til kommentar
Hvis du kan / gidder å lære deg litt om midi og enkel mixing av type vanlig studio så vil jeg anbefale Reason på det sterkeste. Der har du "alt". Jeg synes også det er veldig brukervennlig, men som andre har påpekt før, det krever at du kan litt midi og kabling av komponenter til mixer. Med Reason følger også en veldig god manual som forklarer de ulike komponentene.

Men som noen nevnte tidligere, så har det ikke VST, noe som Cubase har.

Endret av Darth Godo
Lenke til kommentar

Det spiller mindre rolle hvilken sequencer du bruker, så lenge du finner en du liker å jobbe med. Det er ingenting som tilsier at en sequencer skal være bedre til en type musikk enn en annen. En sequencer lar brukeren arrangere noter i en ønsket rekkefølge. Hva slags noter som blir satt inn er 100% opp til brukeren. Forutsatt at du ser bort fra eJay og liknende. Jeg bruker selv FL Studio (nyeste fruityloops) fordi jeg synes det er et intuitivt program og jobbe i, og fordi jeg digger å bruke obskure vsti-plugins osv. Mitt tips: last ned demoer at alt og prøv deg fram. Finn ett som passer din stil.

Lenke til kommentar
Hvis du kan / gidder å lære deg litt om midi og enkel mixing av type vanlig studio så vil jeg anbefale Reason på det sterkeste. Der har du "alt". Jeg synes også det er veldig brukervennlig, men som andre har påpekt før, det krever at du kan litt midi og kabling av komponenter til mixer. Med Reason følger også en veldig god manual som forklarer de ulike komponentene.

Men som noen nevnte tidligere, så har det ikke VST, noe som Cubase har.

Men så er ikke VSTi alfa og omega heller da. Det er andre måter å lage lydene du trenger på i Reason. Skal ikke si at Reason låter bedre, for de låter bare akkurat så bra som du selv klarer å få det til å låte, på samme måte som Cubase m/VSTi. Alt handler om hvilket program som føles bra. Hadde Fast Tracker 2 funka i windows XP så hadde jeg brukt det fortsatt...det hadde det absolutt beste grensesnittet jeg har vært beæret av å bruke.

Lenke til kommentar
Hvis du kan / gidder å lære deg litt om midi og enkel mixing av type vanlig studio så vil jeg anbefale Reason på det sterkeste. Der har du "alt". Jeg synes også det er veldig brukervennlig, men som andre har påpekt før, det krever at du kan litt midi og kabling av komponenter til mixer. Med Reason følger også en veldig god manual som forklarer de ulike komponentene.

Men som noen nevnte tidligere, så har det ikke VST, noe som Cubase har.

Men så er ikke VSTi alfa og omega heller da. Det er andre måter å lage lydene du trenger på i Reason. Skal ikke si at Reason låter bedre, for de låter bare akkurat så bra som du selv klarer å få det til å låte, på samme måte som Cubase m/VSTi. Alt handler om hvilket program som føles bra. Hadde Fast Tracker 2 funka i windows XP så hadde jeg brukt det fortsatt...det hadde det absolutt beste grensesnittet jeg har vært beæret av å bruke.

jau. Hadde Reason 2.5 hatt støtte for vst/vsti hadde det vert tilnermet fullkomment etter min mening.... og savner fortsatt impulse tracker!! :D

 

irriterer meg over at det ikke ble noen impulse tracker 3.0 ... (den var under utvikling en gang i tiden, men ble droppa grunnet kostnader)

Lenke til kommentar
Hvis du kan / gidder å lære deg litt om midi og enkel mixing av type vanlig studio så vil jeg anbefale Reason på det sterkeste. Der har du "alt". Jeg synes også det er veldig brukervennlig, men som andre har påpekt før, det krever at du kan litt midi og kabling av komponenter til mixer. Med Reason følger også en veldig god manual som forklarer de ulike komponentene.

Men som noen nevnte tidligere, så har det ikke VST, noe som Cubase har.

Men så er ikke VSTi alfa og omega heller da. Det er andre måter å lage lydene du trenger på i Reason. Skal ikke si at Reason låter bedre, for de låter bare akkurat så bra som du selv klarer å få det til å låte, på samme måte som Cubase m/VSTi. Alt handler om hvilket program som føles bra. Hadde Fast Tracker 2 funka i windows XP så hadde jeg brukt det fortsatt...det hadde det absolutt beste grensesnittet jeg har vært beæret av å bruke.

jau. Hadde Reason 2.5 hatt støtte for vst/vsti hadde det vert tilnermet fullkomment etter min mening.... og savner fortsatt impulse tracker!! :D

 

irriterer meg over at det ikke ble noen impulse tracker 3.0 ... (den var under utvikling en gang i tiden, men ble droppa grunnet kostnader)

Husker det var en lang periode de jobba med det ja. Så jo ut til å bli ganske rått, men så stoppa det hele opp, for så å dukke opp med nytt navn et par år etter, og så forsvinne sporløst igjen. Tror de rett og slett satte seg for høye mål med det. De kunne f.eks. ha droppa funksjoner som 3D-panning og sånt. Tror ikke det hadde blitt dårlig uten, og kanskje litt mer realistisk å få ferdig ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Husker det var en lang periode de jobba med det ja. Så jo ut til å bli ganske rått, men så stoppa det hele opp, for så å dukke opp med nytt navn et par år etter, og så forsvinne sporløst igjen. Tror de rett og slett satte seg for høye mål med det. De kunne f.eks. ha droppa funksjoner som 3D-panning og sånt. Tror ikke det hadde blitt dårlig uten, og kanskje litt mer realistisk å få ferdig ;)

jau!

 

mon tro om det er mulig å få tak i en ferdigkompilert versjon av det resultate de kom fram til før de droppa saken... hvis det i det heletatt fungerer. Tror sia demmes er oppe enda, men husker ikke hva den heter. Gjør du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...